בועז דולב, Clear Sky: "חברות האבטחה בישראל צריכות להקשיח סטנדרטים כדי להגן על המידע"

"על חברות האבטחה הישראליות לשים לב שהן הפכו ליעד תקיפה, כדי להגיע דרכן ללקוחות שלהן", אמר דולב, מנכ"ל החברה ● הוא המליץ לארגונים לעבור לענן מאובטח ומנה את האתגרים בפניהם ניצב עולם אבטחת המידע, בהם הקושי באיתור המקום שממנו בוצעה התקיפה והקושי לאבחן ולהבין שהארגון הותקף

"חברות האבטחה בישראל צריכות לשים לב שהן הפכו ליעד תקיפה, כדי להגיע דרכן ללקוחות שלהן. החברות הללו צריכות להקשיח סטנדרטים כדי להגן על המידע שלהן", כך אמר בועז דולב, מנכ"ל חברת Clear Sky.

דולב, לשעבר מנהל תהיל"ה-ממשל זמין במשרד האוצר, דיבר במסלול ממשלה וביטחון שנערך במסגרת כנס SyberSec, שהתקיים שלשום (א') במרכז הכנסים אבניו בקריית שדה התעופה, בהפקת אנשים ומחשבים.

הוא המליץ לארגונים לעבור לענן מאובטח, שבמסגרתו מנטרים מפעילי הענן מפני חדירות מורכבות.

בדבריו מנה דולב את האתגרים שעימם צריכות חברות האבטחה להתמודד ב-2012. בין היתר, אמר, "זירת לוחמה היא א-סימטרית וגם האקר בודד יכול להסב נזק גדול; אין שום שליטה על העברת כלים או על העברת ושיתוף מידע בנוגע לכלי תקיפה באינטרנט; קשה עד בלתי אפשרי לאתר את המקום שממנו מבוצעת התקיפה; וקשה מאוד לאבחן ולהבין שהותקפת – החדירה לתוך המחשב יכולה להיות חשאית וללא שום יכולת גילוי. כיום, תקלה במערך המחשוב מטופלת על ידי ביצוע ניסיון החזרה לכשירות ותיקון התקלה ללא בחינת האירוע. כמו כן, הקושי לאתר את מקור התקיפה, שיכולה אף להיעשות דרך צד שלישי, ללא עקבות, מונע יכולת תגובה".

איתי ינובסקי, יועץ לאסטרטגיית סייבר בחברת CXO. צילום: קובי קנטור"תקיפות הסייבר הרב שלביות המתוחכמות ביותר בוצעו בשנה האחרונה על חברות אבטחה כגון RSA ודיגינוטר, והמידע שנגנב מהן שימש לבצע חדירות לגופים אחרים – גופים ביטחוניים וחברות כמו מיצובישי (Mitsubishi) ולוקהיד-מרטין (Lockheed Martin)", אמר דולב. הוא קרא לאמץ את המודל שיושם בתהיל"ה, הכולל חוות שרתים או ענן מאובטח שמגן על הלקוחות – באותו המקרה מדובר היה במשרדי הממשלה. לדבריו, "ניתן כיום להקים מערך אירוח מאובטח למגזר הפרטי – לקחת את המודל שנבנה עבור הממשלה וליישם אותו עבור הסקטור העסקי".

"הנחת המוצא: ההגנות לא יעמדו בפני תקיפה"
איתי ינובסקי
, יועץ לאסטרטגיית סייבר בחברת CXO, תיאר את השינויים שצריכה לעבור יחידת ה-CISO כדי לענות לאיומים החדשים, כך שתוכל לעסוק בתחומי הליבה שלה. בין אותם תחומים הוא מנה בקרות להכוונת הפעילות וההתנהגות האנושית, מדיניות, בדיקות רקע, בקרות שקשורות בטכנולוגיות (פיירוולים, אנטי וירוס ו-IPS), בקרות של תהליכים ותגובות לאיומים.

לדבריו, "הנחת המוצא של מי שעוסק בהגנה היא שכל אמצעי המניעה לא יעמדו, בסופו של דבר, בפני התקפה".

עו"ד ד"ר נמרוד קוזלובסקי, מומחה לדיני מחשבים, אבטחת מידע ודואר אלקטרוני. צילום: קובי קנטורהוא קרא "להקים במגזר הציבורי גופים שונים – גוף העוסק בבקרות טכניות ומסמיך נאמני אבטחת מידע באגפים שונים של חברות; גוף העוסק בניסיון לבחון איך הארגון נראה מבחוץ; ויחידת מודיעין ומחקר שתעסוק בחקר אנומליות, הנדסה לאחור, איסוף מידע ומידול מתקפות סייבר, לרבות חקר מתקפות שאירעו ודרכי התגובה של הגופים שהותקפו".

"רמו"ט צריכה לשנות את מהותה"
עו"ד ד"ר נמרוד קוזלובסקי, מומחה לדיני מחשבים, אבטחת מידע ודואר אלקטרוני, דיבר על משבר האמון באבטחת המידע שהתגלה לאחר שמתקפות שנותרו ללא מענה חשפו שהחוליה החלשה היא האתרים האזרחיים המסחריים. לדבריו, "רמו"ט צריכה לשנות את מהותה ולהפוך לגוף שבודק את מוכנות החברות למתקפות באמצעות מתקפות פתע".

"הסתבר שהמחשבה שלפיה השוק יסדיר את האבטחה, משום שגופים יתהדרו בכך שהם מוגנים על מנת למשוך אליהם עוד לקוחות, לא עבדה. אין לאתרים מוטיבציה לעסוק כלל באבטחת מידע", אמר. "לכן, אני מציע לשנות את החוקים כך שיגדירו עונשים כבדים על מי שלא מתכונן למקרי תקיפה כאלה ולחייב את החברות לדווח על מקרי פריצה. הפחד מעונשים אלה, כמו גם הפחד מאובדן המוניטין, יגרום לחברות לבצע את ההשקעה הדרושה באבטחת האתרים".

כמו כן, הציע עו"ד ד"ר קוזלובסקי לישראל להצטרף לאמנה הבינלאומית לפשעי מחשב – אמנת בודפשט משנת 2001. כך, לדבריו, תוכל המשטרה לקבל סיוע ממשטרות אחרות בעולם בפענוח הפשעים הללו, שרובם בינלאומיים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים