"בימים אלו אנחנו משיקים את בירד סייבר"

"תוכנית משותפת למערך הסייבר הישראלי והמחלקה לביטחון המולדת", כך סיפר ד"ר איתן יודילביץ, מנכ"ל קרן בירד הדו-לאומית, ששוחח עם אנשים ומחשבים בעקבות אישור פרויקטים חדשים והמשבר הפיננסי בארה"ב

ד"ר איתן יודילביץ', מנכ"ל קרן בירד.

קרן בירד (BIRD) הדו-לאומית (ארה"ב-ישראל) הוקמה בשנת 1977, כדי לקדם פרויקטים משותפים לחברות ישראליות ואמריקניות. מאז הקמתה, ישראל הקימה קרנות דומות עם מדינות רבות אחרות, אך הבכורה נתונה לבירד.

על רקע ביקורו של נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, בישראל שוחחנו עם ד"ר איתן יודילביץ, מנכ"ל קרן בירד, שנחשבת כאחד הביטויים היפים לשיתוף הפעולה הקיים בין ארה"ב וישראל.

ביום ד' דיווחתם על אישור עסקאות בסך 7.9 מיליון דולר. הפרויקטים שאתם מאפשרים חייבים להיות שיתופי פעולה בין חברות אמריקניות וישראליות, אך האם לקרן יש העדפות מסוימות כמו מכשור רפואי או סייבר?
"הקריטריונים כוללים התייחסות לחדשנות הפרויקט המשותף, לאיכות השותפות ולפוטנציאל העסקי של הפרויקט. אין העדפה לנושאים ספציפיים".

ראיתי שבין הפרויקטים שאשרתם נכלל פרויקט לאתר גזי חממה. האם אתם חודרים לתחום חברות ירוקות?
"נושא האקלים וטכנולוגיות רלוונטיות הוא מאד על סדר היום של קרן בירד. קרן בירד הקימה עוד בשנת 2009 תוכנית ייעודית לאנרגיות מתחדשות וטכנולוגיות לצמצום פליטות גזי חממה, בשם בירד אנרג'י (BIRD Energy)".

האם יש עלייה או ירידה בבקשות יחסית לתקופות קודמות? אני שואל מכיוון שיש משבר פיננסי בארה"ב, שערי הריבית עולים והרצון להשקיע גם בהיי-טק פוחת
"במחזור האחרון שעליו דווח עכשיו הביקוש היה מתאים לממוצע, אבל יש לזכור שמועד ההגשה היה לפני פרוץ המשבר הפיננסי. יש להניח שבמחזורים הבאים נראה עלייה בביקוש".

אני מבין שיש לכם שיתוף פעולה הדוק עם רשות החדשנות. האם תוכל לספר לי בקשה כיצד זה בא לידי ביטוי?
"אכן יש שיתוף פעולה הדוק עם רשות החדשנות. קודם כל, היו"ר המשותף של מועצת המנהלים של הקרן הוא ד"ר עמי אפלבום, שהוא גם יו"ר רשות החדשנות. בנוסף, הבדיקה המקצועית של הפרויקטים מהצד הישראלי נעשית על ידי מומחים מטעם רשות החדשנות (ויש גם בדיקה של מומחים אמריקנים). הקשר הקרוב בין רשות החדשנות וקרן בירד הוא טבעי וחיוני, בשל אופי ההשקעות שלנו במחקר ופיתוח טכנולוגיים".

ספר לי משהו על מכניזם הפעילות של הקרן. איך אתם פועלים כדי לאתר שילובים פוטנציאליים בין גורמים ישראליים ואמריקניים?
"מרכיב חשוב והייתי אומר קריטי, של פעילותנו הוא ה-matchmaking, כלומר, יצירת חיבורים בין חברות ישראליות ואמריקניות. פעילות זו מתבצעת במגוון אמצעים: אירועים שקרן בירד מארגנת או שחברי הצוות משתתפים בהם, וגם חיבורים שנעשים על ידי הצוות עבור חברות ישראליות או אמריקניות שמחפשות שותפים. צוותי בירד פרוסים בין שתי המדינות, והצוות שממוקם בארה"ב ממוקד מאוד ב-matchmaking. בנוסף, אנחנו עובדים בשיתוף פעולה עם הנספחים המסחריים מטעם משרד הכלכלה והתעשייה ועם גורמים נוספים בארה"ב, כגון לשכות מסחר".

מה הן ההתפתחויות הטכנולוגיות הצפויות, ואיך אתם תתאימו את עצמך למציאות המשתנה? אני מבין שבינתיים יש מיזמים ייעודיים של קרן בירד. איזה מיזמים שכאלו אנחנו יכולים לצפות לראות בעתיד, אולי בסייבר?
"בימים אלו אנחנו משיקים את בירד סייבר (BIRD Cyber), תוכנית משותפת למערך הסייבר הישראלי והמחלקה לביטחון המולדת של ארצות הברית. יחד עם זאת, אנחנו גם פועלים להגדלת יכולת הממון של התוכנית העיקרית. היעד הוא תוספת תקציב של 10 מיליון דולר לשנה. זה חשוב כדי לפצות על השחיקה של הקרן העיקרית, כתוצאה של אינפלציה וייקור עלות המחקר והפיתוח. זה יתרום לשמירת המעמד של שתי המדינות, ישראל וארה"ב, מול התחרות הגלובלית הגוברת בקידום חדשנות וטכנולוגיה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים