הסוף לאלטה ויסטה: יאהו! מחסלת 12 מוצרים, בהם מנוע החיפוש הוותיק

החברה החליטה להיפרד מהמוצרים כדי "לחדד את המיקוד שלה" ● בין המוצרים הנוספים מהם היא תיפרד: שירות התראות ה-RSS שלה, Citizen Sports - חדשות ספורט ושירותי סטטיסטיקה, ו-WebPlayer - נגן מדיה לאתרים ● לחלק מהם היא מציעה תחליפים

יאהו! (!Yahoo) עוברת דיאטה רצינית ומחסלת תריסר מוצרים, כחלק מהמאמץ הממושך לחדד את המיקוד העסקי שלה בשירותים שלדעתה אנשים צורכים בחיי היומיום.

אחד המוצרים הבולטים ביותר ברשימת החיסול הם אלטה ויסטה (Alta Vista), מאבות אבותיו של מנועי החיפוש ברשת, שנוסד ב-1995 והיה מאוד פופולארי בשנותיו הראשונות. יאהו! רכשה את אלטה ויסטה בהמשך, אולם בשנים האחרונות איבד האתר ממעמדו.

כמו כן, החברה החליטה להיפרד משירות התראות ה-RSS שלה וכן מהמוצרים הפחות מוכרים: Axis – תוסף לדפדפן; Browser Plus – שירות למפתחים של יישומי ווב; Citizen Sports – חדשות ספורט ושירותי סטטיסטיקה; WebPlayer – נגן מדיה לאתרים; FoxyTunes – תוסף לפיקוח על נגני מדיה שונים; Neighbors Beta – שמגלה מה קורה בשכונה; Stars India – חדשות על ידוענים; Downloads Beta – יישום להורדות מצד שלישי; Local API – גישה למידע עסקי למפתחים; ו-Term Extraction API – חילוץ מילות מפתח ומונחים מאתרי אינטרנט.

מרבית השירותים הללו הפסיקו לפעול בסוף השבוע, כמה מהם ייפחו את נשמתם במהלך החודש והאחרים יפעלו עד 28 בספטמבר.

"אנחנו מפסיקים כיום כמה שירותים ומוצרים, כדי שנוכל להמשיך ולהתמקד ביצירת מוצרים טובים, החיוניים לכולם בחיי היומיום", כתב ג'יי רוסיטר, סגן נשיא לפלטפורמות ביאהו!, בפוסט שפרסם בבלוג בסוף השבוע.

בד בבד עם הפסקת השירותים מעודדת יאהו! שימוש במוצרים אחרים שלה, שממלאים את הפערים שנוצרו, למשל חיפוש באתר שלה במקום באלטה ויסטה והתעדכנות בחדשות הספורט בדף הבית של Yahoo! Sports וביישום הספורט הסלולרי שלה.

בחודשים האחרונים מתמקדת יאהו! בשירותים ובמוצרים המשרתים הרגלים יומיומיים, כמו דואר אלקטרוני, מזג אוויר, ידיעות ספורט, כלכלה ותמונות.

יצוין, כי זו אינה הפעם הראשונה השנה בה מפסיקה יאהו! כמה משירותיה. היא עשתה מהלך דומה בחודש אפריל, וגם אז היא נימקה אותו ב-"חידוד המיקוד" של החברה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים