ביקורת על טיפולה של המשטרה ברשת המחתרתית "דארק-נט" המשרתת את העולם התחתון

"משטרת ישראל נכשלה כשלון חרוץ בתחום, ולא חשפה עסקה אחת של סחר בסמים או פדופיליה", ד"ר נמרוד קוזלובסקי, מומחה לתחום משפט האינטרנט ואבטחת המידע, בדיון שערכה בנושא ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת ● לדבריו, למשטרה אין את כוח האדם או ההכשרה המתאימים להתמודדות הרשת המחתרתית ● סגן ניצב מאיר חיון, ראש מדור באגף חקירות המודיעין במשטרת ישראל: המשטרה מכירה את "דארק-נט" ומתמודדת עימה היטב

ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת קיימה היום (ב') דיון סוער בנוגע לרשת האינטרנט המחתרתית "דארק-נט", המשרתת עבריינים בארץ ובחו"ל. בעקבות חשיפת הרשת בתוכנית "צינור לילה" בערוץ 10, זימנה יושבת ראש ועדת המדע, ח"כ רונית תירוש, את הדיון, שנערך בהשתתפות נציגי המשטרה והממשלה. במהלך הדיון הוטחה ביקורת קשה כלפי המשטרה על אוזלת ידה בטיפול בנושא, תוך הדגשת העובדה שעד היום לא הצליחו חוקריה לעלות על עקבות העבריינים המשתמשים ברשת לצורכי פעילות פדופיליה, סחר בנשים וסחר בסמים ובאיברים.

ד"ר נמרוד קוזלובסקי, מומחה לתחום משפט האינטרנט ואבטחת המידע, ביקר בחריפות בדיון את מודל השיטור הנוכחי ואמר, כי הוא אינו מתאים ואינו מצליח להתמודד עם התופעה. "משטרת ישראל נכשלה כשלון חרוץ בתחום, ולא חשפה עסקה אחת של סחר בסמים או פדופיליה", אמר ד"ר קוזלובסקי בדיון.

לדבריו, למשטרה אין את כוח האדם או ההכשרה המתאימים להתמודדות עם הרשת המחתרתית. לשאלתה בנושא של ח"כ תירוש, השיב ד"ר קוזלובסקי, כי מדינת ישראל הייתה רוצה להידמות לבריטניה – שם פועלים בתחום עבריינות המחשבים והאינטרנט אלפי חוקרי משטרה, שעברו הסמכה משמעותית ומקיפה באורך שלוש שנים. באחרונה, ציין, אף הוקצו לתחום זה כ-650 מיליון יורו.

בהמשך דבריו, תיאר ד"ר קוזלובסקי את הרשת ואמר, כי מדובר בתופעה רחבה מאוד שמקיפה בתחום הפדופיליה לבדו עשרות אלפי בני אדם. לדבריו, מכיוון שהפעילות ב-"דארק-נט" הינה חסויה וידועה רק למשתמשיה, על המשטרה לשנות את פרדיגמת השיטור שלה כך שתתבסס יותר על מודיעין, ניתוח מידע זמין ומלכודות.

סגן ניצב מאיר חיון, ראש מדור אית"ן (אינטרנט נתונים) סיגנט (האזנות סתר) באגף חקירות המודיעין במשטרת ישראל, אמר כי המשטרה מכירה את "דארק-נט" ומתמודדת עימה היטב.

במהלך הדיון התברר, כי ישראל מוגבלת במלחמתה ברשת הפשע הבינלאומית, מאחר והיא אינה חתומה על אמנת בודפשט, שמסדירה את שיתופי הפעולה בין כוחות המשטרה העולמיים בתחום זה. ח"כ תירוש אמרה, כי היא אינה מבינה מדוע מדינת ישראל עדיין לא חתמה על אמנת בודפשט לטיפול בפשעי מחשב, עליה חתמו 47 מדינות עוד בנובמבר 2001. תירוש ציינה, כי תפנה לראש הממשלה ולשר החוץ כדי לערב אותם בנושא ולדרבן אותם לחתום על האמנה.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. נמרוד לוי

    בדיון בכנסת הופיעו גם נציגי ארגוני אבטחת מידע כISACA ו- ISSA, מדוע לא הוזכרו אלו בכתבה. הארגונים לא תמכו באווירת "האלהום" והדגישו כי קיימים שיתופי פעולה בינלאומיים המושגים כבר כמה שנים, גם ללא אמנת בודפשט, כמו גם שיש להתייחס לכל נושא הדארק-נט כאמצעי תקשורת מוצפן ולא כקרקע שבה מתבצעים פשעים וכי יש לאפשר למטה ראש הממשלה הפועל מאז חודש אוגוסט לאחר החלטה של רוה"מ להקים מטה לוחמת סייבר לבחון גם סוגיה זעול בתחום הCYBER לבחון גם טיפול בסוגיה זו

  2. יובל

    ישראל מוגבלת ביכולותיה בגלל איכות כוח האדם בגופים הממשלתיים...

אירועים קרובים