עובדים באולפני הסרטים של סוני קיבלו איומים בדואר אלקטרוני

על פי אחת ההשערות שהועלו, ייתכן שהמתקפות קשורה לסרט החדש של אולפני סוני, The Interview, שאמור לעלות לאקרנים בארצות הברית ב-25 בדצמבר

תעלול יחצני מושלם או מאבק לאומי על חופש הביטוי? The Interview

עובדים באולפני הסרטים של סוני (Sony) קיבלו במהלך סוף השבוע מכתבי איום בדואר אלקטרוני. על המכתבים הייתה חתומה קבוצת GOP (ר"ת Guardians of Peace) – אותה קבוצה שהשביתה את מערכות המחשב של האולפנים לפני כשבועיים. על המסכים הוצגה אז גולגולת אדומה עם הכיתוב "Hacked By #GOP".

בעקבות מתקפת ההאקרים על אולפני הקולנוע של סוני שכרה החברה את Mandiant, יחידת התגובה לתקריות של חברת האבטחה FireEye. גם ב-FBI חוקרים את הפרשה. דובר ה-FBI מסר כי "אנו מודעים למכתבי האיום שנשלחו בדואר האלקטרוני לחלק מהעובדים של אולפני הסרטים של סוני. אנו ממשיכים לחקור את הפרשה על מנת למצוא את האחראים".

על פי אחת ההשערות שהועלו, ייתכן שהמתקפות קשורה לסרט החדש של אולפני סוני, The Interview, שאמור לעלות לאקרנים בארצות הברית ב-25 בדצמבר.

הסרט, המוגדר כקומדיה, עוסק בניסיון של ה-CIA להתנקש בחייו של מנהיג צפון קוריאה, קים ג'ונג און. במכתב שנשלח למזכ"ל האו"ם כינתה ממשלת צפון קוריאה את הסרט "עידוד בוטה לטרור והכרזת מלחמה". משום כך נבדקת האפשרות שמאחורי המתקפה על סוני עומדים האקרים הפועלים מטעמה של הממשלה בפיונגיאנג.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים