Network Monitor: לדעת איך אתם משתמשים ברשת שלכם

שימוש מוגבר ברשת יכול להיות בעיה שצריך לבדוק אותה ● האפליקציה שנסקרת הפעם במדור עושה סדר ומספקת לכם את כל המידע שצריך בנושא

אין ספק שאחד הסימנים החזקים ביותר לכך שמישהו פרץ לטלפון שלכם ועושה מאחורי הגב שלכם מה שהוא רוצה בו, הוא תנועת רשת יוצאת דופן. לעיתים ניתן להרגיש בכך כשפתאום קצב ההורדה של אפליקציה כזו או אחרת נמוך במיוחד, ניתן להרגיש בזאת כשמנסים להעלות תמונה קטנה כדי לשלוח אותה לחברים לקבוצה בווטסאפ (WhatsApp) ומגלים שזה פשוט לא קורה.

Network Monitor, עבור אנדרואיד (Android) בגרסה 4.1 ומעלה, היא מסוג האפליקציות שיכולות לעזור לכם לזהות בעיה של תנועת רשת מוגברת ברגעים קשים כגון אלו המתוארים לעיל. היא אולי לא תוכל להציל אתכם ישירות במקרה של בעיה, אבל היא תוכל לספק לכם קצה חוט שיעזור לכם להבין מה גורם לבעיה, ואולי בעזרת קצה החוט הזה להיפטר מסוס טרויאני.

בימים כתיקונם היא תאפשר לכם לראות את שימושי הרשת שלכם, וכן לעקוב אחרי האפליקציות שעושות זאת יותר.

במסך הראשי של האפליקציה מוצגים שני גרפים: אחד שמאפשר לעקוב אחר ההורדה של נתונים למכשיר ואחד שמאפשר לעקוב אחר ההעלאה של נתונים, מהמכשיר למקום כלשהו ברשת. בנוסף תוכלו למצוא במסך הזה פרטים לגבי סך כמות הביטים שהועלו/הורדו מהמכשיר, וכן רשימת של כתובות IP שמתייחסות לחיבור הממשי שלכם לרשת, החל כתובת ה-IP המקומית בחיבור שלכם לרשת הקרובה, ועד ה-IP החיצוני שמחבר אתכם לעולם האינטרנט.

לחיצה על התגית Connection מציגה בפניכם את כל האפליקציות במכשיר האנדרואיד שלכם שביצעו התקשרות כלשהי עם האינטרנט מאז הפעלת המכשיר בפעם האחרונה.

עבור כל אפליקציה מוצגת שורה שמייצגת את כמות המידע שהורדה עבורו, וכן שורה שמייצגת את כמות המידע שנשלחו בשם האפליקציה מהמכשיר שלכם החוצה. השורה השנייה אינה אמורה להיות ארוכה במיוחד, אלא אם במקרה אתם שולחים כמות גדולה של דואר אלקטרוני או תמונות באמצעות אפליקציה כזו או אחרת.

כמו כן, אם אפליקציה שאינכם מכירים לחלוטין מבצעת פעילות כזו, והיא גם לא נראית לכם כאחת ששייכת ליישומי הליבה של המכשיר שלכם, יש סיכוי די גבוה שמדובר ברושעה כזו או אחרת.

לחיצה על שם של אפליקציה ברשימה הזו מציגה את הפעולות האחרונות שהיא ביצעה מול רשת האינטרנט, אבל זה עדיין לא הסוף: לחיצה על פעלה מציגה את היעד שלה בפועל במפת גוגל. כך גיליתי לדוגמה שאפליקציית פייסבוק שלי מתחברת להעברת נתונים לשרת ברחוב דר. מרקוסן בעיר מנלו פארק בקליפורניה. בואו נגיד שאם במקום זאת היא הייתה מתחברת לטהרן, אז הייתי מתחיל קצת לדאוג.

Network Monitor היא אינה אפליקציה שמיועדת לכל אחד, אבל למי שיודע לקרוא ולהבין את הנתונים היא מספקת כלים שמאפשרים ללמוד אלו אפליקציות משתמשות בחיבור האנדרואידי שלכם, ולפעול בהתאם, אם יש בכלל צורך.

להורדה מ-Google Play לחצו כאן

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים