ינאי זגורי, פלאפון: "העולם נמצא בתהליך של מהפיכה טכנולוגית שמשפיעה רבות על דרכי הלמידה"

"אחד האתגרים שניצבים בפני ארגונים הוא להתאים בין רמת ההתמצאות של העובד בטכנולוגיות צרכניות לבין המערכות הארגוניות המסורבלות יותר להפעלה", אומר זגורי - מנהל מחלקת פיתוח הדרכה במפעילת הסלולר פלאפון ● רוני ברנוב, סמנכ"לית הטכנולוגיות של יס: "אסור לי לחכות שהלקוח או המשתמש הארגוני יבקשו שירותים מסוימים - אני חייבת להציע להם לפני שהם מבינים שהם צריכים את השירות"

"הטכנולוגיה היא אחד המרכיבים המרכזיים בתחום הלמידה. העולם נמצא בתהליך של מהפיכה טכנולוגית שמשפיעה רבות על דרכי הלמידה", אמר ינאי זגורי – מנהל מחלקת פיתוח הדרכה במפעילת הסלולר פלאפון. זגורי אמר את הדברים במפגש של פורום HR מקבוצת אנשים ומחשבים. המפגש, שנערך תחת הכותרת "לפצח את הקופסה השחורה", התקיים הבוקר (ה') במלון שרתון בתל אביב.

לדבריו, "תחום הלמידה אימץ תהליכי למידה רבים מתחום הטכנולוגיה. אם בעבר למדנו עם לוח וגיר, היום התלמיד המודרני לומד בסביבה טכנולוגית לחלוטין, למרות שהגיר והלוח עדיין שם. ניתן לראות את זה בפרט אצל ילדים שעושים שיעורים עם חבריהם בעזרת פייסבוק (Facebook) ומסנג'ר (Messenger), על גבי טבלטים ועוד".

"אחד האתגרים שניצבים בפני ארגונים", אומר זגורי, "הוא להתאים בין רמת ההתמצאות של העובד בטכנולוגיות צרכניות – טלפונים חכמים, טבלטים – לבין המערכות הארגוניות המסורבלות יותר להפעלה. עובדים שרגילים לטכנולוגיה מדהימה, פוגשים בארגונים מערכת לא מתקדמת כפי שהם רגילים לה, זאת משום שמערכות ה-IT הוותיקות פועלות בתפישה אחרת".

זגורי הוסיף, כי "למידה טובה היא למידה דמוקרטית, כשהלומד יכול לבחור את שיטת הלימוד ושיטת עיבוד החומר המתאימות והנוחות לו ביותר. מתצפיות שערכנו עולה, שכשעובד נתקל בבעיה במערכת, ב-87% מהמקרים הוא ינסה לפתור את הבעיה במשך 12 שניות ולאחר מכן יבקש עזרה מחבר. לכן, המטרה היא להפוך את המערכת לחברה של העובד, שתסייע לו לפתור את הבעיה בתוך פחות מ-12 שניות".

ורד לוינשטיין, יו"ר פורום משאבי אנוש, שהנחתה את המפגש, אמרה כי "ארגונים מתמודדים כיום עם הצורך להכשיר עובדים בתדירות גבוהה בשל נטייתם לעבור במהירות מארגון לארגון ומתפקיד לתפקיד. מגמה בולטת נוספת היא הכשרות עובדים ומנהלים בתחום של רשתות חברתיות. גיוס עובדים, לדוגמה, יכול להיות מאוד יעיל באמצעות לינקדין (Linkedin)".

רוני ברנוב, סמנכ"לית הטכנולוגיות בחברת הטלוויזיה בלווין יס (Yes), אמרה במפגש הפורום, כי "האתגר הכי חשוב של סמנכ"לי טכנולוגיה כיום הוא להבין את הפן העסקי של החברה. המטרה הראשונה של אגף ה-IT ביס היא הלקוחות שלנו. אנחנו רוצים להגשים להם חלומות. הרעיון הוא להיות מספיק מהירים כדי לצפות מראש את צרכי הלקוח הסופי ואת צרכי המשתמש הארגוני. יוזמה וחדשנות פירושן צמיחה. אסור לי לחכות שהלקוח או המשתמש הארגוני יבקשו שירותים מסוימים – אני חייבת להציע להם לפני שהם מבינים שהם צריכים את השירות".

לדבריה, "ה-IT בארגונים כמו יס צריך להיות כמו חשמל, כולל נגישות ופשטות הפעלה, וללא Down Time. כלומר, לספק כל הזמן מהירות תגובה מקסימלית ולעמוד בקצב השינויים הגדל והולך. מה שהיה רלוונטי בזמן שנכתבו תוכניות עבודה כבר לא רלוונטי בנקודת הזמן הנוכחית". היא הוסיפה, כי "ספקי ה-IT עוברים כיום אבולוציה שכתוצאה ממנה מתערבבים עולם התוכנה, החומרה והשירותים. כולם מציעים הכול, וזה יוצר לא מעט נקודות חיכוך באגפי ה-IT, בין השאר בגלל בשל משאבים כפולים".

דנה קורין, מנהלת מערכות מידע משאבי אנוש באמדוקס (Amdocs), אמרה במפגש, כי "אמדוקס מנוהלת כיום מחמישה מטות שונים בעולם, עם 20 אלף עובדים ומערכות משאבי אנוש. מערכות המידע חייבות לשרת את כולם באופן מתואם. פעילות החברה היא כבר לא רק בילינג אלא שיתוף שירותים, אאוטסורסינג של תהליכים עבור לקוחות ועוד".

"היום כולם כבר מבינים שגם מערכות ה-ERP נמצאות בדרך לשינוי", אומרת קורין. "העולם הולך לקראת מערכות שהן הרבה יותר אינטראקטיביות, שינהלו תהליכים באופן שיאפשר להשיג את המטרות הארגוניות. במילים אחרות, המערכות הולכות לכיוון של השגת הביצועים העסקיים, וסיוע לארגון ליישם את האסטרטגיה שלו".

לדבריה, "אם בעבר עובדי משאבי אנוש נחשבו לנטל של עלויות, הרי שכיום מודעים לחשיבות תפקידם במערך הכולל ולכך שמדובר באנשי מקצוע שחשוב לספק להם את צרכי הטכנולוגיה המתאימים כדי לייעל את עבודתם. בימים אלה אנחנו עומדים לעבור למערכת ענן ששמה את העובד במרכז".

.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים