"ההאצה הטכנולוגית בשילוב מצוקת כוח האדם – כאב ראש למנמ"ר.ית"

עמית ארמוזה, מנכ''ל נספרו, מדבר על האתגרים של העולם הטכנולוגי והמענים להם שמספקת החברה שהוא עומד בראשה

עמית ארמוזה, מנכ''ל נספרו

"בשנים האחרונות יש שינויים מאוד גדולים בעולם הטכנולוגי, בראשם – בתחומי הגנת הסייבר, מחשוב ענן והטרנספורמציה הדיגיטלית. אתגר נוסף טמון בכך שגם קצב השינוי הולך וגדל באופן אקספוננציאלי. על כל אלה יש להוסיף בעיה נוספת בשוק, והיא של טלטלה ואי יציבות בכל הנוגע להון האנושי, ממחסור ועד פיטורים. המענה לחלק ניכר מהבעיות והאתגרים הללו טמון בשירותים מנוהלים", כך אמר עמית ארמוזה, מנכ"ל נספרו (NessPRO).

ארמוזה, העומד בראש קבוצת מוצרי התוכנה והפתרונות של נס מבית חילן, אמר, כי "כיום, האתגר שלנו הוא לא רק למצוא את הטכנולוגיה הטובה ביותר, אלא אף להציע דרכים העוטפות את הטכנולוגיה עם שירות מנוהל מלא, וזה מחייב אותנו שבעתיים".

"מחשוב הענן", ציין, "מכיל בקרבו יתרונות רבים: הוא מספק לארגונים אג'יליות, זמן הגעה (TTM) מהיר לשוק, ויכולת צריכה גמישה של משאבי מחשוב. מעבר הארגונים לענן דורש מאיתנו התאמות למוצרים ולפתרונות שאנו מציעים. אנו נערכים באופן ממוקד להמשך ההתרחבות של מכרז המחשוב הממשלתי בענן – נימבוס, שיביא למהפכה בצריכת שירותי ענן במגזר הציבורי-ממשלתי, ומשקיעים בכך המון מאמץ".

"מצוקת כוח האדם בשוק", הסביר ארמוזה, "הובילה לצמיחת השירותים המנוהלים, כמענה לה. זה האזור בו ההשקעה שלנו היא הגדולה ביותר: לקוח רוצה לצרוך שירותים מנוהלים, לא רק כ-'משהו כ-שירות', אלא לקבל פתרון טכנולוגי מוכלל ושלם, לרבות שינוי מערכות, או שינוי דפוסי עבודה ישנים. לכן, עלינו לתת גם יכולת מדידה לשירות זה, לא רק בהיבט ה-IT, אלא גם של ארגון ושיטות. לדוגמה, צוות האנליסטים והמומחים שלנו, המכיר את נתוני הארגון, יודע להציף את השאלות הנכונות, לזקק את הבעיה וממנה להציע את הפתרון".

"עולם הגנת הסייבר", ציין, "מאופיין בכמה מגמות: ריבוי האיומים, תחכום הולך וגדל שלהם, ריבוי פתרונות הגנה – הרבה מעבר למה שארגון מסוגל להכיל, רוב הפתרונות אינם 'מדברים' זה עם זה, וקיים מחסור משמעותי בהון אנושי-מקצועי. לכן, עולם השירות המנוהל 'תופס' מאד חזק בסייבר: נדרש ידע טכנולוגי להבנת האיום, האם המערכת המותקפת קריטית, איך לנטרל את האיום, לתת מענה לשיקום הארגון, וכמובן למנוע את האירוע הבא. חלק ניכר מהארגונים אינו מסוגל לעשות זאת בעצמו – להקים מערך SOC בארגון יעלה מיליונים, בעוד שעלות הפתרון של SOC כ-שירות עומדת על חלק קטן  מעלות הזו, ואיכות השירות גבוהה יותר. הנהלות ארגונים מכל הסוגים הפנימו זאת באחרונה, והצורך בשירותים אלא הפך לברור יותר מבעבר".

"2022 היתה שנה מצוינת בנספרו", סיכם ארמוזה, "נכנסנו לעולמות חדשניים, הבאנו ארצה טכנולוגיות מתקדמות. ערכנו פרויקטים מאד גדולים בתחומים רבים וביניהם בכל עולמות הדיגיטל. בתחום הגנת הסייבר ואבטחת מידע, עשינו את קפיצת המדרגה המשמעותית ביותר שלנו. אנו מסייעים למאות ארגונים חדשניים, שנולדו בענן, כמו גם לוותיקים יותר, מבוססי מיינפריים, ומייצגים יותר מ-100 יצרני טכנולוגיה עולמיים וישראליים, בהם – ברודקום (Broadcom) כולל סימנטק (Symantec), אופן טקסט (OpenText), גלאסבוקס (GlassBox), ריברבד (Riverbed), ג'ייפרוג (JFrog) ודרופבוקס (Dropbox), שהצטרפה אלינו באחרונה באופן בלעדי בישראל. אנו צופים גידול של פי 2 בפעילות שירותי סייבר מנוהלים. בפתח 2023 אנו עובדים במרץ על כמה הסכמי ייצוג והפצה של פתרונות חדשניים בתחום הענן, הדיגיטל, הסייבר ועולם ה-EIM. נמשיך להביא פתרונות חדשניים ב'שפיץ' של הטכנולוגיה, נברור את המגמות הרלוונטיות לשוק הישראלי, נלמד את כלל הצרכים והאתגרים של עולם ה-IT והעולם העסקי בכלל, ונציע ללקוחות הארגוניים פתרונות – שהם לא רק טכנולוגיים והטובים בתחומם, אלא כאלו שיעניקו לכל מקבל החלטות ערכים עסקיים ויסייעו לו להשיג את מטרותיו הארגוניות".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים