חמוש במשקפיים – עם טכנולוגיית דפוס דיגיטלי
יונתן יגלום, מנכ"ל, יו"ר ומשקיע בפלו אופטיקס, מספר על החברה, שפיתחה פתרון לציפוי על עדשה אופטית בטכנולוגיית דפוס דיגיטלי, ופותח צוהר לתחום נוסף, ופחות חשוף, בהיי-טק הישראלי
"ההיי-טק הישראלי הוא לא רק תוכנה. יש גם היי-טק תעשייתי, שעוסק בחומרה ובתשתיות. חשוב לדעת שישראל לא ממוקדת רק בסייבר וכדומה – יש גם היי-טק תעשייתי, וזה מבורך. ויש דבר שהוא יותר מעניין ומאוד חשוב, ורבים לא יודעים אותו: בישראל, הדפוס הוא אחד הכי מפותחים בעולם. לא במקרה אנחנו מוצאים כאן חברות כמו HP, קנון, ננו דיימנשן ולנדא דיגיטל פרינטינג של בני לנדא. יש בישראל המון ידע בתחום הדפוס, ואנחנו, בפלו אופטיקס, מהווים דור המשך למקימי חברות הדפוס בישראל", כך אמר יונתן יגלום, יו"ר ומנכ"ל החברה. הוא התראיין לאנשים ומחשבים כמה חודשים אחרי שהחברה יצאה להנפקה ראשונה וגייסה 35 מיליון דולר ממשקיעים שאותם הוא מגדיר כאסטרטגיים.
פלו אופטיקס היא חברת דיפ-טק ישראלית שפיתחה פתרון לציפוי על עדשה אופטית בטכנולוגיית דפוס דיגיטלי. המטרה המוצהרת שלה היא להוביל מהפכה בתעשייה האופטית ולהעביר אותה מייצור שמבוסס בעיקר על עבודה ידנית בתהליך רטוב, עם טבילה של עדשות באמבטיות ציפוי מיוחדות, לעבודה מודרנית דיגיטלית. זו מאפשרת יכולות התאמה גדולות ומדויקות הרבה יותר, איכות גבוהה יותר של ציפויי העדשות ואפשרות לשנות את התכונות, אפילו ברמה של כל עדשה באצווה גדולה שמגיעה לעבודה.
החברה הוקמה ב-2019, ויגלום נכנס אליה כמשקיע ב-2021 והפך למנכ"ל ב-2022. בקרוב היא אמורה להתחיל לספק את המכונות הראשונות – קודם כל לשוק האירופי.
"אנחנו מפתחים טכנולוגיית דפוס, שמסוגלת להדפיס את הציפויים על העדשה בצורה דיגיטלית, וניתן לבחור מתוך כ-12 ציפויים – מצבע דרך הגנה נגד שמש, עבור בהגנה מפני אור כחול, לאלה שעובדים הרבה מול מסכי מחשב, ואם אתה זוכר את הבעיות עם המסכות בתקופת הקורונה – גם ציפוי שמונע יצירת ערפל על העדשות", סיפר יגלום.

מדפסת של פלו אופטיקס. צילום: באדיבות החברה
למי אתם מייעדים את המכונות הללו?
"למעבדות אופטיקה. אחרי שמזמינים משקפיים חדשים בחנות האופטיקה וקובעים הכול, האופטיקאי שולח את ההזמנה למעבדה האזורית – וזה ממש מפעל.
המעבדה שלנו עושה כמה דברים: לוקחת חתיכת חומר גלם אופטי, מכרסמת אותו לאינדקס, ולצורך תיקון קוצר ראיה או רוחק ראיה עושה ציפוי, שזה לגמרי התחום שלנו – ואז חותכת בהתאם למסגרת שהחנות שלחה. יש כמה מעבדות בארץ שעושות אלפי עדשות ביום, אפילו 7,000 עדשות. אנחנו באים לתת מענה לאותן מעבדות אופטיקה. זה לקוח היעד שלנו – ולא חנות האופטיקה במרכז הקניות הסמוך לביתך".
אתה מתאר תהליך מורכב ואיטי.
"נכון, וזה תהליך שחייב להיות מאוד לוקאלי, כי נדרשת אספקה מהירה. בעידן הפוסט קורונה שלנו זה עוד יותר לוקאלי, בגלל בעיות האספקה שהיו בזמן הקורונה. בכל מדינה יש את המעבדות שלה".
מה העלות של מכונה כזו?
"כחצי מיליון דולר, אבל מה שמהותי הוא עלות התפעול. אנחנו מביאים לבין 30% ל-40% חיסכון בעלויות של הציפויים. זה עוזר למעבדות לעשות יותר עם אותו כוח אדם, הופך את התהליך למעט פחות מורכב, ויש עוד אלמנט מאוד חשוב: אנחנו חוסכים עלות מלאים – שמעמיסה על המעבדות. כיום, מכוון שהאספקה צריכה להיות מהירה, מעבדות מחזיקות מלאים גדולים לפי ממוצעים כדי לתת מענה מהיר, כי אף אופטיקאי לא רוצה לעבוד עם מעבדה שייקח לה לעשות את זה שלושה שבועות, נניח. עכשיו יהיה אפשר לייצר לפי הצורך, באופן נקודתי – וזה עוד חיסכון בעלויות התפעול".
"אני משקיע רק במקומות שבהם אני יכול להיות אקטיבי"
יגלום מעיד על עצמו שהגיע לפלו אופטיקס עם הרבה ניסיון בתפעול ובדפוס, וזו הפעם הראשונה שבה הוא קפץ למים כמשקיע. "המנטרה, תפיסת העולם שלי, היא להשקיע בתפעול שבו יש לך יכולת השפעה. אז אני משקיע רק במקומות שבהם אני יכול להיות אקטיבי. אין אצלי את תפיסת העולם של השקעה פסיבית", אמר.
והמשקיעים שלכם הם מהסוג הזה?
"גייסנו בעיקר משותפים אסטרטגיים, מה שנקרא כסף חכם. אלה משקיעים שמביאים איתם המון ידע, ניסיון והבנה – מה שעוזר לנו לפתח את המכונה ולהתאים אותם. כמשקיע, אני מחפש, בעדיפות, חברות שבהן שחקנים מתוך התעשייה משקיעים בחברה".
"סבב ההשקעה שביצענו היה, לטעמי, הצבעת האמון הכי גבוהה שאפשר לקבל. גייסנו יותר ממשקיעה אחת, כך שלגמרי אפשר להגיד שעלינו על בעיה כאובה, והפתרון שלנו מפתה. שותפים אסטרטגיים השקיעו בחברה עקב ההתאמה של המוצר לשוק", סיכם יגלום.











תגובות
(0)