ד"ר אביבה זלצר-זובידה, הסוכנות: "ה-IT מאפשר לנו לטפל בעולים טוב יותר ולהתנהל כגוף עסקי"

בסוכנות הוטמעו מערכות ERP ,CRM ,BI, משאבי אנוש ועוד - וכולן מסייעות לה להבטיח שצעירים יהודים יעלו ארצה ושבני ישראלים שגרים בחוץ לארץ ישובו לישראל, אמרה ד"ר זלצר-זובידה, מנהלת אגף מידע, תכנון והערכה במחלקה לעלייה וקליטה של הארגון ● לדבריה, בעזרת מערכות ה-BI "ניתן לחסוך במשאבים הארגוניים ולשפר את השירות שהלקוחות מקבלים"

"עד לפני כמה שנים, הסוכנות היהודית לארץ ישראל נתפסה כמוסד ארכאי. העובדה שהוטמעו בה מערכות IT רבות, כולל מערכות BI, גרמה לטיפול טוב יותר ביהודי התפוצות ובעולים ארצה והביאה את הארגון לדבר במונחים עסקיים, דוגמת החזר השקעה מהיר", כך אמרה ד"ר אביבה זלצר-זובידה, מנהלת אגף מידע, תכנון והערכה במחלקה לעליה וקליטה של הסוכנות.

ד"ר זלצר-זובידה דיברה בכנס SmartBI. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך אתמול (ג') במרכז הכנסים אבניו בקריית שדה התעופה, בהשתתפותם של מאות מקצועני בינה עסקית בארץ, והנחתה אותו פלורה לוין, מנכ"לית משותפת של B-Pro.

לדברי ד"ר זלצר-זובידה, מערכות ה-IT בסוכנות מטפלות בעולים מכל העולם. היא ציינה, כי בסוכנות הוטמעו מערכות ERP ,CRM ,BI, משאבי אנוש ועוד – וכולן מסייעות בטיפול בעולים וביהודי התפוצות במגוון אופנים ושדות פעילות של הסוכנות: להבטיח שצעירים יהודים יעלו ארצה, שבני ישראלים שגרים בחוץ לארץ ישובו לישראל ולהעשיר את הווי החיים היהודיים בגולה.

פרופ' גדי אריאב מהפקולטה לניהול באוניברסיטת תל אביב. צילום: קובי קנטורהיא אמרה, כי מערכת ה-BI המוטמעת בסוכנות שואבת נתונים מכמה מערכות IT שונות ומספקת מגוון תוצרים לכלל המשתמשים בארגון – בארץ ובעולם.

ד"ר זלצר-זובידה פירטה את התוצרים של המערכת, בהם דו"חות תפעוליים וניהוליים, האפשרות ליצור דו"חות על ידי משתמשים מורשים וכן איגוד נתונים ופילוחם לטובת קבלת נתונים אודות העולים מהמדינות השונות.

בעזרת המערכת, סיכמה, "מתאפשרת קליטה טובה יותר של העולים, ניתן לחסוך במשאבים הארגוניים של הסוכנות ולשפר באופן משמעותי את השירות שהלקוחות מקבלים".

אמיר רסקין, יועץ ראשי ב-B-Pro. צילום: קובי קנטור"המטרה: שינוי בתפיסות של מקבלי ההחלטות"

פרופ' גדי אריאב מהפקולטה לניהול באוניברסיטת תל אביב ואמיר רסקין, יועץ ראשי ב-B-Pro, תיארו מחקר משותף שהם עושים בימים אלה לבחינת מידת הבשלות של מערכות הבינה העסקית בארגונים, מצב המערכות ומידת השימוש והנצילות שלהן. לדבריהם, היעד של המחקר הוא לדעת מהי מידת ניהול הערך העסקי של הארגונים, בהתבססם על מערכות BI, משמע – "הערכת הבגרות של מערכות הבינה העסקית ומידת יכולת התמיכה שלהן בהחלטות של מנהלים בדרגים השונים בארגונים בארץ".

לדברי פרופ' אריאב ורסקין, "מערכות BI מכוונות לאתגרי הניהול המרכזיים של המנהלים בימינו. יש שיטפון של מידע שנדרש להתמודד עימו. התרומה המרכזית של מערכות ה-BI היא ניתוח נכון של הנתונים והפקת התובנות הראויות והרצויות. אנחנו בודקים האם הדבר נעשה באופן הנכון. מנגד, אסור שכלי ה-BI יתרחבו ללא ניהול והכוונה".

אלין אטיאס, מנהלת תחום ה-BI בחברת הפניקס. צילום: קובי קנטורהשניים סיכמו באמרם, כי "ניהול הביצועים הארגוניים הוא השלב הראשון בניהול והכוונה אמיתיים של מאמצי BI. יש לוודא ביצועים מדידים, השפעה של קבלת החלטות וליצור שינוי עמוק בתפיסות העולם של מקבלי ההחלטות. ניתן למדוד שינוי זה, וזו מטרת המחקר".

הכנס נחתם בהרצאתה של אלין אטיאס, מנהלת תחום ה-BI בחברת הפניקס. היא תיארה כיצד כלי Qlik View שהוטמעו במערך המיחשוב של החברה מסייעים לשיפור קבלת ההחלטות בה.

השתתף בהכנת הידיעה: יהודה קונפורטס

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים