"יש להשמיד את האויב בסייבר – מפושע קטן ועד לטייקון"

"נראה שהעולם מפסיד במלחמת הסייבר ובהגנה על הביטחון הגלובלי", אמר האלוף (מיל') דני יתום, שמונה לנשיא קבוצת WHEN ● לדבריו, "הגיע הזמן לבחון מחדש את השיטות המסורתיות של אבטחת המידע"

האלוף (מיל') דני יתום, נשיא When. צילום: יח"צ

"על כל ארגון, בכל סדר גודל ומכל מגזר פעילות, להיות ערוך נגד כלל איומי הסייבר: האקרים שלוחי מדינות, ארגוני פשע מאורגן, נערים זבי חוטם או מתחרים שמרגלים ומנסים להשיג מודיעין עסקי. ברגע שיש איום בסייבר, נדרש להתייחס אליו, למנוע אותו ואז להשמידו. לא מעניין אותי אם יריב הסייבר שניצב מולי הוא פושע שיש לו שפן גדול בכובע או איש עסקים הלובש חליפה מחויטת, אם הוא האקר 'קטן' או טייקון. יש לפעול בנחישות נגד כל מי שמנסה לשבש, להפריע ולהשבית את הפעילות של הארגון, ונגד כל מי שמנסה לשים יד על הקניין הרוחני שלו – בין אם הוא יחיד או שלוח מדינה", כך אמר האלוף (מיל') דני יתום.

האלוף (מיל') יתום, לשעבר ראש המוסד, אמר בראיון לאנשים ומחשבים כי "מנהלי אבטחת המידע מתמודדים מול שלל אתגרים, שרק גדלים והופכים למורכבים יותר. כל ארגון נדרש לבקרה על פעילות העובדים שלו, היכן הם גולשים, מה הם עושים בעבודה. אתגר נוסף הוא גניבות הקניין הרוחני וסודות מסחריים. כל ארגון צריך להבטיח שרמת אבטחת המידע והגנת הסייבר שלו היא בקצה העליון, בשפיץ של הטכנולוגיה. כל חברה צריכה להגן על האוצר שלה, ועליה להיות דרוכה וערוכה נגד כלל האיומים – פנימיים וחיצוניים גם יחד".

התפקיד החדש של דני יתום

בשנותיו הרבות במערכת הביטחון כיהן יתום בשלל תפקידים: בין השנים 1999 ל-2001 הוא שימש כראש המטה המדיני-ביטחוני של ראש הממשלה דאז, אהוד ברק. הוא אף היה ראש אגף התכנון בצה"ל, אלוף פיקוד המרכז ומזכירם הצבאי של שרי הביטחון משה ארנס ויצחק רבין, ושל ראשי הממשלה רבין ושמעון פרס. בשנים 1996-1998 הוא כיהן כראש המוסד ועמד בראש ארגון הביון בעת ניסיון ההתנקשות בבכיר החמאס חאלד משעל על אדמת ירדן – שנכשל וגרם למשבר מדיני, שכדי לפתור אותו נאלצה ישראל לשחרר את מנהיג הארגון דאז, השייח' אחמד יאסין. יתום כיהן כח"כ מטעם מפלגת העבודה בין השנים 2006 ל-2008. במערכת הבחירות הנוכחית הוא התמודד שוב לכנסת, כיו"ר מפלגת גמלאי ישראל – שפרשה מהמרוץ.

באחרונה מונה יתום לנשיא קבוצת WHEN (ר"ת World Health Energy Holdings). הקבוצה נסחרת בבורסה בארצות הברית, ועוסקת באבטחת מידע והגנת הסייבר. "בתפקידי זה", אמר, "אתווה את האסטרטגיה העולמית של החברה ואוביל בנושאים של מדיניות אבטחה".

לדבריו, "WHEN מפתחת פתרונות אבטחת מידע לשווקי ה-B2C וה-B2B. אנחנו מפתחים כלים טכנולוגיים חדשניים על ידי יישום טכנולוגיית זיהוי דפוסים, המבוססת על פעילויות אינטרנט של הדברים, מכשירים ניידים, שרתים ומחשבים. הטכנולוגיה מנתחת התנהגות אנושית ומכשירים, מערכות יחסים וניהול תהליכים עסקיים. זאת, במטרה לזהות ולמנוע באופן אוטומטי סיכונים אפשריים לאנשים פרטיים ולחברות". יתום ציין כי "המערכת שלנו יושבת על מכשירי הקצה ומזהה התנהגויות חשודות, לאחר שהיא בונה פרופיל לכל אחד מהאנשים – למשל, כניסה למחשבי הארגון ביום כיפור בשתיים בלילה. הזיהוי נעשה במגוון דרכים – קול, תמונה ונתונים אלקטרו-מגנטיים. אנחנו משתמשים בהרבה בינה מלאכותית, כדי לעשות את הדברים יעילים יותר".

"חטיבת אבטחת הסייבר של הקבוצה מפתחת כלי אבטחת מידע לקהלים שונים, שמסוגלים לחזות איומי סייבר פנימיים וחיצוניים, כאחד", הוסיף יתום. "היות שנראה שה-'טובים' מפסידים במלחמת הסייבר ובהגנה על הביטחון הגלובלי – הגיע הזמן לבחון מחדש את השיטות המסורתיות של אבטחת המידע, ולעשות זאת באמצעות טכנולוגיה חדשנית. הגידול במתקפות הסייבר ודליפות המידע בשנה החולפת רק חיזק את החיוניות של אבטחת הסייבר כנכס קריטי עבור כל מדינה וכל ישות ברחבי העולם. WHEN נותנת מענה לאתגרי איומי סייבר, ואני מקווה, ומעריך, שהשווי שלה יוכפל עד ישולש בתוך שנתיים-שלוש".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים