"בעוד שנתיים כבר לא נראה יותר כרטיסי אשראי בישראל"

"הכל יהיה מחובר לטלפון", כך אמרה אירנה פורטניק, מנמ"רית ויזה כאל, בפאנל הפיננסי של כנס ה-IT הענק שנערך השבוע (א') ● פורטניק התייחסה בדבריה לעידן החדש ולאתגריו הגדולים, כמו גם לחשיבות שקיבל הטלפון החכם

אירנה פורטניק, מנמ"רית ויזה כאל

"עולם כרטיסי האשראי, ואני מדברת בהיבט הישראלי, בשנים האחרונות עובר מהפכה אמיתית. יש כמה סיבות למה זה קורה, והראשונה היא טכנולוגית. אנחנו מדברים היום על אמצעי תשלום מתקדמים, ובמקביל אנחנו רואים גם כניסה עמוקה מאוד של הרבה מאוד חברות גדולות שרואות בישראל שוק מאוד מעניין, וזה אפל וזה גוגל עם הארנקים שלהן, וזו התקדמות שצברה תאוצה מהירה מאוד בשנתיים האחרונות אל מציאות חדשה שמתרגלים אליה דווקא די מהר", כך סיפרה אירנה פורטניק, מנמ"רית ויזה כאל, בפאנל הפיננסי של כנס ה-IT הענק של אנשים ומחשבים שנערך השבוע (א').

בפאנל, בהנחיית פרופסור גדי אריאב, התייחסה פורטניק לעידן החדש ולאתגרים הגדולים שלו, כולל השילוב של חברות הסטארט-אפ שפועלות בתחום ומכניסות לתוכו רעיונות חדשים ופונקציונליות מרעננת, ועל החשיבות שקיבל הטלפון החכם בעולם הזה.

"היום הכל מבוצע באופן דיגיטלי, באמצעות הטלפון הנייד. עם עד לשנתיים האחרונות היה ממש צורך בפרוצדורה כדי להפיק כרטיס אשראי, לחדש אותו, וגם לגשת לבנק כדי לקחת את הכרטיס החדש, כיום אפשר להפיק כרטיס אמיתי או דיגיטלי בכמה קליקים, ואם אתה בוחר כרטיס פיזי הוא מגיע אליך הבית, ואתה מפעיל דרך הטלפון בכמה הוראות פשוטות וקלות להבנה ולביצוע – ויותר מכך, אני מאמינה שבעוד שנתיים אנחנו כבר לא נראה יותר כרטיסי אשראי בישראל. הכל יהיה מחובר לטלפון", אמרה פורטניק.

נגיעה קלה בהתקן תשלום – כדי לאשר עסקה

היא תיארה את קפיצת הדרך שאנחנו כבר מרגישים בכל מקום, החל בכך שלא צריך יותר מאשר לגעת בכרטיס האשראי בהתקן התשלום בכדי לאשר את העסקה, ועוד יותר בקלות כשמחברים את כרטיס האשראי אפליקציית הארנק בטלפון.

"ברגע שאתה מתחבר לארנק בטלפון, אתה מייד יכול לבצע עסקה בכרטיס האשראי, לא צריך לחכות אפילו לאישור מיוחד. ותחשבו על זה כמה מהר זה הגיע וכמה זה קל להגיע לעסק, לעשות נגיעה קטנה והעסקה אושרה. כמה זה מוסיף לחוויית הלקוח, וזה בזכות הרגולציה בישראל שעשתה קפיצת מדרגה משמעותיות מאוד בשנתיים האחרונות כדי לאפשר את זה", היא התפעלה.

אבל חשוב לההיר כי פורטניק לא חושבת שאמצעי התשלום הזה, השימוש בכרטיסי אשראי, ייעלם. "הוא משרת אותנו כאמצעי תשלום ומלווה אותנו עשרות רבות של שנים, וגם עבר שורה של גלגולים ושינויים בכל הנוגע לטכנולוגיה ולאבטחה, ובעיקר לחוויית התשלום.

"אני גם מרגישה נוח להגיד, נכון להיום, שכרטיסי האשראי, בתצורה כזו או אחרת שלהם, לא ייעלמו מן העולם כל כך מהר. אבל מצד שני, אם אני צריכה להגדיר מהי ליבת הפעילות של כאל, הרי שזה לא 'כרטיסי אשראי' אלא לספק ללקוחות פרטיים, לבתי העסק ולשותפים עסקיים פתרונות אשראי ותשלומים מתקדמים", היא הסבירה.

אחד הדברים שפורטניק הדגישה היה שלמרות השיפור בחוויית הלקוח ולמרות הקלות בה מבצעים תשלומים כיום, רמת האבטחה של הפתרונות החדשים אפילו גבוהה יותר ממה שהיה קודם.

"לעולם לא נתפשר על נושאים של אבטחה"

"הפתרונות הללו משלבים טכנולוגיות מתקדמות מאוד של הגנות והצפנות, של זיהוי ביומטרי, של טוקניזציה שמגינה על המידע הרגיש ולמעשה מחליפה אותו במידע שאינו רגיש, ועוד. נושא האבטחה, אגב, היה ועודנו ויהיה תמיד נושא קריטי: בהיותנו נותני שירותים פיננסיים, לעולם לא נתפשר על נושאים של אבטחה ומזעור סיכונים, מאחר שבמידה רבה זה המקור לאמון שאנו זוכים לו מהלקוחות", ציינה פורטניק.

היא התייחסה גם למהלכים ברמת הרגולציה, שכפי שאמרה דוחפים כיום קדימה את הטכנולוגיה בשוק הזה של הכספים, התשלומים והשימוש באשראי.

"אנחנו עוברים שורה של שינויים רגולטוריים, ואחד מהם הוא חוק מאגרי האשראי. אנחנו עדיין בתחילת הדרך, אבל אנחנו מיישרים קו עם העולם, כשכל המערכות מתחברות אליו כדי לתת ללקוח, בסופו של דבר, שירות טוב יותר, וזאת כשהמידע הוא הנכס של הלקוח והוא בוחר מה לחשוף. וזה מתחבר אל חוק שירותי התשלום שמבטיח שורה של הגנות צרכניות, וזה מגיע עד בנקאות פתוחה, שהיא לדעתי המהפיכה הגדולה שאנחנו רק בתחילתה. ובכל מקרה אנחנו נמצאים בשיח תמידי עם הרגולטור, כדי שבסופו של דבר נוכל למנף את מה שמציעה הטכנולוגיה", היא אמרה.

לסיום קבעה פורטניק כי, "אנחנו משקיעים הרבה מאוד מאמצים טכנולוגיים, מחדשים בפתרונות מתקדמים, וגם אם אנחנו לא לגמרי מיושרים עם כל מה שקורה בעולם, אנחנו מתיישרים ונראה זאת בקרוב גם בישראל".

תגובות

(11)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ליאור

    גועל נפש. איך זה שאף אחד במערכת לא מגיב וסותם את הפה לשחצן . הרי המערכת מצהירה ודורשת: "אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב". איפה העורך ?

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מה יעשו הקשישים שלא יודעים להשתמש בסמארופון ?

    1. קשישון צעיר

      זמנם עבר והם לא צרכנים משמעותיים. הקשישים שכן הסתגלו לשימוש בטכנולוגיה אינם קשישים יותר.

    2. בדיוק

      בדיוק! זמנם עבר, שיזחלו כבר לקבר...

    3. אלי

      עצוב לי לראות תגובה מסוג זה ״והדרת פני זקן״ מעניין אם חשבת על ההורים שלך לפני שכתבת מה שכתבת אתה כנראה שוכח מי הקים את המדינה ומה הם עברו.

  3. אסתר

    האם להניח את "כל הביצים בסל אחד" הוא הרעיון החכם? ברגע שהפאלפון נגנב מתקלקל לא טעון..... האדם ירגיש מחוק . זו השתעבדות מיותרת למרות כל ההקלות ווהנוחות. הרעיון שהכל מתבצע באמצעות מכשיר אחד "חכם" לא חכם

  4. "אבטחת מידע"😂😂

    אלוהים ישמור!!! נרוץ אחרי כספינו שנלקחו. גם מכרטיסי האשראי שלוקחים לפעמים הגזלנים "בתי העסק" עד שרואים חזרה "חלק קטן מהכסף" כשמגיע חזרה "כל הכסף" הם "בתי העסק" מקבלי הכסף שלנו שולטים בהחזרה (מכרטיסי האשראי לא מתערבים) נו.... יוצאת הנשמה!!מסרת כרטיס אשראי אכלת אותה. תהיו בריאים. ומה על הפלאפון נדבר אליו????? מנמר"ית נכבדה.מה זה?

  5. גם לא נראה כראיסי אשראי וגם כן נראה

    אולי תחליטי

  6. שיראל

    בעוד שנתיים גם לא תהיה מדינת ישראל, ברוך השם

  7. מימי

    באמת ועים הפלפון ניגנב או נישבר או נפל למים מה תעשה הלך הכסף חחחחחח דיבילי וממש דפוק

אירועים קרובים