תוכן שיווקי
לקראת אירוע - Red Hat Forum Israel 2016, יום ד' 16 בנובמבר, LAGO

שיתוף הפעולה של מיקרוסופט ורד-האט: סטנדרט חדש וייחודי בענן הציבורי

25/09/2016 10:11
אדיר רון, מנהל תחום קוד פתוח למזרח התיכון ולאפריקה במיקרוסופט. צילום: מיקרוסופט

כתב: אדיר רון, מנהל תחום Open Source, מיקרוסופט (Microsoft) ישראל

מהפכת הענן משנה לחלוטין את עולם המחשוב המסורתי בכך שהיא מאפשרת לכל ארגון, ISV ואיש פיתוח גישה מיידית ובלתי מוגבלת למשאבים תוך הצגת מגוון מודלים כלכליים חדשניים. בכל רחבי העולם, ארגוני אנטרפרייז מסורתיים מבצעים טרנספורמציה דיגיטלית לקווי העסקים השונים שלהם באמצעות אימוץ פתרונות הענן הציבורי.

עם זאת, המעבר לענן מציב אתגרים מורכבים סביב נושאי התמיכה הארגונית, התאימות לפתרונות On Premise ואבטחת מידע. סוגיות אלה דורשות מאנשי ה-IT בארגון ניסוח של מתודולוגיה מקיפה ומסודרת כך שתהליך הטרנספורמציה יהיה מנוהל ונטול סיכונים.

בחודש נובמבר 2015, מיקרוסופט ורד-האט (Red Hat) חתמו על הסכם שיתוף פעולה אסטרטגי וייחודי תחת הכותרת Enterprise Readiness שמציע לראשונה פתרונות כוללים באימוץ הארגוני של הענן הציבורי. ההסכם הינו ההסכם המקיף ביותר של רד-האט בענן הציבורי והוא כולל פתרונות ארגוניים מתקדמים רבים מבית מיקרוסופט ורד-האט לאורך הענן ההיברידי והציבורי.

בבסיס שיתוף הפעולה, פתרונות רד-האט הפכו זמינים באופן מיידי לכלל לקוחות Microsoft Azure. מרחב הפתרונות כולל כמובן את Red Hat Enterprise Linux לצד פתרונות מתקדמים של הפלטפורמה כמו CloudForms ו-OpenShift.

הלקוחות הארגוניים יכולים לצרוך את כלל הפתרונות מ-Marketplace של מיקרוסופט בתצורת התשלום של Pay-as-you-Go אך גם למנף את ערוצי ההפצה והרשיונות הקיימים באמצעות מודלים של Bring-Your-Own-Subscription לענן. בנוסף, מיקרוסופט ורד-האט השיקו לראשונה מערך Support משותף ואחיד לכל הפתרונות המשותפים בענן.

באופן ייחודי תחת מודל שלא ניתן למצוא באף ענן ציבורי אחר, מהנדסים של רד-האט נמצאים באופן קבוע בדטה סנטרים של Azure ברחבי העולם במטרה לטפל באופן משותף בכל בעיה או מפגע אבטחה שמתעורר. בנוסף, בכדי לפשט את מודל האחריות של תמיכה בענן, מיקרוסופט ורד-האט השיקו מערכת קריאות (Ticketing) אינטגרטיבית כך שלא משנה אם הקריאה תיפתח במערכות של Azure או של רד-האט – היא תגיע למערך התמיכה המשולב.

סביבה מועדפת אצל לקוחות האטנרפרייז

נדבך משלים של הסכם שיתוף הפעולה נותן מענה לדרישה של לקוחות להריץ את טכנולוגיות מיקרוסופט באופן מלא ונתמך מעל רד-האט. מיקרוסופט עוברת מהפכה משמעותית בתחום ה-Open Source ופותחת לקוד פתוח חלקים רבים מהטכנולוגיה שלה לעבודה בסביבת Linux .

שפת הפיתוח .Net Core מאפשרת הרצה של מערכות .Net בסביבות רד-האט, כולל תמיכה ב-Open Shift וב-RHEL. באופן דומה, מתבצעת התאמה גם לגרסת ה-SQL Server כך שתרוץ על מערכות מבוססות Linux. כבר בחודשים הקרובים, לקוחות רד-האט יוכלו להתקין את SQL Server על תשתיות RHEL.

מאמץ נוסף ומשמעותי תחת שיתוף הפעולה מתמקד באתגרים סביב עולם הענן ההיברדי וסביבות ניהול המשולבות לענן הפרטי והציבורי. הענן ההיברדי הינו הסביבה המועדפת אצל מרבית לקוחות האטנרפרייז בעולם, בעיקר בתעשיות בהן לא ניתן להעביר חלק ממערך המחשוב לענן הציבורי עקב רגולציה או דרישות עסקיות ייעודיות.

פתרונות הניהול של Red Hat CloudForms תומכות היום באופן מלא בסביבות הענן של Microsoft Azure ו-System Center Virtual Machine Manager ומאפשרים לללקוחות נהל באופן מלא את המערך המחשוב של RHEL גם בענן הציבורי וגם בסביבות הענן הפרטי כמו Hyper-V או Azure Stack.

לסיכום, המעבר הארגוני לסביבות הענן מחייב מאנשי ה-IT בארגון לפתח מתודולוגיה בעולמות התמיכה הארגונית, אבטחת המידע והתאימות לענן הפרטי ומוצרי ה-On Premise.

עם למעלה מ-80% מחברות הפורצ'ן 500 (Fortune 500) שמשתמשות בענן ה-Azure של מיקרוסופט ופריסת ה-Enterprise Linux המובילה בעולם מבית רד-האט – אין ספק כי שיתוף הפעולה הייחודי מסוגו בענן הציבורי נותן מענה מלא לדרישות הארגוניות ומאפשר לעסקים להתקדם לטכנולוגיות הענן בתנאים שלהם ותוך התאמה מירבית לדרישות הארגונית.

אירועים קרובים