ליאור כץ, CTO טאקט: "הגמישות של העסקים והיכולת להגיב לצרכים המשתנים, תלויה בגמישות היישומים"

"כמעט שאין תהליך עסקי שלא תלוי בכמה יישומים בו זמנית והיישומים הללו משפיעים אחד על השני", אמר כץ בהרצאה שנשא בפני משתתפי קורס המנמ"רים של ג'ון ברייס הדרכה וקבוצת אנשים ומחשבים ● לדבריו, "ההתפתחות והחדירה הגדולה של פלטפורמת ה-ALM לחברות הפיתוח התחזקה בשנים האחרונות, הודות לכניסתן של השחקניות הגדולות בתחום למשחק"

"בעבר הלא כל כך רחוק, ארגונים – אפילו אלו הגדולים שביניהם – הסתמכו על מספר קטן מאוד של יישומים כדי להניע את העסקים שלהם: יישום לניהול משכורות, ניהול מלאי ועוד", אמר ליאור כץ, CTO בטאקט בדיקות מקבוצת מטריקס ומנהל תחום ה-QA בג'ון ברייס הדרכה. לדבריו, "היום המצב לגמרי שונה. כמעט שאין תהליך עסקי שלא תלוי בכמה יישומים בו זמנית והיישומים הללו משפיעים אחד על השני. המשמעות היא שהגמישות של העסקים והיכולת להגיב לצרכים המשתנים, תלויה בגמישות היישומים והיכולת שלהם לתמוך בצורך – ובזמן. כניסת פתרון ה-ALM לתחום ה-IT נותן פתרון הולם לבעיה זו".

כץ אמר את הדברים בהרצאה שנשא בפני משתתפי קורס המנמ"רים של ג'ון ברייס הדרכה וקבוצת אנשים ומחשבים. לדבריו, "המושג ALM (ר"ת Application Lifecycle Management) הולך וצובר תאוצה ופופולאריות בשנים האחרונות. אנו שומעים כי פתרונות ALM מסייעים לניהול יעיל ואפקטיבי של פרויקטי פיתוח בארגונים. כלי ALM במהותם תורמים לאיחוד ולאינטגרציה של כל כלי הפיתוח. פלטפורמת ה-ALM מאגדת יחד את כל הכלים בהם השתמש הארגון עד היום לניהול פרויקטיIT , תחת כלי מרכזי אחד בעל יכולות אינטגרציה גבוהות, כך שכל המפתחים בארגון, העובדים על פרויקטי פיתוח שונים, יוכלו לדבר ולתקשר בקלות אחד עם השני".

"ההתפתחות והחדירה הגדולה של פלטפורמת ה-ALM לחברות הפיתוח התחזקה בשנים האחרונות, הודות לכניסתן של השחקניות הגדולות בתחום למשחק", אמר כץ. "מיקרוסופט (Microsoft), יבמ (IBM) ו-HP פיתחו פלטפורמות ALM מובילות, כאשר כל אחת כמובן טוענת לכתר. יש לזכור, כי זכות הראשונים שייכת לחברת אורקנוס (Orcanos), אשר פיתחה כלי חזק המסייע מאוד בתחום הרגולציות וקבלת אישורי ה-FDA. הפתרון של אורקנוס מכיל את מרבית שלבי פתרון ה-ALM וכולל מודול שיווק, בדיקות ועוד, מאפשר חתימה דיגיטלית".

יבמ, הסביר, "נכנסה לתמונה כאשר רכשה ב-2002 את חברת רשיונל (Rational) המפתחת כלי בדיקות, ויחד עם פלטפורמת ה-ALM אשר בבעלותם, הם מציעים פלטפורמה לפרויקטי פיתוח. בישראל אין להם שיתוף פעולה עם אף חברה שמספקת שירותי הטמעה של המערכת, ובהתאם גם אין להם שום לקוח בארץ".

"מיקרוסופט יצאה ב-2010 עם הגרסה החדשה של ויז'ואל סטודיו", הוסיף. "הכניסה שלה לתחום ה-ALM היא ייחודית, שכן החברה בחרה לחדור לתחום הפיתוח שלא דרך הבדיקות, כפי שנהוג, ובכך הציגה קונספט חדשני. בשלב שני שילבה בפתרון שלה את הרכיב MTM (ר"ת Microsoft Test Manager), המספק מענה גם לתחום הבדיקות. החיסרון המרכזי של מערכת זו טמון בעובדה שמדובר במערכת סגורה שלא מבצעת אינטגרציה עם שום כלי אחר, ולכן היא מתאימה רק לעובדים בסביבות מיקרוסופט".

כץ ציין, כי "HP השיקה לאחרונה את פתרון ALM 11, פתרון שנולד על בסיס כלי הבדיקות שלהם, Quality Center. הפתרון של HP מציע אינטגרציה מלאה בין כלי הדרישות, הבדיקות, הביצוע ודיווחי הבאגים. ייחודו של פתרון HP הוא שאינו מתיימר להיות כלי פיתוח, אלא פלטפורמה רחבה בעלת יכולת סנכרון עם כל כלי הפיתוח הקיימים בשוק".

"מעבר להסבר הסטנדרטי על מה זה כלים אוטומטיים, איזה כלים קיימים בשוק ומה השלבים הנכונים להטמעת כלים אוטומטיים, כדאי ללמוד גם על KDT (ר"ת Key word Driven Testing) – תחום חדש בעולם הבדיקות האוטומטיות, שמספק שכבת UI הנותנת אפשרות לבודקים ידניים לפתח תסריטים אוטומטיים בעצמם" .

את קורס המנמ"רים מנחה מקצועית בנצי שפירא, אשר שימש במשך שנים רבות כמנמ"ר של ארגונים מובילים במשק כגון קוקה קולה, פלאפון וידיעות אחרונות.

המחזור הבא של הקורס ייפתח במהלך החודש.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים