צפרא כץ, אורקל: "סאפ איבדה דרך, מיקרוסופט מתעסקת בצעצועים ויבמ הולכת לעולם השירותים"

נשיאת אורקל העולמית, שהייתה הבוקר (ד') דוברת המפתח בכנס השנתי של החברה, הסבירה לקהל מדוע רכשה החברה את סאן: לקוחות "מותשים מאינטגרציה של מערכות ורוצים פתרון כולל" ● "אנו ממוקדים בארגונים גדולים-בינוניים, ובפישוט ה-IT לליבה העסקית שלהם", אמרה

"אי אפשר בלי כמה מילים על המתחרים שלנו. חברינו מתעשיית ה-IT, ובהם יבמ, מיקרוסופט וסאפ, שאינם ממוקדים, אלא מתפזרים לכל מיני כיוונים שאינם בהכרח לטובת הליבה העסקית של ארגוני ענק מבוססי IT. אנו מתמקדים רק בדבר אחד: לפשט את מערכות ה-IT של הלקוחות ולייעל אותן, כך שהארגונים יהיו מוכנים לרכישה. לכן גם מהלכי הרכישה שלנו בשנים האחרונות, עם אותה אסטרטגיה ברורה הם שיביאו לכך שנוביל את שוק ה-IT העולמי". כך אמרה צפרא כץ, נשיאת אורקל העולמית. כץ הייתה דוברת המפתח בכנס אורקל השנתי שהתקיים הבוקר (ד'), במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה. הכנס התקיים תחת המוטו "בונים את העתיד", והשתתפו בו יותר מ-2,000 לקוחות החברה.

"ידידינו מרדמונד (מיקרוסופט) מתעסקים בצעצועים, במכונות מוזיקה, בעזרים שונים ובמשחקי מחשב. אותנו לא תראו מנסים לרכוש מנוע חיפוש ענק (יאהו!). אף אחד מהמוצרים שלנו אינו פאן", אמרה. לאחר מכן עברה כץ לעקוץ את יבמ: "ידידינו ממדינת ניו-יורק עוסקים בהטמעת פרויקטים ייחודיים שכובלים את הלקוחות אליהם. אין להם סדר יום של פישוט מערכות והם מתמקדים בעולם השירותים. גם בתחום זה לא תמצאו את אורקל". לבסוף אמרה, "הבה נאמר כמה מילים על חברינו מגרמניה (סאפ). היה להם חזון, של התמקדות במגזרים מסוימים ובהימנעות מרכישת חברות. יום אחד קמתי בבוקר וראיתי שנהם רוכשים את ביזנס אובג'קטס. אין להם דרך ברורה, במקביל הם מאבדים פלחי שוק ללא הרף, לרבות צמצום כמות הרשיונות אצל לקוחות קיימים". היא הוסיפה, כי "פעם סאפ היו גדולים פי חמישה מאיתנו וכיום הם פחות מכפליים. לא ירחק היום ונשיג אותם".

בהמשך, פרסה כץ בפני הקהל את החזון של אורקל. לדבריה, קיים בעולם התוכנה מצב אבסורדי, שאין אותו בעולמות אחרים. במסגרת זו מושקעים משאבים רבים מדי בזמן, הטמעה ואינטגרציה, וכן בחיבור רכיבי התוכנה השונים. היא דימתה את המצב השורר בתחום ה-IT לעולם הרכב: "שוו בנפשכם, כי במקום לקבל מכונית, הייתם הולכים ליצרן אחד ורוכשים ממנו דלת, מיצרן אחר מנוע ומשלישי צבע. אז הייתם צריכים ללכת למוסך שעוסק בחיבור כל אלפי הרכיבים והחלקים הללו, כדי שבסוף תצא מזה מכונית אשר עונה על ייעודה, ונוסעת. ברור שאם זה היה המצב, אז לא היו פקקים בבוקר לתל אביב, כי רק מעט מאד מכוניות היו מגיעות לשלב סיום".

לדבריה, "לקוחות משקיעים יתר על המידה משאבים בתחזוק ואינטגרציה של מערכות ה-IT שלהם, במקום להשקיע במו"פ ובחדשנות ולהתמקד בליבה העסקית. הדרך היחידה להניב השפעה אמיתית על התהליך והתקציב, היא הבאת תוכנה כוללת, מ-'בית חרושת' אחד, כך שהכל יגיע ביחידה אחת". היא ציינה כי בעבר, "הלקוחות היו צריכים לקנות פיסות תוכנה מאיתנו ומאחרים, ויותר מדי זמן וכוח אדם הושקעו בתפירה הכוללת, ואחר כך בתפירה מחדש, ככה התקציבים גדלו ותפחו".

כץ הוסיפה, כי אורקל הגיעה להבנה על הצורך בשינוי האסטרטגיה במכירת חלקי תוכנה בודדים והבאת מוצר מערכתי כולל עבור הלקוחות, בעקבות הטמעת מוצרי אורקל בבית, החל מלפני עשור. אז אנשי החברה הבינו את משמעות ההתייעלות והצורך בפישוט מערכות ה-IT. "אורקל רוצה למכור לכם מכונית שלמה" אמרה כץ, "לא מדובר בכזה רעיון מבריק, אלא בהבנה שזו הדרך הנכונה". לצורך מימוש האסטרטגיה, הסבירה כץ, הגדילה אורקל את כמות ההשקעה שלה במחקר ופיתוח מ-600 מיליון דולרים לשנה לפני עשור ל-3 מיליארד דולרים ב-2009. דרך נוספת למימוש החזון הייתה עבודה על בסיס תקנים, תוך שימוש נרחב בקוד פתוח, "זו מטרת על שלנו, לשמור על עבודה בסביבה פתוחה, לטובת הלקוחות", אמרה. במקביל, החלה החברה במסע רכישות להגדלת ההיצע שלה. כץ אמרה, כי בחמש השנים האחרונות רכשה אורקל 56 חברות, בעלות כוללת של 42 מיליארד דולרים. מספר זה לא כולל את סאן, שהיא הרכישה ה-57 במספר של החברה. "כעת", הסבירה," כל שנותר לנו הוא לספק לכם את המכונית באופן כוללני ולא בחלקים. הדגש הוא על הטמעה מהירה ואינטגרציה מינימלית".

בעזרת נתונים מספריים, פירטה כץ כיצד מימוש החזון באורקל הניב את ההתייעלות הנדרשת עבור החברה. לדבריה, עלות פיתוח המוצרים השונים הצטמצמה, שרשרת האספקה הפכה יעילה יותר והקשר עם הלקוחות התהדק, תוך צמצום העלויות הנדרשות לכך. "עם כל הכבוד לרווח, חברה נמדדת לא רק על היבט זה. כעת אנו יכולים להגדיל את ההשקעה במו"פ ולהיות יעילים יותר בעזרת ה-IT", אמרה. במסגרת זו, ציינה, הפכה אורקל מחברה בינלאומית, שבה כל סניף עובד באופן שונה ואינו מקושר לסניפים אחרים, לחברה גלובלית המספקת רמת שירות אחידה, מדברת באותה שפה טכנולוגית ועסקית, וככזו – יעילה יותר. "כל המערכות השונות שלו, כגון החשבונאות ומשאבי האנוש, עובדות בתיאום, והמשאבים מחולקים ומבוזרים בצורה יעילה", ציינה כץ.

למה אורקל רכשה את סאן?

כץ הסבירה למשתתפים מדוע אורקל רכשה את סאן. לדבריה, לפני תשעה חודשים השיקה החברה את מוצר החומרה-תוכנה הראשון שלה, אקסה-דאטה. מדובר במכונת בסיס נתונים ליישומי DW גדולים, המשלבת רכיבים של HP ואורקל. הפתרון מוכן מראש להתקנה, אמרה, וקהל הלקוחות אהב אותו. "היה זה הניסיון הראשון שלנו לספק מכונית כוללת ללקוחות, ואנחנו, כמו גם הלקוחות – התלהבנו". לדבריה, המסקנה מהשקת המוצר היא ש-"לקוחות מותשים מאינטגרציה של מערכות ורוצים פתרון כולל". סאן, אמרה, הייתה הרכישה שהיא הכרח המציאות, כפועל יוצא של מימוש החזון האמור. "ראינו שסאן עם רכיבי החומרה והתוכנה שלה יכולה לענות על הצורך עבור הלקוחות", הסבירה, "הנכסים של סאן הם גם נכס עבורנו. אנו חולקים עם סאן את בסיס הלקוחות הגדול ביותר שלנו – סולאריס על גבי אורקל. השילוב יניב ללקוחות תשואה ותמורה טובה יותר".

כץ סיכמה את דבריה באמרה, כי "לא ירחק היום ונוביל את תעשיית ה-IT. אנו כבר מובילים בעולמות בסיסי הנתונים והתווכה. לא תראו אותנו מתעסקים בצעצועים, בשירותים או סתם אובדי דרך. אנו ממוקדים בארגונים גדולים-בינוניים, ובפישוט ה-IT לליבה העסקית שלהם".

את הכנס פתח והנחה אילן שפיגלמן, מנהל אגף שיווק באורקל ישראל. משה חורב, מנכ"ל אורקל ישראל, בירך את המשתתפים ואמר, כי "מאז כנס אורקל האחרון, מתחוללות לנגד עיננו תמורות בעולם בכלל וב-IT בפרט. אורקל ממשיכה לצמוח ולהוביל וממשיכה לספק פתרונות". כריס בייקר, סגן נשיא בכיר לטכנולוגיות ליבה באורקל, פרש את מפת הדרכים הטכנולוגית של החברה. את המליאה המרכזית חתם נאומו של אנתוני לין, סגן נשיא בכיר לתחום CRM, שהציג את החזון של החברה בעולם היישומים. לאחר מכן התפצל הכנס למסלולים טכנולוגיים. כץ גם נאמה במפגש מיוחד בפני חברי פורום C3 מקבוצת אנשים ומחשבים.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. gadi

    לא מבין אם אורקל כל כך ממוקדת למה היא רוכשת כל כך הרבה חברות - מה מבדיל אותה מסאפ? אורקל מתפרנסת יפה מאינטגרציות אינסופיות בכל אופן הטחון עצמי יש תצליחו

  2. מור סגמון

    קצת מגוחך לשמוע מאוראקל על מכירת מכונית אחת מספק אחד. אוראקל אמנם מסוגלת למכור היום מכונית שלמה, אך בחלקים מיצרנים שונים שאתה תממן את הרכבתם... לאחר רכישת שק מלא מוצרים שונים, בסיסי לקוחות מעורבים וזניחת הנסיון לפתח מכונית שלמה על בסיס פלטפורמה אחת (פיוז'ן), מוותרת אוראקל על זירת היישומים העסקיים ומתבזרת למחוזות IT נוספים: חומרה, ברזלים ותשתיות. אוראקל אכן יכולה להיות חברת IT גדולה מאד, אך חסרת מיקוד והתמחות בתחום בו כל כך קשה להשיג התמחות: שוק היישומים העסקיים.

אירועים קרובים