משה תמיר, מגדל: "הסלולר קיצר לסוכני הביטוח את ההמתנה למידע באופן משמעותי"

"הבנו שהשימוש באפליקציה ל-iPhone יביא להגדלת נתח השוק שלנו וליכולת של הסוכנים להציע ללקוחות הקיימים יותר מוצרי ביטוח", אמר תמיר בכנס סלולר 2010 ● לדבריו, "לקוחות רוצים מיידיות, ועלינו לסייע לערוצי ההפצה לעשות זאת" ● אייל שפיץ, מייסד GreenShpits: "חנות היישומים של אפל חוללה שינוי מהפכני באופן הפעולה של השוק"

"מכשירי ה-iPhone שחילקנו למאות סוכני הביטוח שלנו שינו באופן משמעותי את צורת העבודה של הסוכנים. הם מאפשרים לסוכני הביטוח לתת ללקוחות שלהם מידע תוך עשרות שניות, שבעבר נדרש שבוע כדי לקבלו", אמר משה תמיר, משנה למנכ"ל מגדל.

תמיר דיבר בפתח כנס סלולר 2010. לכנס בהפקת אנשים ומחשבים הגיעו מאות מקצוענים בתחום. הוא נערך היום (ה') במרכז הכנסים אבניו, קרית שדה התעופה, והנחה אותו יהודה קונפורטס, העורך הראשי באנשים ומחשבים.

תמיר הוא תיאר בפני משתתפי הכנס את היישום הארגוני הנייד הראשון בארץ, פרי פיתוח של נטווייז, לעולם הביטוח, שהוא גם לדבריו מהראשונים בתחום הביטוח בעולם. "עולם הביטוח עבר המון שינויים עסקיים בשנים האחרונות", אמר, "מוצרים נמכרים במגוון ערוצים ועל ידי גורמים רבים. הבנו שבניית היישום תביא להגדלת נתח השוק שלנו וליכולת של הסוכנים להציע ללקוחות הקיימים יותר מוצרי ביטוח".

"עדיין כיום, אצל כל מתחרנו, כשסוכן רוצה לברר משהו אודות לקוח זה תהליך שיכול לארוך שבוע", אמר, "אלא שלקוחות רוצים מיידיות, ועלינו לסייע לערוצי ההפצה לעשות זאת". הוא ציטט מחקר של פורסטר (Forrester), לפיו בעולם הביטוח לקוחות רוצים מיידיות.

"הסלולר עבור הסוכן הוא בעל כמה יתרונות", אמר, "מאפשר לו לשהות מחוץ למשרד, נותן יכולת הגדלה של נתח שוק על בסיס לקוחות קיימים. בנוסף, הבנו שקיים צורך בצמצום עלויות של פניות לקבלת מידע. עם היישום הזה הבאנו למיתוג הסוכן כמתאים בעולם הדיגיטלי, ולעבודתו בעולם רב-ערוצי".

"פיתחנו יישום ל-iPhone משום שזו פלטפורמה בעלת ממשק משתמש ידידותי ונוח", אמר תמיר, "היישום הוא כלי עבודה בעל כמה רכיבים מרכזיים: הוא מספק לסוכן הביטוח מידע מקוון בזמן אמת, ועל בסיס ניתוח BI, מאפשר לו לדעת אילו מוצרי ביטוח נוספים כדאי להציע ללקוח. בנוסף, הסוכנים מקבלים הודעות בדחיפה מאיתנו". תמיר סיכם בציינו, כי "המשרד של סוכני הביטוח שלנו עבר ל-iPhone".

ג'ון רודז'ינסקי, מנכ"ל משותף ב-One1Mobile, תיאר פיתוח חדש של החברה, המאפשר לארגונים לבצע כמעט את כל משימות הדיווח בארגון בעזרת הטלפון הסלולרי. כך, אמר, תוך דקות ספורות ניתן להוציא את העובדים לשטח לטובת משימות קבועות ומזדמנות. "בעזרת מערכות הסלולר", אמר, "מתקבלת גמישות בשליטה, חופש פעולה ואי תלות בגורמים חיצוניים". הרציונל לפיתוח, הסביר, היה הרצון לאפשר כל ארגון יכולת מענה מיידית לצרכיו על בסיס תשתיות חיצוניות במודל תוכנה כשירות. כך, אמר רודז'ינסקי, ניתן להפוך מה שהיה בעבר פרויקט IT ארוך ויקר, לתהליך פשוט ומיידי.

היתרונות, סיכם, הם ביכולת של העובדים לחבר בין תהליכים ולמכן אותם, "לקוחות מקבלים פתרונות מובייל בלא סיכון, עם תשלום זול לפי שימוש. זה פתרון זמין וגמיש ומותאם לארגון".

דן ליכטנפלד, מנכ"ל Ideomobile, סיפר, כי החברה הוקמה לפני שנה וחצי ומלווה כמה פרויקטים בעולם הבנקאי. "למגזר זה יש צרכים לערוצים סלולריים ממוקדים, המביאים מענה עסקי". לדבריו, "העולם הנייד הוא ערוץ חדש ושונה. מה שנכנס במסך גדול, לא נכנס בקטן. הקלט מהמשתמש הוא נושא כאוב. העולם הנייד הוא בעל תרבות צריכה אחרת, מהירה יותר. יש להבדיל בין סוגים שונים של צרכנים – הטיפוסי, המתקדם והצרכן העסקי, והחוויות של כל אחד מהן שונות".

הוא הציג פלטפורמה פרי פיתוח של החברה, שלדבריו, "בסביבה אחת מייצרת חוויה לכלל הצרכנים, עם ממשקים ומסרונים. כך, ארגון יכול להתגבר על הצורך לענות על הקשיים הקיימים בעולם הסלולר, ולעשות זאת במחיר סביר". הוא ציין, כי החברה פיתחה שמונה יישומים עבור הבנקים ועולם הבריאות, ביניהם פרויקט ה-iPhone של בנק דיסקונט, המאפשר ללקוחות להגיע לחשבון הבנק בצורה מהירה.

רפאל-שי מנחם, מנכ"ל neo, הסביר כיצד לתכנן את חווית המשתמש. לדבריו, "יש לדעת מי הלקוחות, להצטייד במרב הנתונים עליהם, לדעת מה הם מרגישים, מה הם עושים ומהי שגרת חייהם". היבט נוסף אותו ציין, הוא בחירת הפלטפורמה – ואף זו קשורה לבירור פרטים אודות הלקוח. מנחם הוסיף, כי "גם נדרש להתייחס למחשבי הלוח למיניהם".

בהיבט הפיתוח, ציין, "יש לבחור בין יישום ראשוני או פיתוח בווב". הוא סיכם בציינו, כי "יש לתת למשתמשים את תחושת השליטה, לבדוק מתי החל התהליך, מתי הוא מסתיים. אל תיקחו סיכונים מיותרים, קיצורי דרך לא מומלצים".

צחי דינר, סגן נשיא ומעצב קריאטיבי, NGSoft, תיאר את פעילות החברה בפיתוח ממוצר בעולם הסלולרי – החל משלב המיצוב, האפיון והעיצוב. הוא הראה סרטון פרסומת המסביר איך להשתמש בטלפון חוגה, כדי להמחיש את השינוי שעולם הטלפוניה עבר. "כיום", אמר, "המכשירים הם מפותחים יותר, ידידותיים עם שימוש אינטואיטיבי. עולם המובייל הוא 'אנחנו' ולא מוצר. זו חוויה מרובת מסכים, הדורשת חוויה שתיגע בלקוח בהרבה מקומות, שתניב כיף יחד עם קסם".

נילי שוחט ודני וייסברג, מנכ"לים משותפים – יוביטק, תיארו פיתוח שבאמצעותו לוקחים יישומים ארגוניים עסקיים והופכים אותם ליישומים בעולם הנייד. הטכנולוגיה שפותחה, אמרו, מאפשרת ניוד מהיר של היישום העסקי בארגון לעולם הנייד, תוך ימים ספורים ובלא צורך בכתיבת קוד. העברת היישומים לעולם הנייד, אמרו, מאפשרת לאנשי המכירות לקבל מידע בזמן אמת ולהגדיל את יכולות המכירה. בהיבט הטכנולוגי, הסבירו, כאשר המשתמש מפעיל את היישום הסלולרי שלו, הפלטפורמה של יוביטק משמשת כשרת תווכה בין שרת הארגון ובין המשתמש עם הסלולר שלו.

משה וולף, ראש אגף פיתוח מערכות מידע בבנק לאומי, תיאר את עקרונות הפיתוח של יישומי הסלולר בבנק. לדבריו, "אין אסטרטגיה נפרדת לסלולר – היא קשורה לערוצים ולשירותים הישירים. רק כך ניתן לשלב את עולם הסלולר כחלק מהאסטרטגיה הכוללת של הערוצים הישירים". הוא ציין, כי בשל השימוש בסלולר, ניתן לדעת את מיקומו של הלקוח, ולהציע לו מידע על סניף הבנק הקרוב לו ועוד. מנגד, ציין, "יש להיזהר בריבוי משלוח פריטי מידע ללקוחות, שלא להציף אותם ב'דואר זבל' או בעודף מידע".

"עברנו ליותר ויותר שימוש ביישומי סלולר", אמר וולף, "ואנו דוחפים את הלקוח להשתמש בהם. יש לנו ברוב המכשירים הסלולריים יישום המאפשר קבלת מידע וביצוע פעולות בנקאיות. זהו ארנק סלולרי אמיתי. הבנק גם עושה שימוש נרחב ברשתות החברתיות".

נאור מן, מנכ"ל משותף ברילקומרס, דן בשאלה האם לפתח יישום לכלל המכשירים או ישום ייעודי. בעת פיתוח יישום ייעודי, אמר, מתקבל ממשק מלוטש, יש גישה מרבית להתקנים, יש יותר יכולות פונקציונליות. מנגד, ציין, החסרונות הם בשל פיתוח נפרד, נדרש אישור היצרנים וכל שינוי ושדרוג דורש אישור והפצה מחודשת.

מן תיאר גישת כלאיים לפיתוח ייעודי למכשיר שמטרתה להביא את רוב החוויה מהדפדפן. כך, הסביר, ניתן ליהנות משני העולמות, להחליט מה וכמה וובי ומה לא, ובדך זו התחזוקה והתפעול קלים וזולים יותר. פיתוח שכזה, אמר, מאפשר שליטה טובה יותר. חסרונות דרך זו הם בכך שעדיין נדרש פיתוח נפרד לכל פלטפורמה, ועדיין קיים קושי לקבל אישור מהיצרן. ההחלטה על אופן הפיתוח, ציין, צריכה להיבדק בכל מקרה לגופו.

"חלונות פון 7 (Windows Phone 7) הוא המהפכה הבאה. מיקרוסופט (Microsoft) עשו עבודה נוראית בעבר, וכעת הם מתעשתים. זהו מכשיר טוב ועובד, ולמנמ"רים הוא יהווה הפתרון הנכון. נראה עליו הרבה פיתוחים ב-2011".

אייל שפיץ, מייסד GreenShpits, תיאר את האופן בו פועלת חנות היישומים של אפל (Apple). החנות, אמר, קיימת קרוב לשנתיים, "והפורטל הוא הדרך החוקית היחידה לקבלת יישומים עבור ה-iPhone".

הוא ציין, כי "בסיכומו של דבר, כל הרווח מה-AppStore עומד על 1% מהכסף שהחברה עשתה. החנות והיישומים הם הדרך של אפל למכור מכשירים. המודל שלהם לא נועד לייצר רווח מהיישומים". הוא ציין, כי מחיר יישום ממוצע עומד על 1.5 דולרים, כשרוב היישומים, 75% מהם, הם חינמיים. "המדובר בשינוי מהפכני באופן הפעולה של השוק", אמר שפיץ.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים