תוכן שיווקי

התוכנית הבינלאומית של הפקולטה להנדסה באוניברסיטת תל אביב מרחיבה את שיתוף הפעולה עם הודו

התוכנית שמה דגש על חשיפתה של תעשיית ההיי-טק בישראל ● הסטודנטים ההודיים יבצעו פרויקטים בחברות דוגמת גוגל, אינטל, סיסקו, נס טכנולוגיות, מיקרוסופט ועוד

23/07/2014 12:39

התוכנית הבינלאומית לתואר ראשון של בית הספר להנדסת חשמל ואלקטרוניקה בפקולטה להנדסה באוניברסיטת תל אביב מרחיבה את שיתוף הפעולה עם הודו. זאת, במסגרת האסטרטגיה להעמקת הקשרים הבינלאומיים, התורמים ללימודים ולהכשרה בפקולטה ומסייעים לקשרים הכלכליים של ישראל בראייה גלובלית. בשנים האחרונות, הצטרפו לפקולטה להנדסה עשרות סטודנטים ואנשי סגל מכל רחבי העולם.

באוקטובר הקרוב, ייצא לדרך המחזור השני של התוכנית הבינלאומית בת ארבע השנים לתואר ראשון בהנדסת חשמל ואלקטרוניקה, בהשתתפות 14 סטודנטים הודיים. במסגרת הראייה האסטרטגית, הרואה חשיבות בחשיפת השוק הישראלי להכשרה ולימוד של מהנדסים הודיים, פועלת הפקולטה לגיבוש המחזורים הבאים של התוכנית ופונה לתלמידי תיכון מצטיינים בהודו.

בימים אלה מארחת הפקולטה קבוצה של  13 תלמידי תיכון מצטיינים מהודו, המשתתפים בתוכנית קיץ, שמשלבת קורסים אקדמיים והרצאות בנושאי אבטחת סייבר, הגנה בפני טילים, יזמות ועוד. המטרה היא לחשוף בפני התלמידים את "אומת הסטארט-אפ הישראלית". התלמידים יבקרו במעבדות מחקר מתקדמות כמו רובוטיקה ומרכז הננו, וכן יערכו סיורים ופגישות עם נציגים מחברות היי-טק בישראל, ביניהן אפלייד מטיריאלס, מלאנוקס, KLA-טנקו ונובה.

באירוע הפתיחה של תוכנית הקיץ השתתף מר סנג'יב סיגלה, סגן הקונסול בשגרירות הודו בישראל. ההשקעה באיתור התלמידים המצטיינים  והזמנתם להשתתף בקורס קיץ בישראל דורשת עבודה מאומצת, ולכך תרמה מניסיונה אשת העסקים ההודית שאליני אלאסרי, שהיא בוגרת התוכנית הבינלאומית קלוג-רקנאטי לתואר שני במנהל עסקים בפקולטה לניהול באוניברסיטת תל אביב.

לדברי דניאל ניסמיאן,  מנהל התוכנית הבינלאומית בפקולטה להנדסה באוניברסיטת תל אביב, "האתגר שלנו הוא להרחיב את הקשרים הבינלאומיים בתחומי האקדמיה והתעשייה, והוא פוגש ברצון של תלמידים הודיים מצטיינים ומוכשרים לרכוש השכלה מתקדמת בתחומי ההנדסה ולהשתלב בתעשיית ההיי-טק הגלובלית. קשיי הקבלה בהודו חלים גם על התלמידים המצטיינים. לדוגמה, בכל שנה מתמודדים כ-200 אלף מועמדים על כ-3,400 מקומות ברשת האוניברסיטאות המובילות (ITT). הפער מביא לכך שמועמדים מוכשרים פונים לפתרונות מחוץ להודו, כאשר תוכנית הלימודים בהנדסה באוניברסיטת תל אביב מקבילה באיכותה לתוכניות של המוסדות המובילים בארצות הברית, ולכן מעוררת עניין רב".

התוכנית הבינלאומית לתואר ראשון שמה דגש על לימודי מתמטיקה, פיזיקה ומדע, כמו גם הנדסה, וכן כוללת קורסים והתמחות, שמטרתם לכלול תחומים אקדמיים ומקצועיים רחבים יותר של לימודי ההנדסה. הסטודנטים בתוכנית הלימודים הבינלאומית, וכן תלמידי התיכון בתוכנית הקיץ, מקבלים מלגות לימודים מלאות מהפקולטה להנדסה באוניברסיטת תל אביב, הרואה חשיבות בהרחבת הקשר הבינלאומיים בכלל ועם הודו בפרט.

הפקולטה להנדסה על שם איבי ואלדר פליישמן
הפקולטה להנדסה מכשירה את דור העתיד של המהנדסים והחוקרים המובילים את תעשיות ההיי-טק ואת המשק הישראלי. בפקולטה לומדים כ-3,000 סטודנטים, מהם 2,000 לתואר ראשון וכ-1,000 לתארים מתקדמים. הפקולטה מתמקדת בהוראה ובמחקר של הנושאים הנמצאים בחזית המדע בתחומים: הנדסת חשמל ואלקטרוניקה, הנדסת חשמל ומדעי המחשב, הנדסת חשמל ופיזיקה, הנדסה מכנית, הנדסת תעשייה וניהול, הנדסה ביו-רפואית, מדע, הנדסת חומרים והנדסת סביבה. דו"ח הערכה של ועדה בינלאומית שפורסם בשנת 2007 קובע כי תוכנית הלימודים בהנדסת חשמל שווה באיכותה לתוכניות של המוסדות המובילים בארצות הברית. מספר תלמידי המחקר הלומדים בפקולטה הינו הגבוה בארץ.

מפגש הפתיחה של תוכנית הקיץ , שהתקיים בתחילת יוני בפקולטה להנדסה באוניברסיטת תל אביב

אירועים קרובים