גוגל תציע גישה מהירה לאינטרנט גם באוסטין, טקסס

החברה תפרוש את השירות שלה בבירת טקסס החל מאמצע השנה הבאה ● במקביל הודיעה AT&T שתציע רשת דומה, אם תקבל גם היא מהרשויות בעיר תנאים דומים לאלה של גוגל ● ההערכות הן שאם בקשתה של AT&T תיענה, גוגל לא תפרוש באוסטין את הרשת שלה ● מעיריית אוסטין נמסר שהיא מחויבת "להעניק לכל מי שירצה להציע שירות דומה את אותם התנאים שקיבלה גוגל"

גוגל (Google) הודיעה אמש (ג') על כוונתה לפרוש את השירות שלה לגישה מהירה לאינטרנט ולטלוויזיה בכבלים גם באוסטין, בירת מדינת טקסס בארצות הברית.

במקביל הודיעה AT&T שתציע רשת דומה, אם תקבל גם היא מהרשויות בעיר תנאים דומים לאלה של גוגל. אנליסטים מעריכים שההודעה של AT&T נועדה להדגיש את הקשיים הרגולטוריים הסבוכים שעמם נאלצות חברות טלקום מסורתיות להתמודד בבואן להציע שירותים מתקדמים.

יצוין שגוגל הבטיחה להתחיל לקשר בתי אב באוסטין החל מאמצע 2014, ברשת שתציע גישה לאינטרנט בקצב של 1 גיגה-סיביות לשנייה. מדובר בקצב מהיר פי 13 לערך מזה שהתחייבה AT&T להציע בעבר ופי שלושה לערך מקצב התקשורת המהיר ביותר שמציעה וריזון (Verizon).

ההשקה באוסטין היא הניסיון הראשון של גוגל להרחיב את הרשת, המכונה Google Fiber, מעבר לתחומי קנזס סיטי, בה היא הושקה בראשונה בשנה שעברה. בחברה טוענים שקצב התקשורת בשירות Fiber מהיר פי 100 מקצב התקשורת הממוצע המקובל כיום בפס הרחב.

אולם, בזמן שנערך טקס ההשקה של גוגל, בנוכחות מושל טקסס, ריק פרי, ראש עיריית אוסטין ואחרים, קראה AT&T לרשויות להציע מגרש משחקים מאוזן יותר. "AT&T הציעה תוכניות נרחבות לרשת של סיבים אופטיים באוסטין, בתקווה שתקבל תנאים דומים לאלה שהוצעו לגוגל – בתחומים כמו פרישה גיאוגרפית, זכויות בדרך, אישורים, רישיונות ותמריצים להשקעה", על פי ההודעה שפרסמה החברה.

AT&T, חברת הטלקום השנייה בגודלה בארצות הברית, לא ציינה את לוחות הזמנים לפרישת הרשת החדשה שלה, אך הודיעה שאין בכוונתה לשנות את הקצאות ההון המתוכננות לשנת 2013.

לדברי פרנק לותן, אנליסט מפירמת Raymond James, "ב-AT&T מבקשים להדגיש שהם היו יכולים להשקיע הרבה יותר בקהילות, אלמלא היו הרשויות מערימות קשיים". לותן ציין שהוא לא בקי בתנאי ההסכם של גוגל באוסטין, אך ידוע לו שהחברה זכתה להטבות רבות בקנזס סיטי.

"מציאות זו מכניסה את הרשויות באוסטין לסד לא פשוט", אמר. "ברור להן שאם יעניקו תנאים דומים ל-AT&T, גוגל לא תפרוש את הרשת שלה".

דאג מתיוס, דובר עיריית אוסטין, מסר שלא ניתנו לגוגל שום "תמריצים מיוחדים" והדגיש, כי "על פי חוקי המדינה, אנחנו מחויבים להעניק לכל מי שירצה להציע שירות דומה את אותם התנאים שקיבלה גוגל. אם ב-AT&T מעוניינים לספק שירות דומה, נשמח לדון עמם על כך".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים