מה עשו חברות ההיי-טק בישראל למען עובדיהן בעת המלחמה?

התמודדות עם לחץ במצבי משבר, פילאטיס ואימוני כושר – הם רק חלק מהיוזמות שצצו בענף למען משפחות העובדים במהלך מלחמת איראן-ישראל ● חלק שני

עשייה לטובת רווחת העובדים במלחמה. מימין - השי של פריוריטי. משמאל - מה שעשתה NTT ישראל למען העובדים.

אתמול (ג') פרסמנו את חלקה הראשון של הכתבה על מהלכי חברות הטק הישראליות בעתות המלחמה. מאז נכנסנו להפסקת אש אבל עדיין נספר על מהלכי נתינה שראוי לציין לטובה, מהשבועיים האחרונים של מבצע "עם כלביא", שכולנו מקווים שהיא מאחורינו.

ההשפעה של ההסלמה הביטחונית והמתקפות הרציפות מצד איראן ושלוחותיה ניכרה גם בזירה האזרחית והעסקית בישראל, בעיקר משום ששגרת החיים הפכה לכזו המלווה בתחושת חוסר ודאות – מערכות החינוך לא פעלו ותנאי ההתנהלות שהכתיב פיקוד העורף השתנו כמעט מדי יום. במציאות זו, חברות ההיי-טק בישראל בחרו לנקוט בצעדים יזומים לטובת רווחת עובדיהן ומשפחותיהם, במיוחד במישור האישי והרגשי, אך גם בתפעול השוטף. המטרה של המהלכים הייתה להעניק תחושת יציבות וביטחון תוך שמירה על המשך הפעילות העסקית ככל הניתן.

החברות והעשייה למען עובדים במלחמה

ריסקיפייד חברת ה-AI למניעת הונאות במסחר מקוון, עדכנה כי הציבה בראש סדר העדיפויות את הביטחון והשקט הנפשי של עובדיה בישראל, במיוחד בימים אלו. החברה שמה דגש על גמישות מלאה ואמון מוחלט ביכולתם של כל עובד ועובדת לנהל את שגרת העבודה באופן המתאים ביותר. "ריסקיפייד מבינה שהמצב מחייב התאמה, ומעניקה לעובדיה אוטונומיה מלאה, המאפשרת להם לדאוג לעצמם ולמשפחותיהם בנסיבות הנוכחיות", נמסר מהחברה.

מחויבות זו היא חלק בלתי נפרד ממערך תמיכה מקיף שהוקם בריסקיפייד כבר ב-7 באוקטובר. מאז תחילת המלחמה, החברה מקיימת תקשורת רציפה עם כלל העובדים, ודואגת למענה אישי לכל צורך שעולה. במסגרת זו, ניתן ליווי ממוקד לעובדים שגויסו למילואים, לבני ובנות זוגם, לכאלה שבתיהם נפגעו, וכן לעובדים שנתקעו בחו"ל. לכולם סופקו מענקים, חבילות תמיכה, סיוע לוגיסטי ואף סיוע במציאת פתרונות דיור זמניים. בנוסף, כלל עובדי החברה קיבלו כרטיסי שי לרכישת מזון, במטרה להקל על המעמסה היומיומית ולאפשר שקט נפשי ודאגה אחת פחות.

מעבר לסיוע הרחב, ריסקיפייד פועלת לחיזוק החוסן הרגשי והנפשי של עובדיה. בשיתוף פעולה עם מתן מיתר, החברה מציעה ליווי פסיכולוגי וייעוץ לעובדים ומנהלים, יחד עם פעילויות פנימיות שנועדו לחזק את החוסן האישי והצוותי.

במקביל לתמיכה בעובדים, ריסקיפייד ממשיכה גם במעורבותה הקהילתית הענפה מאז ה-7 באוקטובר, עם יוזמות כמו שוק איכרים לעסקים שנפגעו בדרום ובצפון, תמיכה במילואימניקים ובפורום נשות המילואימניקים, סיוע לעסקים וישובים בצפון ובדרום, שיתופי פעולה עם פורום משפחות החטופים, ותרומות קבועות לעמותות כמו נט"ל, לב אחד ומתן ישראל.

פריוריטי חברת פריוריטי העניקה ומעניקה, לדבריה, תמיכה מלאה לעובדים בתקופה המורכבת שחווה ישראל. פריוריטי מסרה כי היא "נרתמת למען עובדיה ובני משפחותיהם בישראל, מתוך מחויבות לרווחתם הפיזית והנפשית. החברה מספקת גישה לכלל עובדיה ובני/בנות זוגם, לאפליקציית GroupHug, הכוללת תכנים וירטואליים מגוונים, בהם: שיעורי יוגה ופילאטיס, מדיטציה, הרצאות על זוגיות, הורות והתמודדות עם לחץ במצבי משבר – לצד ייעוץ פרטני מקצועי וזמינות לפעילויות קבוצתיות כמו אימוני כושר".

עוד צוין כי "במקביל, וכמענה למקרים חריגים, החברה מעניקה ליווי וטיפול מקצועי ממושך באמצעות מכון אדלר. כמו כן מדי יום מתקיימות פעילויות יומיות ב-זום, המותאמות לילדי העובדים בכל הגילאים, פעילויות המייצרות תוכן חווייתי בעבור הילדים, כמו גם מאפשרות סיוע נוסף להורים בהתמודדות עם המצב".

לבסוף, החברה מלווה באופן רציף את משפחות המילואימניקים ובני/בנות הזוג באמצעות סיוע נקודתי, משלוחי מארזים ותמיכה נפשית. פריוריטי הוסיפה וציינה כי היא "משתדלת לייצר סביבה תומכת ועוטפת לעובדיה, תוך שמירה על גמישות ושיח פתוח על הצרכים המשתנים, כל זאת במטרה לאפשר לעובדים שמירה על רוגע, מיקוד ושליטה גם בזמנים מאתגרים".

אלעד מערכות אלעד מערכות פעלה מאז פרוץ המלחמה מול איראן כדי לתמוך בעובדיה ובמשפחותיהם, תוך הפגנת אחריות אישית וארגונית. החברה סיפרה כי היא "שומרת על קשר רציף עם העובדים המגויסים ועם בני משפחותיהם, ודואגת לעדכן, לחזק ולסייע בכל דרך אפשרית".

בנוסף, מעת לעת באלעד מעניקים מארזים ומתנות לבני המשפחה של נשות ואנשי המילואים – מתוך הבנה לחשיבות התמיכה הרגשית והחוסן האישי של העובדים ויקיריהם.

עוד נודע כי באחת ההפוגות הפתיעה החברה את כלל העובדים בשובר לפיצה, תוספות ופינוקים לכל המשפחה,  לדבריה שוב, "במטרה לנסות לייצר רגעי משפחה של שפיות והפגת המתח". 

NTT ישראל מחברת NTT ישראל נמסר כי היא גם עשתה הכל כדי לתמוך בעובדיה בתקופה המאתגרת שעברה עלינו.

"החברה מאפשרת עבודה מרחוק בשעות גמישות ותעדוף של נושאים דחופים בלבד", נכתב על פרק הזמן האמור. בנוסף נמסר כי החברה העניקה ומעניקה לעובדים אפשרות לתמיכה נפשית על ידי פסיכולוגים, וכן היא שלחה עוגות לכולם עם מסר של תמיכה, חיזוק ואחדות גם ברגעים קשים.

NTT מקיימת שיחות רציפות עם כלל העובדים וכמו כן נשלחו לעובדים לינקים להפעלות, הצגות וסרטים לילדים.

וואן טכנולוגיות עם פרוץ המלחמה באיראן, מיהרו בקבוצת וואן (וואן טכנולוגיות) לגבש תוכנית חוסן לעובדים ולבני משפחותיהם. התוכנית, לדברי החברה, זוכה להצלחה והיענות רבה, והיא כוללת מגוון עשיר של פעילויות ב-זום – מהצגות וסדנאות מדע ויצירה לילדים, דרך פעילויות ספורט ומדיטציה והרצאות חוסן והעשרה לעובדים, ועד לפעילויות של כיף לכל המשפחה – כמו מופע קסמים, סדנאות יצירה עם כוכבי טיקטוק ועוד.

עוד נמסר כי "כחברה המוגדרת חיונית למשק, וואן עוזרת לארגונים וחברות בישראל להתמודד עם אתגרי השעה, ואף מציעה מסלולים מיוחדים לסיוע ותמיכה בתחום הסייבר וה-Off-shore, בתנאים מיוחדים ללקוחות הפועלים בישראל, בעקבות המצב. בימים המאתגרים שאנו עוברים, החברה תומכת בעובדים ומשפחותיהם וכמובן בלקוחות, כדי שגם מהתקופה הזאת הכלכלה והחברה הישראלית תצא חזקה ומחוברת יותר".

מכל אלו ניתן לזהות כי מדובר בפעם נוספת שבה מגזר ההיי-טק הוכיח את יכולתו להסתגל לשינויים תוך כדי תנועה. החל בגמישות תפעולית ועד לרגישות אנושית, בעת שהחברות פעלו לאיזון עדין בין המשך פעילות עסקית לאחריות כלפי ההון האנושי, עובדי החברה ומשפחותיהם.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. טלי

    רק את החתן שלי פיטרו בהפוגה של 3 חודשים מהמילואים. כן, מהייטק

אירועים קרובים