בכירים בהיי-טק מצטרפים ל-"מאבק לעצירת ההפיכה המשטרית"

הבכירים, בהם אייל ולדמן, שלמה קרמר ודב מורן, יגיעו להפגנה שתתקיים במוצאי שבת ברחוב קפלן בתל אביב, "כדי לעצור את ריסוק הדמוקרטיה הישראלית"

המאבק נגד מדיניות הממשלה במוצאי השבת האחרונה.

שורה של בכירים בהיי-טק עומדים להצטרף למאבק נגד התוכנית המשפטית של הממשלה ובכלל, "על פניה של מדינת ישראל", כלשונם. הבכירים, ובהם שורה של ותיקים בהיי-טק הישראלי, עתידים להשתתף בהפגנה שתתקיים במוצאי השבת הקרובה ברחוב קפלן בתל אביב. לטענתם, אם התוכנית תעבור, ייגרם נזק רב לכלכלה הישראלית בכלל ולהיי-טק בפרט.

רשימת הבכירים שכלולה בהודעה שנשלחה לעיתונות כוללת, בין היתר, את אייל ולדמן, מייסד מלאנוקס; היזם שלמה קרמר, שבין השאר נמנה על מייסדי צ'ק פוינט; היזם דב מורן, שמאחוריו חברות כגון אם סיסטמס וקרן הון-הסיכון גרוב ונצ'רס; בכירי הון-סיכון נוספים, כגון אדם פישר מבסמר, הראל בוכריס מבלומברג קפיטל, רונה שגב מ-TLV פרטנרס, וארז שחר וסיון שמרי דהן מקומרה קפיטל; ומעין כהן, מנכ"לית הלו הארט.

המודעה שיצאה מטעם מטה המאבק.

המודעה שיצאה מטעם מטה המאבק.

בהודעה נכתב כי "ההיי-טק הישראלי מוריד כפפות ומצטרף למאבק על פניה של מדינת ישראל: עובדי היי-טק, יזמים, מנהלים, מנכ"לים של חברות טק ומשקיעי הון-סיכון יגיעו להפגנה בתל אביב, ברחוב קפלן, כדי לעצור את ההפיכה המשטרית וריסוק הדמוקרטיה הישראלית".

"אם התוכנית תתקבל, חברות ישראליות יעברו לחו"ל"

שגב ציינה כי "במשך עשרות שנים נלחמה ישראל כדי להביא הון זר להשקעות בהיי-טק המקומי. פגיעה בדמוקרטיה תעלה את רמת הסיכון של ההשקעות הזרות בישראל ותפגע משמעותית ביכולת שלנו למשוך משקיעים זרים. המשמעות היא שאם התוכנית תתקבל, חברות ישראליות ייאלצו להירשם בחו"ל ולהעביר את פעילותן אל מעבר לים כדי להמשיך את זרם ההשקעות. למהלך כזה יהיו השלכות כלכליות מרחיקות לכת על תזרים המזומנים לקופה הציבורית".

היא הדגישה כי "זה לא עניין של ימין ושמאל. המשוואה היא פשוטה ומנותקת מכל עמדה פוליטית: פגיעה בדמוקרטיה = פגיעה אנושה בהכנסות של ישראל".

ההודעה מסתיימת בקריאה לממשלה: "אל תפגעו בדמוקרטיה. אל תגרשו את ההיי-טק הישראלי. אל תקלו ראש בנזק לכלכלת ישראל".

חלק מהמצוינים בהודעה זו חתמו על מכתב נוסף שיצא בחודש שעבר נגד גל החקיקה של הממשלה. בין השמות הנוספים שחתמו על אותו המכתב היו חמי פרס, מייסד קרן פיטנגו, ורועי מן, מייסד שותף ומנכ"ל מאנדיי. גם בו נכללה אזהרה שלפיה גל החקיקה יביא לבריחת המשקיעים מההיי-טק הישראלי.

תגובות

(7)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. שיבדקו קודם איך ממנים שופטים בחו"ל

    לאן המשקיעים יברחו? לארה"ב? לקנדה? לגרמניה? בכל העולם שופטים נבחרים ע"י נציגי ציבור. אני לא חושב שהמשקיע בארה"ב שבה הנשיא והסנאט ממנים שופטים יאבד אמון בכלכלה הישראלית כי יוציאו את נציגי לשכת עורכי הדין מהוועדה למינוי שופטים. ישראל הולכת כמה צעדים לקראת שאר הדמוקרטיות בעולם וזה רק יחזק את הדמוקרטיה והכלכלה. לכן בהפגנת ההייטקיסטים שמענו רק טיעונים פוליטיים בלי הסבר אחד מנומק איך התיקונים במערכת המשפט יפגעו בכלכלה.

  2. עמוס טלמור

    המאבק הכי צודק בעולם - כול הכבוד למובילים

  3. תמיר

    קשקוש אחד גדול. לא מצליחים להסביר איך הרפורמה במערכת המשפט שאגב כולם מסכימים שצריך לבצע אותה תפגע בהכנסות המדינה. פוליטי נטו !

  4. חאלס גם אתם מכניסים פוליטיקה

    והכל רק לצד אחד של המשוואה

  5. משה כהן

    נהייתם שחקן פוליטי על מלא... "היא הדגישה כי "זה לא עניין של ימין ושמאל" - מה אתם רציניים ??? הימין הלך בדיוק על זה לבחירות.. היי טק זה לא רק שמאל

    1. מיכאל

      הם רק מחזקים את התדמית שקיימת בלאו הכי לחברות הטק הגדולות, צפונבוניות, תל-אביביות, בעלות סדר יום מנותק.

אירועים קרובים