תת-אלוף אייל זלינגר, קצין קשר ותיקשוב ראשי: "התיקשוב הינו מרכיב מרכזי בביטחון מדינת ישראל"

"חללי חיל הקשר והתיקשוב חרפו נפשם במלחמה על תקומת ישראל. חובתנו המוסרית והקדומה היא לעשות הכל לקיימה לתפארת", כתב קשר"ר ● 555 חיילי חיל הקשר, האלקטרוניקה, המחשבים ואגף התיקשוב, נפלו מאז שנות ה-40' ועד היום ● אלוף (מיל') שלמה ענבר, נשיא העמותה להנצחת חללי חיל הקשר והתיקשוב: "יום הזיכרון פותח מחדש חלון רחב בכאבו של עם ישראל, מדינת ישראל וחיל הקשר והתיקשוב"

מתייחדים עם החללים ברשת. צילום אילוסטרציה: אימג'בנק

"ב-3.3.2013 מלאו עשר שנים להקמת אגף הקשר והתיקשוב. אנו יכולים לסכם בגאווה ולמנות הישגים עצומים בתחומים רבים, בהם הקשר והתיקשוב הינו מרכיב מרכזי לביטחון מדינת ישראל", כך כתב תת-אלוף אייל זלינגר, קצין קשר ותיקשוב ראשי, באיגרת ששלח לקציני וחיילי החיל, לקראת יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, שיצוין הערב (א') ברחבי הארץ.

"ב-ה' באייר תשע"ג תמלאנה 65 שנים להכרזת דוד בן גוריון על הקמת מדינה יהודית בארץ ישראל", כתב תת-אלוף זלינגר, "המדינה הוקמה תוך סערת מלחמה, כאשר צבאות ערב ותושבי פלשתינה הערבים קמו עלינו לכלותנו. בכוחנו הנפשי, בעוצמת אנשינו, המעטים יחסית לאויבנו, בשכנוע עמוק בצדקתנו על זכותנו ההיסטורית על ארץ ישראל – עמדנו ונלחמנו בגבורה וניצחנו".

מאז, כתב, "אויבנו אינם משלימים עם קיומנו והמלחמה על ארצנו אינה פוסקת. רק עוצמתנו הנפשית והאמונה בזכותנו ובפיתוח כוחנו הצבאי, הכלכלי, התרבותי והחברתי – בלכידות מירבית ובמבט יחד קדימה, תמשיך לבסס את אחיזתנו בארצנו ותסייע לנו להתפתח".

"חללי חיל הקשר והתיקשוב חרפו נפשם במלחמה על תקומת ישראל. חובתנו המוסרית והקדומה היא לעשות הכל לקיימה לתפארת", כתב קשר"ר.

תת-אלוף זלינגר סיים את איגרתו בכותבו, כי "חשיבות האגף והשפעתו ניכרות בכל פן מחיי היומיום בתחום הקשר והתיקשוב. האגף תרם ויתרום ללכידות כוחותינו, לקידום מערכות השליטה המבצעיות, להכשרת כוח האדם, לפיתוח מערכות הקשר והתיקשוב, לתכנון ויעילות שפת הקשר והתיקשוב בכל הזרועות. מעל לכל האגף מתווה ומקדם את התפתחות המערכות המבצעיות והניהוליות".

ספירת החללים
תא"ל אייל זלינגר, קצין קשר ותיקשוב ראשי 555 חיילי חיל הקשר, האלקטרוניקה, המחשבים ואגף התיקשוב, נפלו מאז שנות ה-40' ועד היום, כך נמסר מצה"ל לקראת יום הזיכרון. ספירת החללים החלה עוד בטרם הקמת המדינה, והיא כוללת גם 74 לוחמים-קשרים שפעלו ולחמו בשורות מחתרות ההגנה, האצ"ל והלח"י.

אתר העמותה להנצחת חללי חיל הקשר והתיקשוב נמצא במרכז העיר יהוד, שמאמצת את אגף התיקשוב. האתר הוקם ב-1989 ומונצחים בו גם 82 חללים שאינם מחיל הקשר והתיקשוב, שהיו בני העיר יהוד. טקס זיכרון נערך באתר, בהשתתפות נציגי המשפחות השכולות, אנשי העמותה ונציגי עיריית יהוד.

"מזדהים עם כאב המשפחות השכולות"
"כבכל שנה, יום הזיכרון פותח מחדש חלון רחב בכאבו של עם ישראל, מדינת ישראל וחיל הקשר והתיקשוב", אמר אלוף (מיל') שלמה ענבר, נשיא העמותה להנצחת חללי חיל הקשר והתיקשוב, בראיון לאנשים ומחשבים. לדבריו, "ביום זה אנו רואים את גבורת הלוחמים, מעשיהם ותרומתם האדירה להקמת מדינת ישראל ולביטחונה".

ענבר שימש כ-קשר"ר (קצין קשר ואלקטרוניקה ראשי), מפקד יחידה 8200, ולאחר מכן הועלה לדרגת אלוף, כראש המו"פ במשרד הביטחון. הוא הוסיף, כי "זהו יום שהחיל, קציניו קצינותיו, חייליו וחיילותיו, מזדהים עם כאב המשפחות השכולות, כאב שאינו מרפה מהן לרגע".

נחמתם של המשפחות השכולות, אמר ענבר, "היא שהם רואים מדינה שהוקמה לתפארת, פועלת מתפקדת, עירנית, חיונית יפה ופורחת".

"אין בעולם ולא היה נס הנקרא הקמת מדינת ישראל", אמר ענבר, "זהו נס של המעבר משואה לתקומה, משממה לפריחה, של החייאת הלשון העברית, של חיים בטוחים וחופשיים במדינה שמסביב לה יהום הסער. לא נותר לנו אלא לומר 'תחי מדינת ישראל'. אובדן הבנים לא היה לשווא, כוחנו העתידי יינק ממעשיהם ומורשתם של החללים והנופלים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים