CM Security: כי גם לטלפון שלכם מגיע להיות בריא

עשיתם טעות והורדתם לטלפון אפליקציה מזיקה? לנו יש פתרון לבעיה המציקה

אחד ההבדלים הגדולים בין עולם המיחשוב המודרני לעולם האתמול, והכוונה שלי היא בין עולם הטלפונים החכמים והטאבלטים לבין עולם ה-PC, הוא העובדה שהרוב המוחלט של המשתמשים מורידים את האפליקציות שלהם מאותו מקום – חנות האפליקציות.

מה זה אומר לגבי האבטחה? ההשלכה הלוגית היא שמכיוון שרובנו עובדים באנדרואיד (Android) וב-iOS, בכל ההיבט של הורדת אפליקציות, במעין גן סגור, לא ממש צריך לדאוג. אז זהו שכן. יותר מפעם אחת הוכח, ובמיוחד באפליקציות אנדרואיד, איך תוכנות זדוניות ואפליקציות Phishing מצליחות להגיע לחנויות ולהסתתר מספיק זמן כדי לגרום נזק אמיתי. בנוסף, כותבי אותן אפליקציות מכוונים את עיקר המאמץ שלהם לאנדרואיד, מערכת ההפעלה המובילה בתחום הטלפוניה והטאבלטים, כך שיש לנקוט באותה רמת אבטחה בדיוק כמו שהתרגלנו אליה בימי ה-PC ואפילו יותר.

אבל כמו בימי ה-PC, אפשר למצוא פתרונות אבטחה חינמיים, ואחד מהם הוא CM Security של KS Mobile Inc. אפליקציה זו אמורה להוסיף לביטחון שלכם אם תדאגו להשתמש בה כדי לבדוק מדי פעם את האפליקציות המותקנות במכשיר שלכם, וגם תאפשרו לה לפעול ברקע כדי לספק הגנה נוספת שבאה לידי ביטוי בכך שהיא סורקת אפליקציות חדשות, עדכונים, אתרי אינטרנט בזמן אמת ובזמן הורדה כדי להבטיח שהשטח נקי לשימוש.

לאחר הורדת האפליקציה אתם תתבקשו לבצע סריקה מיידית, וכל עוד לא תבצעו אותה, המסך יוצג בצבע אדום כדי להראות לכם שיש בעיה. לאחר הסריקה, שבמהלכה תראו כיצד האייקונים של האפליקציות השונות חולפות להן במהירות בחלק התחתון של המסך ייתכן שתקבלו הודעות לגבי בעיות שקיימות במכשיר שלכם, כשהיא מגדירה כבעיה גם את העובדה שהיא עדיין לא רצה ברקע. בעיה אחרת שכיחה היא פגיעות מסוימת בשליחת וקבלת מסרונים שגם בה היא מטפלת מייד. עם סיום הסריקה והטיפול בבעיות המסך הופך לכחול.

התפריט בצד הימני העליון של המסך מאפשרת גישה לפעולות נוספות ולהגדרות. הפעולות האפשרויות הן סריקה ידנית של כל האפליקציות המותקנות, סריקה של כרטיס ה-SD, ניקוי הזבל מהמכשיר (עבור פעולה זו נדרשת התקנת אפליקציה נוספת בשם Cleanmaster) וכן אפשרות לחסימת שיחות נכנסות, כשאת הרשימה אפשר להגדיר לפי אנשי קשר או דרך יומן השיחות.

בהגדרות אפשר להגדיר ביצוע סריקה אוטומטית פעם ביום, פעם בשבוע או פעם בחודש או בכלל לא; לבחור האם להשתמש בהגנה בזמן אמת או לא; להחליט אם להשתמש בהגנה בזמן גלישה כדי לבדוק האם אתרים שמגיעים אליהם מכילים רושעות; ולבחור האם לעדכן אוטומטית את קובץ המידע של האפליקציה. ניתן גם לשנות שפת תצוגה, אבל אין תמיכה בעברית. כמו כן ניתן לקבוע רשימת אפליקציות בטוחות אותן CM Security לא תבדוק בסריקות הבאות שלה.

האפליקציה, יש לציין, עובדת במהירות גבוהה מאוד. יוצריה טוענים שהיא תופסת פחות מקום בזיכרון ההפעלה של המכשיר מאפליקציות דומות. לשאלה האם אפשר לסמוך במידה מלאה על פתרונות חינם בתחום הזה, והאם הם מסוגלים להתמודד עם פתרונות שנמכרים בכסף, כבר אין תשובה חד משמעית.

להורדה מ-Google Play לחצו כאן

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים