מנהלים בהיי-טק: לדחות דברים? זה לא אנחנו!

לרגל היום למלחמה בדחיינות, מנהלים בענף משתפים איך הם מתגברים על היצר המפתה לעשות מחר את מה שלא חייבים לעשות היום

אל תדחה.
תות שני, מייסדת-שותפה ומנכ"לית שרונה פרטנרס.

תות שני, מייסדת-שותפה ומנכ"לית שרונה פרטנרס. צילום: מתן אביב

תות שני, מייסדת-שותפה ומנכ"לית שרונה פרטנרס

"הטיפ שלי להשתפר בנטייה לדחיינות הוא להיכנס למצב של עשייה. כשיש משהו שצריך להיעשות, הוא לא ייעלם אם הוא יזוז למחר, וככל שתקדיש.י יותר זמן להרהר בו והאם יש לך אנרגיה לעשות אותו, כך גם בזבזת זמן וגם הוצאת את עצמך מסטטוס עשייה. המוח שלנו מתפקד אחרת כשהוא צריך לחשוב וכשהוא צריך לפעול. לערבב בין השניים מוביל למחשבות שלא מקדמות אותך, ולמעט מדי עשייה. אני ממליצה להפריד ולהקדיש זמן מוגדר למחשבה ולתכנון, למשל בכל בוקר או בכל ערב, ולאחר מכן להתמקד אך ורק בעשייה".

איתן קייט, מנכ"ל Road2.

איתן קייט, מנכ"ל Road2. צילום: ליאת מנדל

איתן קייט, מנכ"ל Road2

"מניסיוני, אצל מרבית העובדים, דחיינות היא לא תופעה שנובעת מעצלנות או מחוסר כבוד למנהלים או למי שביקשו שהמשימה תתבצע. ברוב המקרים, כאשר מדובר בארגונים גדולים, רב לאומיים, הדחיינות נובעת מהססנות של מישהו שלא לקלוע לדעתו של הבוס, או מהפחד לעשות טעות. אם חופרים טיפה לעומק מבינים שככל הנראה, המשימה שהעובדת או העובד קיבלו לא הוגדרה כהלכה, או שגם אם היא הייתה ברורה ופשוטה – העובד.ת לא מבין.נה את הקונטקסט לדחיפות של המשימה. כמנהל, הפתרון לכך אף פעם לא יגיע באמצעות משפט כמו 'למה לא עשית את זה עד עכשיו, אף על פי שקיבלת מספיק זמן?', אלא על ידי הסבר אודות החשיבות של המשימה. דחיינות עלולה לבוא לידי ביטוי בכל תחומי החיים והמטרה שלי, כמנהל, היא להנחיל לעובד.ת את חשיבות העמידה במשימות במקום העבודה, ומשם היישום יגיע גם בשאר המובנים. תקשורת חיובית, שמחזקת את היכולות של העובד.ת, היא אנטיביוטיקה מוכחת לדחיינות".

אסף שמלי, מייסד ומנכ"ל Browsi.

אסף שמלי, מייסד ומנכ"ל Browsi. צילום: אמיר יעקובי

אסף שמלי, מייסד ומנכ"ל Browsi

"הטיפ שלי הוא אף פעם לא לחכות שמשהו יקרה, אלא לעשות פעולה באותה השנייה. מעולם לא קרה שחיכיתי ומשהו השתנה בבחירה או בעשייה שלי. כמובן שאם אני נמצא בפגישה או באמצע עשייה של משהו חשוב, אני לא מגיב, אבל בכל מקרה אחר, לעשות כאן ועכשיו זה הרבה יותר טוב מאשר לדחות. אני מקפיד באופן מודע על זמנים של עבודה עמוקה (Deep Work) ומרוכזת, ללא הפרעות. אבל, כאג'נדה כוללת, באופן שוטף, שעוזרת להימנע מהדחיינות: את מה שאפשר לבצע באותו הרגע – אני עושה. ואם לשלב קלישאה, הנה אמירה של בנג'מין פרנקלין, מהמשפיעים הגדולים על הפוליטיקה האמריקנית: אל תדחה למחר את מה שאתה יכול לעשות היום".

שאולי רוזן, מייסד-שותף ומנכ"ל ארמו.

שאולי רוזן, מייסד-שותף ומנכ"ל ארמו. צילום: יח"צ

שאולי רוזן, מייסד-שותף ומנכ"ל ארמו

"כדי למנוע דחייה של דברים אני אוהב להתחייב עליהם פומבית, או לפחות מול מישהו משמעותי. לדוגמה, אם אני יודע שאני צריך מפת דרכים למוצר, אודיע לעובדים שבפגישת החברה הבאה אציג מפת דרכים, גם אם זה לא מחויב המציאות. כך אהיה חייב להשלים את מה שהתחייבתי אליו עד אז, ולא אדחה אותו".

אייזיק הלר, מייסד-שותף ומנכ"ל טרוליון.

אייזיק הלר, מייסד-שותף ומנכ"ל טרוליון. צילום: עופר חג'יוב

אייזיק הלר, מייסד-שותף ומנכ"ל טרוליון

"אני מסתכל על התמונות של המשפחה היקרה שלי, שניצבות על השולחן במשרד, וזה כמו תזכורת לדברים החשובים באמת. זה נותן לי אנרגיה, ותמיד מדרבן אותי ומחזיר אותי למוד של עשייה".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מוטי

    נו ברצינות... אלו הטיפים שלכם. לשים תמונות של המשפחה?¿¿

אירועים קרובים