כנס Edge של יבמ: שורת השקות והכרזות על שיתופי פעולה

החברה השיקה מערכות חומרה מוכנות לעבודה בענן, כלי תוכנה, שירותים ופתרונות, והכריזה על חיזוק קשרים עם שותפים קיימים ועל שיתופי פעולה חדשים

מכריזים על החידושים במסיבת העיתונאים שערכה יבמ בכנס: מימין - מייקל פררה, סגן נשיא IBM z Systems Software; דאג באלוג, מנכ"ל IBM Power; אד וולש, מנכ"ל תשתיות מוגדרות תוכנה ביבמ; וטום רוזמיליה, סגן נשיא בכיר בחטיבת IBM Systems. צילום: יח"צ

יבמ (IBM) השיקה בכנס Edge, שהתקיים השבוע בלאס וגאס, שורת מערכות חומרה מוכנות לעבודה בענן, כלי תוכנה, שירותים ופתרונות שלדבריה משפרים את תהליכי ההעברה והניוד של מידע, אפליקציות ושירותים הפועלים בענן היברידי.

במהלך הכנס השיק הענק הכחול כלים ומערכות המאפשרים לארגונים בכל תחומי המשק והתעשייה למנף טכנולוגיות ענן "לצורך קידום החדשנות, הצמיחה ויעילות העבודה", לפי החברה.

"הסביבה העסקית של היום דינמית מאוד ועתירה בהפרעות", אמר טום רוזמיליה, סגן נשיא בכיר בחטיבת IBM Systems. "מודל של ענן היברידי מאפשר ללקוחות להתאים ואף לטייב את השקעותיהם הקיימות".

שרתי Power Systems לסביבת ענן

במהלך הכנס הושקו שרתי Power Systems של יבמ לסביבת ענן, המשלבים כלי ניהול מבוססי OpenStack ומודלים גמישים במיוחד לצריכת משאבי העיבוד. השרתים מאפשרים הרצת עומסי עבודה AIX, כמו גם IBM i ו-Linux, ברמת הענן המקומי, ואת הרחבתם באמצעות גישה מהירה אל שירותי העיבוד הזמינים בענן של יבמ.

מערכות המיינפריים z Systems של החברה מותאמות גם הן ומשתלבות בסביבת הענן, עם זמינות מערכת ניתוח התפעול האנליטי Operational Insights במתכונת של תוכנה כשירות (SaaS). מיבמ נמסר כי הניתוח האנליטי יאפשר הפקת תובנות ברמה גבוהה מאי פעם בכל הנוגע ליעילות התפעול ולביצועי האפליקציות השונות. המערכת מאפשרת לקבל החלטות עסקיות בסיס ניתוח מקיף של מגמות ונתונים. הכלים האלה משלימים את היכולות המוצעות על ידי כלי ניהול ביצועי היישומים של יבמ, Omegamon, המזהה רכיבים בעייתיים באמצעות תצוגה מקצה לקצה של מכלול המערך ההיברידי של הארגון, שמשלב גם יישומים בסביבת z.

תוכנה חדשה נוספת, Common Data Provider, מאפשרת לצרוך את מכלול הנתונים התפעוליים המתקבלים ממערכות z Systems, במתכונת קרובה לזמן אמת ותוך מינוף יכולות הניתוח האנליטי של סביבת הענן בה משתמש הלקוח או סביבת הניתוח האנליטי המקומית.

פתרונות ניהול חדשים של יבמ בסביבת אחסון מבוסס תוכנה הם Copy Data Management ו-Protect. על פי החברה, הם משפרים את עמידות המערכות, יעילות התפעול וקלות הפיתוח של יישומים חדשים וקיימים כאחד – ומרחיבים את סל מוצרי שילוב מערכות הענן, עם זמינות כלים לאחסון מבוסס אובייקטים בסביבת ענן היברידי.

כתמיכה למיקוד שלה בגישה ההיברידית הציגה החברה סקר שערכה השנה בקרב 1,000 משיבים ב-18 תחומי משק ותעשייה, שהעלה כי 92% מאמינים שפרויקטים מוצלחים בתחום הענן הם כאלה המאפשרים יצירת מודלים עסקיים חדשים ותמיכה בהם. המשיבים צופים כי 45% מעומסי העבודה הארגוניים יישארו על גבי שרתים ייעודיים הפועלים באתר הלקוח – גם כאשר סביבת הענן תלך ותתרחב.

שיתופי פעולה חדשים

עוד הכריזה יבמ על חיזוק הקשרים עם שותפיה ושיתופי פעולה חדשים בסביבה העוטפת את מערכות הענן שלה, בהם מפיצת הלינוקס קנוניקל (Canonical), וכן Hortonworks ,Mirantis ,NGINX ורד-האט (Red Hat).

קנוניקל תציע Linux Ubuntu על גבי מערכות LinuxONE ,Power ומערכות מבוססות תקני OpenPOWER, כולל קו השרתים החדשים מסדרת LC של יבמ. גם רד-האט תציע את הפצות ה-Linux הארגוני שלה וכלי הזמינות הגבוהה והווירטואליזציה המפותחים על ידה על גבי שרתי Power של יבמ.

Mirantis תשתף פעולה עם הענק הכחול בפיתוח ארכיטקטורת ייחוס, שתאפשר למערכות ה-OpenStack של Mirantis לנהל צמתי עיבוד על גבי שרתי Power Systems. שותפה נוספת, NGIX, תציע תמיכה בשרתים האלה במסגרת פלטפורמת אספקת היישומים שלה.

במיוחד הדגישה החברה את הרחבת שיתוף הפעולה ארוך השנים שלה עם רד-האט, המיועד לסייע ללקוחות באימוץ סביבת ענן היברידי. באמצעות הרחבה שיתוף הפעולה, מתכוונות שתי החברות לאפשר רמה גבוהה יותר של תאימות בין הפלטפורמות המוצעות על ידי כל אחת מהן, ולהביא את היצע המוצרים של רד-האט ללקוחות שעבדו עד עתה בסביבה מבוזרת.

במסגרת פעילות פיתוח משותפת ושיתוף פעולה בתחום המוצרים, הן מתכננות להציע פתרונות הבנויים סביב רכיבים מרכזיים בסל המוצרים בקוד פתוח של רד-האט, ובכלל זה הפצת ה-Linux שלה לארגונים גדולים, כלי הווירטואליזציה וסביבת ה-Linux למערכות בעלות זמינות גבוהה.

שיתוף הפעולה יתמקד, בין השאר, בקידום האפשרות להריץ פתרונות של רד-האט על גבי הדור הבא של מערכות Power ופיתוח זמינות גבוהה למערכות אלה, כמו גם הצגת יכולות חדשות בתחום המחשוב עתיר הביצועים (HPC) למשימות מחקר מתקדם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים