מגמה: חברות ישראליות מקימות אתרי DRP בחו"ל עקב איומי הטילים וחשש מרעידות אדמה

המטרה של החברות היא לגבות את המידע הפיננסי שלהן ולהבטיח המשכיות עסקית, למקרה שיתרחש אסון והמתקנים שלהן בארץ ייפגעו ● חברת הייעוץ הלפרין (HMS) חתמה לאחרונה הסכם עם מד-נאוטוליס, בהיקף של עשרות מיליוני שקלים, לחכירת אלפי מטרים במתקן גיבוי מאובטח באיטליה, שיועמדו לרשות בנקים, חברות ביטוח וחברות במגזר הפיננסי שהיא מייעצת להן ● חיים ריינהולד מהלפרין (HMS) אמר, כי "בקרוב, גם חברות היי-טק יעבירו את מתקני הגיבוי שלהן לאיטליה"

האיום האיראני, אזהרותיו של חסן נסראללה, מנהיג החיזבאללה, וגם החשש מרעידות אדמה גורמים לאחרונה למאות חברות וגופים ציבוריים במשק הישראלי, רבים מהם מהמגזר הפיננסי, להקים מתקני DRP מחוץ לגבולות המדינה. זאת, כדי לגבות את המידע הפיננסי הרגיש, ולאפשר להם המשכיות עסקית במקרה אסון שיפגע במתקנים שלהן בארץ.

אחד המהלכים האחרונים במסגרת מגמה זו בוצע על ידי חברת הייעוץ הלפרין (HMS). זו חתמה לאחרונה על הסכם עם מד-נאוטילוס (Mednautilus) שלפיו תחכור ממנה החברה הישראלית אלפי מטרים במתקן גיבוי מאובטח באיטליה. השטחים יועמדו לרשות בנקים, חברות ביטוח וחברות במגזר הפיננסי ש-הלפרין (HMS) מייעצת להם. יצוין, כי מד נאוטילוס מחברת את הכבל התת-ימי הראשי בין ישראל לאיטליה, ולפיכך – הגישה דרכה קלה יותר לחברות ישראליות.

הדברים נחשפו לראשונה בכנס GRC שערכה קבוצת אנשים ומחשבים. חיים ריינהולד, יועץ בכיר בחברת הלפרין, אמר, כי "מדובר במגמה חדשה, שהיקפיה הולכים וגוברים בחודשים האחרונים. עד מלחמת לבנון השנייה, חברות וארגונים ישראלים העדיפו להקים אתרי גיבוי מידע בתוך גבולות המדינה, בשל הנגישות והתפעול הקל יחסית, הנובע מהקרבה הגיאוגראפית. איומי הטילים, מאיראן ומהחיזבאללה בלבנון, כמו גם החשש מרעידות אדמה, הביאו לשינוי קיצוני בתפיסת אבטחת ואחסון המידע. חברות ישראליות החלו להפנים, כי כדאי ועדיף להן שאתרי גיבוי המידע ימוקמו בחו"ל ולא בישראל". לדברי ריינהולד, "העובדה ששטחי האחסון יושבים בקצה הקו של חוסכת הקמת קו נוסף בין אתרים שונים באירופה". הוא סירב לנקוב בשמות לקוחות החברה שהקימו אתרים שכאלה בחו"ל, אולם אמר, כי מדובר במאות.

יצוין, כי מדובר בגופים אזרחיים, שאינם כפופים להוראות לשעת חירום של צה"ל ופיקוד העורף, ולמעשה – אינם נתונים לרגולציה בנושא, מעבר לחובת השמירה והגיבוי הנאות של המידע.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים