PwC: לחברות בעלות IQ דיגיטלי גבוה יש סיכוי גדול פי ארבעה להוביל בתחומן

חברות שהטכנולוגיה שזורה באסטרטגיה שלהן כאמצעי לשיפור תפוקות, פנייה ללקוחות, תקשורת פנים ארגונית ועוד, נטו פי ארבעה יותר להיות ברביע העליון של השוק בו הן פועלות בהיבטי צמיחה, רווחיות, וחדשנות - כך עולה מסקר ה-IQ הדיגיטלי השנתי של פירמת ראיית החשבון ● על פי הסקר, בחברות בהן היו קשרים חזקים ושיתוף פעולה בין המנמ"ר לסמנכ"לים אחרים יש סיכויי הצלחה גבוהים פי ארבעה לעומת חברות בהן הקשר עם המנמ"ר רופף

חברות שיש להן IQ דיגיטלי גבוה יותר, כלומר – שהטכנולוגיה שזורה באסטרטגיה שלהן כאמצעי לשיפור תפוקות, פנייה ללקוחות, תקשורת פנים ארגונית ועוד, נטו פי ארבעה יותר להיות ברביע העליון של השוק בו הן פועלות בהיבטי צמיחה, רווחיות, וחדשנות. נתון זה עולה מסקר ה-IQ הדיגיטלי השנתי של פירמת ראיית החשבון PwC.

במסגרת הסקר רואיינו 1,108 מנהלים ומנמ"רים בארגונים מ-12 מדינות – ארצות הברית, ברזיל, בריטניה, צרפת, גרמניה, רוסיה, הולנד, שבדיה, אוסטרליה, יפן, סין והודו. בין הנושאים עליהם נשאלו המרואיינים נכללו החיבור בין מנהל ה-IT לשאר המנהלים בארגון, הביצועים העסקיים של חברותיהם, ההשקעה בפעילות דיגיטלית וחדשנות. הסקר נערך זו השנה החמישית, במחצית השנייה של 2012. משתתפיו חולקו באופן שווה בין IT לאנשי עסקים. שלושה רבעים מהמרואיינים עובדים בארגונים עם הכנסות של יותר ממיליארד דולרים.

IQ דיגיטלי, על פי החוקרים, הוא "שיחות דיגיטליות" חזקות, הדוקות ושיטתיות בקרב הנהלות ארגונים. אלה עם IQ דיגיטלי חזק רואים ב-IT כאמצעי לשינוי מודלים עסקיים וליצירת מודלים חדשים. לפי הסקר, בחברות בהן היו קשרים חזקים ושיתוף פעולה בין המנמ"ר לסמנכ"לים אחרים יש סיכויי הצלחה גבוהים פי ארבעה לעומת חברות בהן הקשר עם המנמ"ר רופף.

החוקרים מגדירים IQ דיגיטלי חזק כיכולת של חברות להבין את הערך של טכנולוגיה ולארוג אותה כחלק ממעטפת הארגון הכוללת, מעבר לאימוץ הכלים העדכניים ביותר או הגדלת תקציב ה-IT. מדובר על קישור עקבי של ההשקעות של ה-IT באסטרטגיה העסקית של הארגון, כדי לשפר את המהירות והזריזות שלו וליצור יתרון תחרותי.

מהמחקר עולה שארגונים בהם נעשה שיתוף פעולה הדוק ועמוק בין המנמ"ר לדרג ההנהלה מייצרים לאורך זמן תוצאות טובות לרוחב החברה. יוזמות ה-IT שלהם בעלות סיכוי גדול יותר להיות ממומשות במועד שנקבע להן, בתקציב שנקבע או פחות מכך, ועם השלמת 100% מהפרויקט. יש לאותם ארגונים סיכוי גבוה יותר לגידול של למעלה מ-25% בהכנסות ולגידול כלשהו ברווחיות ובנתח השוק.

כריס קורן, סמנכ"ל טכנולוגיות ומנהל ייעוץ ב-PwC, אמר ש-"IQ דיגיטלי הוא יכולת התזמור של המנמ"ר. מדיה חברתית, מיחשוב נייד, ניתוח נתונים צופה פני עתיד ומיחשוב ענן מביאים לשינוי של מודלים עסקיים ומודלים תפעוליים והופכים אותם לאפשריים. כיוון שכל הסמנכ"לים אחראים לקידום הארגון, שיחות דיגיטליות ביניהם למנמ"ר הן קריטיות כדי להעריך ולאמץ את הטכנולוגיות הללו".

לדברי רו"ח ירון חדוות, ראש תחום הייעוץ במערכות מידע ב-PwC ישראל, "בסביבה העסקית של היום, החדשנות היא אחד הפרמטרים המרכזיים בשמירה על יתרון תחרותי רציף ועקבי. שיתוף הפעולה בין ההנהלה הבכירה בארגונים לגורמי ה-IT תוך שילוב בין התכנון האסטרטגי העסקי לתכנון האסטרטגי של מערכות המידע בארגון הינו מפתח מרכזי להצלחת הארגון. ארגונים שה-IQ הדיגיטלי שלהם גבוה, קרי – משלבים את הראייה העסקית יחד עם הראייה הטכנולוגית, מצליחים לייצר סביבה שמעודדת חדשנות עסקית וצמיחה ארגונית".

הוא הוסיף ש-"מעבר לשילוב ברמה הרעיונית נדרש להקצות את המשאבים המתאימים למימוש האסטרטגיות כתנאי להצלחה, לחדשנות וליכולת ההסתגלות של הארגון לסביבה המשתנה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים