ה-BI הולך לעננים

זמיר שמר, מנכ"ל פוינטס מיפוי עסקי, הסביר על תחום ה-Location Intelligence במפגש פורום IBI של אנשים ומחשבים ● חיים דרור, ארכיטקט ראשי ב-B-Pro, דיבר על מיחשוב ענן והשימוש ב-BI בענן ● ד"ר לירן אדליסט, מנכ"ל TOP IT, סיפר על פתרונות ענן פרטי בחברות גלובליות

"תחום ה-Location Intelligence, המהווה שילוב של GIS בתהליכי ה-BI, נכנס בשנתיים האחרונות באופן משמעותי לתחום הענן", אמר זמיר שמר, מנכ"ל פוינטס מיפוי עסקי. שמר היה אחד הדוברים במפגש פורום IBI מקבוצת אנשים ומחשבים, שנערך היום (ה') במלון ליאונרדו ברמת גן. את המפגש הנחתה פלורה לוין, מנכ"ל B-Pro, ונושאו היה החיבור בין BI ומיחשוב ענן.

לדברי שמר, המשמעות של תחום ה-Location Intelligence היא בחיבור המימד המרחבי-גיאוגרפי והתהליכים העסקים שלו. לתחום, אמר, יש שלושה עוגנים: טכנולוגיה, דטה ויישומים. השילוב, הסביר, "'מלביש' על המפה נתונים המגיעים ממגוון מקורות, דוגמת כתובות חברי מועדון הלקוחות, מאחורי אלה מסתתר מידע ממחסן הנתונים הארגוני, ועליו, למשל, נוספים נתונים של למ"ס".

כך, הסביר, נוצרת ישות גיאוגרפית, שעליה ניתן לבצע ניתוחים שונים, דוגמת רמת מכירות, הכנסות, נטישת לקוחות, זיהוי הונאות, ניהול סיכונים ועוד. בדרך זו, סיכם שמר, "מתקבל מימד חדש של נתונים המאפשר לתמוך ביישומים העסקיים".

חיים דרור, ארכיטקט ראשי ב-B-Pro, דיבר על מיחשוב ענן והשימוש ב-BI בענן. "גם אם לא רואים יישומים ישירים של הענן בארגון", אמר, "עדיין יש בענן תפיסות שראוי לאמץ, על מנת להיות מוכנים לעידן החדש". הוא דימה את הענן לאופן בו אנו צורכים שירותי חשמל, מים וטלפון: "הצרכנים לא חושבים על איך השירות מסופק או על מידת העומס של חברת החשמל. מה שמעניין זה ממשק המשתמש – שקע הטלפון או שקע החשמל. מאחורי הענן יש ארגון שעובד ודואג לספק את השירות". הוא ציין, כי "נושאי רמת שירות ואבטחתו הופכים לקריטיים".

בהמשך, תיאר דרור שני מודלים עיקריים בהם נבנית תשתית ענן: וירטואליזציה ומיכון. "הווירטואליזציה מאפשרת לקחת משאב ולנתקו באופן כמעט מוחלט מהמשאבים הפיסיים שלו, מה שמאפשר לעשות שכפול מהיר של השירות. כך נוצר מודל עסקי חדש, עם צמצום עלויות". באשר למיכון, אמר, כי "על מנת לספק גמישות ומינימום קשר עם הלקוחות, נוצר היבט ניהול עצמי ומיכון".

הוא ציין, כי יש לא מעט אתגרים בעבודה במתכונת זו, ביניהם היבט אבטחת מידע, "ספקי העננים נדרשים להיערכות ברמה גבוהה של אבטחה, כי הם לא יכולים להרשות לעצמם שמתקפה עליהם תצליח". הוא ציין כי כרגע, מודל מיחשוב ענן מתאים יותר לארגוני SMB.

"אנו עוברים להיות חברה שחיה בענן", סיכם דרור, "יותר ויותר פעילויות עוברות לענן. מכמה שירותים הגענו למצב של EaaS – הכל כשירות".

ד"ר לירן אדליסט, מנכ"ל TOP IT, דיבר על פתרונות ענן פרטי בחברות גלובליות. בעולם ה-BI, אמר, הענן מספק ארבעה מימדים: סביבה עסקית לשיתופיות מידע BI, גיבוי ו-DRP, משאבים משותפים ו-BI בתוך קופסה. כיום, אמר אדליסט, "בתפיסת ענן פרטי היישום המרכזי בארגונים הוא BI בעולם הנייד. אנו יכולים לייצר על בסיס הענן איזוהי שקיפות מסויימת".

הוא סיים את דבריו בהציגו סיפור לקוח: חברת צ'רטיס (Chartis), אמר, היא מבטח הרכוש הגדול בעולם, ומהווה 70% מ-AIG, ולה 120 מיליארד דולרים הכנסות שנתיות. בעקבות המשבר אליו נקלעה החברה, הוקמה חטיבה בשם "שירותים משותפים", שמטרתה לייעל את הארגון, כחלק מהסכם הסיוע שקיבלה מהממשל האמריקני. הוא הציג פתרון של Jedox, במסגרתו נאספו נתוני אקסל (Excel), המידע עבר המרה וטופל בתצורת אחרות, נותח ואוחד, ואז נשלח לרכיבים הניידים של המנהלים לאחר שהוא הוחזר להיות על גבי אקסל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים