נתי אברהמי, יעל: "כל המפלגות מכירות בחשיבות ההיי-טק למדינה – אולם לא מציעות כיצד לחזקו"

"בתכל'ס, אף מפלגה לא אומרת מהי משנתה הסדורה בנוגע לתעשייה שמכניסה ומגלגלת הכי הרבה כסף וכבוד למדינת ישראל", קובל אברהמי - מנכ"ל קבוצת יעל, בראיון לאנשים ומחשבים ● "ברור כי כל המפלגות מייחסות לנושא חשיבות רבה", מסביר אברהמי, "אך אני תוהה מה יקרה ביום שאחרי הבחירות? כיצד ההצהרות יעמדו במבחן המציאות?" ● "אני מייחל שלאחר הבחירות יקום מערך כלכלי, אשר יתמוך בתעשייה וישמר אותה", סיכם

"כולם מדברים על שלום – אבל אין שום עמדה מהותית לגבי התעשיה המובילה בישראל. מי ידאג להיי-טק?", כך אמר בראיון לאנשים ומחשבים נתי אברהמי, מנכ"ל קבוצת יעל. לדבריו, "ההיי-טק נחשב לאחד ממנועי צמיחה של המשק הישראלי. ככזה, הוא מקבל תשומת לב במצעי כל מפלגות. כולן מדברות על הגדלת התקציבים למגזר זה, על הפניית משאבים לחינוך טכנולוגי ועל הגדלת תקציבי המדען הראשי שתומך בתעשייה. אבל בתכל'ס, אף מפלגה לא אומרת מהי משנתה הסדורה בנוגע לתעשייה שמכניסה ומגלגלת הכי הרבה כסף וכבוד למדינת ישראל".

מפלגת יש עתיד, למשל, אמר אברהמי, "מציינת כי 'קיומה של מדינת ישראל תלוי ביכולתה להמשיך ולעמוד בחזית הקידמה הטכנולוגית ותפקידה של המדינה לעודד בכל דרך את ההשכלה הגבוהה, המו"פ, המדע והטכנולוגיה'. מפלגת העבודה מדברת במצעה על חיזוק היתרונות היחסיים של התעשיות המקומיות המתחרות בשוק העולמי, על הנהגת מדיניות פעילה לשילוב אוכלוסיות החרדים, הערבים ומיעוטים אחרים בתעשיית ההיי-טק הישראלית, והסרת החסמים העומדים בפניהן כיום ועל שימת דגש מיוחד על שיקומו ופיתוחו של חינוך טכנולוגי המותאם לצרכיה של תעשייה מודרנית ומתקדמת. הליכוד כותב במצעו, כי 'טכנולוגיה מתקדמת וחדשנית היא בסיס לכל משק צומח' וקורא ליצירת יתרון תחרותי למדינת ישראל בתחום ההיי-טק ולשילוב המשק בעידן המידע על מנת שתוכל להתחרות כשווה בין כלכלות העולם".

"ברור כי כל המפלגות מייחסות לנושא חשיבות רבה", מסביר אברהמי, "אך אני תוהה מה יקרה ביום שאחרי הבחירות? כיצד ההצהרות יעמדו במבחן המציאות לאור העלאת המיסים הצפויה, הגזרות הכלכליות שיבואו והתחרות העולמית הגוברת? לאורך כל מערכת הבחירות שמענו דיבורים על 'חשיבותו של המגזר הטכנולוגי', אולם הצעות ברמה המעשית – אין. כלומר, מה יש לעשות הלכה למעשה על מנת לשמר את יציבותו ומובילותו של ההיי-טק הישראלי?".

בחודשים האחרונים, אמר אברהמי, "היינו עדים לאווירת דאגה וקיצוצים במשק, כולל ירידה בנתונים הכספיים שמציגות חברות ההיי-טק המקומיות, בדומה לאחיותיהן בעולם. חלק מהאווירה הזו נובע מהמגמה העולמית וחלק מהחשש מתוצאות הבחירות. ההאטה נובעת גם מהעובדה כי בשום תשדיר בחירות, כמו גם בשום נאום של מועמד זה או אחר, לא שמענו על תוכניות ברורות, כיצד הם מתעתדים לעודד ולהזניק את תעשיית ההיי-טק, החשובה כל כך לכלכלה הישראלית".

לדבריו, "אנו בעיקר שומעים סיסמאות. לכן יש ציפייה כי תקום ממשלה שתיתן דגש על קידומו של ההיי-טק הישראלי והתעשייה הגדולה שסביבו, תקשיב לצרכיו ותנסה להציג תוכנית אסטרטגית. כזו שלא רק תכלול תוכניות לקיצוצים, העלאות מיסים וגזירות למיניהן – אלא תסייע לחברות הטכנולוגיה המקומיות להתמודד עם התחרות העולמית הגוברת ועם המגמה של בריחת מוחות מקצועיים מישראל. אני מייחל שלאחר הבחירות יקום מערך כלכלי, אשר יתמוך בתעשייה וישמר אותה. אני תוהה האם הרצון לסייע לאוכלוסיות מוחלשות להשתלב בשוק העבודה, לא יבוא על חשבון הפניית משאבים להיי-טק הישראלי".

אברהמי סיים בהפנותו קריאה ל-"הנהגה החדשה שתקום, תהיה אשר תהיה, להקים מועצה מייעצת לממשלה, שתכלול מנהלים ותיקים ומנוסים מהתחום, ותהווה פלטפורמה לדיון  – כיצד מקדמים את התעשייה החשובה הזאת הלכה למעשה בסדרי היום הכלכלי והמדיני החדשים".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יובל

    מר. אברהמי, מסכנים העובדים אותם אתה מנהל...

אירועים קרובים