סקר: רופאים מרבים להשתמש ברשתות חברתיות – אך לא כדי ליצור קשר עם מטופלים

87% מהרופאים משתמשים ברשתות חברתיות - למטרות אישיות או מקצועיות ● על פי הסקר, הם נוטים לגלוש בעיקר בלינקדאין ובקהילות של רופאים, וממעטים להשתמש בפייסבוק לצרכים מקצועיים ● בנוסף, עולה ממנו שרופאים משתמשים ברשתות חברתיות יותר מאשר כלל האוכלוסייה

שיעורם של הרופאים שמשתמשים ברשתות חברתיות גבוה משיעור המשתמשים בקרב כלל האוכלוסייה – כך עולה מסקר חדש שתוצאותיו פורסמו באתר American Medical News. אולם, עולה ממנו שהם נרתעים מלהשתמש ברשתות חברתיות כדי ליצור קשר עם מטופלים ושומרים מרחק גם מקהילות מקוונות של מטופלים.

הסקר נערך באוגוסט על ידי QuantiaMD – גוף שעוסק בהדרכה של רופאים. על פי הנתונים, 87% מהרופאים משתמשים ברשתות חברתיות. ממצא זה תואם לתוצאות סקר של פרוסט & סאליבן (Frost & Sullivan), שבוצע בחודשים אפריל ומאי, ובו נמצא ש-84% מהרופאים משתמשים ברשתות חברתיות למטרות אישיות. לעומת זאת, בסקר שתוצאותיו פורסמו באוגוסט על ידי מכון Pew Internet and American Life Project נמצא, כי שיעור המשתמשים ברשתות חברתיות בכלל האוכלוסייה הבוגרת עומד על 65%.

ד"ר סוזן גירלאו, רופאה ויועצת שעורכת בלוג על מדיה חברתית באתר BizSawy Therapist, מציינת שמעבר לקצב האימוץ המהיר של מכשירים ניידים על ידי רופאים, דבר שמקל עליהם להיכנס לרשתות חברתיות דוגמת פייסבוק (Facebook) או טוויטר (Twitter) בזמן הפסקת הצהריים, הם אוהבים ליצור קשר עם רופאים אחרים – מהסביבה הקרובה ומרחבי העולם. "זו דרך טובה להתעדכן במידע רפואי ובמחקרים חדשים", אמרה.

בסקר של QuantiaMD נמצא ש-67% מהרופאים משתמשים ברשתות חברתיות למטרות מקצועיות, ובעיקר בקהילות מקוונות של רופאים – 28% – וברשת לינקדאין (LinkedIn) – כ-17%. במקום השלישי נמצאת פייסבוק – 15% מהרופאים משתמשים בה למטרות מקצועיות ו-61% עושים זאת למטרות אישיות.

הממצאים המעניינים ביותר, אולי, העולים מהסקר הם שכשליש מהרופאים קיבלו בפייסבוק בקשות חברות ממטופלים וש-75% מביניהם סירבו להצעה. על פי ד"ר גירלאו, מעבר לחשש לפגיעה בסודיות הרפואית, מבקשים הרופאים "לשמור על הפרדה בין התחום המקצועי לחיים האישיים. במיוחד אמורים הדברים ביחס לרופאים צעירים, שמרבים להשתמש ברשתות החברתיות".

כמו כן, היא ציינה שרבים מהמטופלים לא מבינים שהדיונים שלהם עם רופאים ברשתות חברתיות גלויים לעיני כל, וגם השכנים או הבוס בעבודה עשויים להיחשף לבעיותיהם הרפואיות הפרטיות ביותר.

עוד עולה מהסקר, כי רק 3% מהרופאים מבקרים בקהילות מקוונות שמוקדשות לבעיות רפואיות מסוימות.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. רפואה מקוונת

    חשוב שיהיו אפיקי תקשורות פתוחים בין רופאים וחולים, דבר שעשוי להביא להחלפת מידע והגברת האמון בין הצדדים וימנע רפואה מתגוננת

אירועים קרובים