בן חגי, VMware: "ארגונים שלא יישמו DRP מבוסס וירטואליזציה, יסבלו מזמן התאוששות ארוך משמעותית"

"ארגונים הבינו שלתשתית הווירטואלית המגיעה מהקופסה יש יכולות DRP וזמינות גבוהות, ללא תלות במה שיש בתוך המערכות", אמר חגי - מהנדס מערכות בכיר ב-VMware ישראל, בכנס DRP לאומי ● אורן בחרי, מנכ"ל דור טכנולוגיות מידע: "יש להבדיל בין DRP במגזר הביטחוני לזה הממשלתי" ● ארז פז, CTO סינגולר: "ארגונים נדרשים להתמודד עם שורת אסונות, אך למרות זאת הם נמנעים ממימוש של פתרונות DR - בגלל העלויות שלהם"

"ארגונים שלא יממשו פתרון DRP מבוסס וירטואליזציה, צפויים להשקיע בפתרון השקעות רבות יותר ובנוסף, הם יסבלו מזמן התאוששות ארוך משמעותית", כך אמר בן חגי, מהנדס מערכות בכיר ב-VMware ישראל.

חגי דיבר בכנס DRP לאומי – הכנס השנתי להמשכיות ולרציפות תפקודית. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, התקיים אתמול (א') במלון דייוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב, בהשתתפות מאות מקצוענים בתחום. את האירוע הנחו פלי הנמר – יזם ומנהיג אנשים ומחשבים ויהודה קונפורטס – העורך הראשי של הקבוצה.

לדברי חגי, מחקרים העלו כי הסיבה הראשונה בגינה מנהלי תשתיות עוברים לתשתית שרתים וירטואלית, היא הצורך בהמשכיות עסקית ובתכנית התאוששות מאסון. מעבר לתשתית שכזו, אמר חגי, מקל על מימוש ה-DRP, "כיוון שבשרת וירטואלי פחות משנה לי מה קורה בפנים. אני יכול לספק פתרון אחד ומגן על פונקציה אחת".

"בניית פתרון DRP מבוסס מערכת vSphere בגרסה 5.1, המנהלת עד 64 שרתים במקביל, מביאה להעלאת הזמינות עבור כל היישומים", אמר חגי. הוא סיים בציינו, כי "ארגונים הבינו שלתשתית הווירטואלית המגיעה מהקופסה יש יכולות DRP וזמינות גבוהות, ללא תלות במה שיש בתוך המערכות".


צילום ועריכת וידיאו: עדי רמלר

אורן בחרי, מנכ"ל דור טכנולוגיות מידע. צילום: קובי קנטוראורן בחרי, מנכ"ל דור טכנולוגיות מידע, אמר כי "ברמה הלאומית, יש להבדיל בין DRP במגזר הביטחוני לזה הממשלתי. הצבא מתקדם בנושא, בעיקר בשל מעבר בסיסי צה"ל לנגב. יש חשיבה מערכתית בנושא. פרויקט הירידה של צה"ל לנגב טומן בחובו הזדמנויות רבות בהקשר זה, כיוון שהוא עומד להקים שם אתר DR, בזמן שלממשלה אין אתר שכזה. עם סיום ההקמה, תוכל הממשלה לנצל את האתרים בנגב לטובת הקמת אתר DR משלה. בהיבט ה-DR הלאומי לגופי הממשלה, אנו מצויים בצעדים הראשונים לכיוון המימוש. הדרך עוד ארוכה ונדרשות רגולציה, אכיפה ומודעות".

"ה-IT חדל כבר מזמן להיות 'תומך לחימה'. הוא חלק אינטגרלי מ-'הכוח הלוחם', משמע – מההיבט העסקי של הארגון. הוא מצוי כיום בליבה העסקית שלו", אמר בחרי. "ככזה, האחריות והמשמעות שלו גדולות יותר. בסופו של דבר, אם הנהלת הארגון תביט על ההשקעה לעומת התפוקה, היא תגלה שההשקעה הנדרשת קטנה יותר מההוצאה שתיגרם אם חלילה יקרה משהו".

ארז פז, ה-CTO של סינגולר, אמר בכנס כי "ארגונים נדרשים להתמודד עם שורת אסונות, אך למרות זאת הם נמנעים ממימוש של פתרונות DR – בגלל העלויות שלהם. הבשורה הטכנולוגית הגדולה שעונה על מצוקה זו היא מיחשוב ענן".

ארז פז, ה-CTO של סינגולר. צילום: קובי קנטורלדבריו, "הרבה יותר קל להגיע לארגונים כשמדברים איתם על אסון ממוקד. הענן יספק את המענה והפתרון לרוב המצבים הדורשים התאוששות מאסון: שריפה, שיטפון, פגיעות טילים ועוד אסונות טבע. הוא יענה על פתרונות ה-DR בענן פרטי וציבורי, ענן בארץ וענן בחו"ל".

"הסיבה להצלחת פתרונות מיחשוב ענן כמענה ל-DR היא העובדה שה-DR הוא משאבת כסף מטורפת בעוד שהענן מספק מענה עם עלויות נמוכות", אמר פז. הוא סיים בציינו, כי סינגולר מספקת מערכת המשכפלת את תשתיות המידע ומאפשרת לשעתק מתשתית אחת לכל תשתית אחרת. "אנו מציעים פתרונות DRP בענן, על פי דרישה, כך שהארגון משלם לפי שימוש ולא רוכש דטה-סנטר גדול ויקר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים