מיהם המנמ"רים המצטיינים לשנת 2019?

הם יזמו פרויקטים, ביצעו אותם על הצד הטוב ביותר ובעיקר הזריקו חדשנות דיגיטלית לארגוניהם - ועל כן הם מודלים לחיקוי ● אלה הם המנמ"רים המצטיינים של השנה

IT Awards - גם בשנת הקורונה

השתתף בהכנת הידיעה: יהודה קונפורטס.

15 מנמ"רים קיבלו היום (א') אותות הצטיינות על פועלם המחשובי בארגונים שלהם ב-2019, במסגרת IT Awards 2020 – תחרות מצטייני המחשוב של אנשים ומחשבים. הפרסים הוענקו בטקס שנערך, בהפקת אנשים ומחשבים, באולם האירועים לאגו בראשון לציון, והנחה אותו פלי הנמר, יזם ומנהיג הקבוצה. שמונה מהמנמ"רים זכו כמודלים לחיקוי ושבעה נוספים – בציון לשבח.

בשורה הראשונה: מימין - יהוד מרסיאנו, עיריית באר שבע; בועז תנעמי, עיריית אשקלון; איתי זימן, ברינקס; דן בן סימון; תמי אוחנה קול, מגדל; איריס שיפרין, סונול; דניאל טבלינסקי; ירון ריבו, עיריית נתניה; מאיר רכטר, הנהלת בתי המשפט; קובי נוח, עיריית רמת גן; קובי גולובינסקי, מערך הסייבר הלאומי; רויטל ויצמן, נציבות שירות המדינה; וענת שלומוביץ', עיריית פתח תקווה, בשורה השנייה: מימין - שחר מרקוביץ', אל על; ופרופ' גדי אריאב, יו"ר ועדת האיתור. לא מופיע בתמונה: ד"ר עופר רימון, משרד החינוך. צילום: ניב קנטור

בשורה הראשונה: מימין – יהוד מרסיאנו, עיריית באר שבע; בועז תנעמי, עיריית אשקלון; איתי זימן, ברינקס; דן בן סימון; תמי אוחנה קול, מגדל; איריס שיפרין, סונול; דניאל טבלינסקי; ירון ריבו, עיריית נתניה; מאיר רכטר, הנהלת בתי המשפט; קובי נוח, עיריית רמת גן; קובי גולובינסקי, מערך הסייבר הלאומי; רויטל ויצמן, נציבות שירות המדינה; וענת שלומוביץ', עיריית פתח תקווה, בשורה השנייה: מימין – שחר מרקוביץ', אל על; ופרופ' גדי אריאב, יו"ר ועדת האיתור. לא מופיע בתמונה: ד"ר עופר רימון, משרד החינוך. צילום: ניב קנטור

צילום ועריכת וידיאו: ליטל רובינשטיין.

להלן המנמ"רים שזכו כמודלים לחיקוי ונימוקי השופטים לבחירה בהם:

קובי גולובינסקי, ראש אגף מערכות המידע במערך הסייבר הלאומי
"נמצא בחזית הטכנולוגית בתחום הגנת הסייבר. הקים במשך שלוש שנים יחידת מערכות מידע בת 35 עובדים מ-'סקרץ" (מאפס), בסביבת תוכן מורכבת מאין כמוה. היחידה מתפקדת כמרכז בקרה – כולל ניטור תעבורה, ניהול ידע ומערך שירות לתמיכה בלקוחות של תשתיות לאומיות וחברות גדולות. הקמת היחידה הייתה כרוכה בהקמה של שבע רשתות, ומערכת חדשנית וייחודית. ההישג הזה הקנה לו את ההכרה כמנהל מערכות מידע מצטיין בממשלה ל-2019. היחידה נחשפה לפני שלושה חודשים והיא חלק ממערך טכנולוגי מורכב, מקיף ועתיר ידע.

הבטחה של מובילות טכנולוגית בעולם התוכן הדינמי מצריכה גם ביצוע מו"פ בתחום הסייבר, להתמודדות עם אתגרים משתנים ותחומים טכנולוגיים חדשניים. חלק מפעילות המו"פ מתבצעת תוך חיבור למיזמים מחוץ למערך הסייבר הלאומי. כגוף בעל אופי ביטחוני, המיקוד הוא בצד האיום וההגנה, ולא בהכרח בראיית הצד העסקי".

קובי גולובינסקי, ראש אגף מערכות המידע במערך הסייבר הלאומי. צילום: עודד קרני

קובי גולובינסקי, ראש אגף מערכות המידע במערך הסייבר הלאומי. צילום: עודד קרני

תמי אוחנה-קול, מנהלת חטיבת הטכנולוגיות במגדל
"עומדת בראש מגדל טכנולוגיות – גוף המונה כ-500 עובדים ופועל בתקציב שנתי של כ-350 מיליון שקלים. למגדל 2.5 מיליון לקוחות קצה, עשרות אלפי סוכנים ומעסיקים, ורגולציה ענפה בתעשייה משתנה. קול חברה בצוות הנהלה מרכזי מצומצם שמתווה את האסטרטגיה של החברה, הנהלה שמבינה את הצורך בהשקעות בעולם הטכנולוגי ומתנהלת בתחום הטכנולוגי לפי תכנית רב שנתית, שמתעדכנת מדי שנה.

היא צמחה במשך שבע שנים בעולם הפיתוח במגדל, לפני שהתמנתה לפני שנתיים וחצי למנהלת החטיבה. מכירה את השפה של הארגון ומשלבת את השפה עם עולם פיתוח התוכנה. מאמינה בחובתה של החטיבה, על כל דרגיה, להבין היטב את העסק, כדי לעשות עבודה מיטבית. בשנתיים האחרונות בתפקיד הגדירה מחדש את השדרה הניהולית, הדגישה את הגישה של מגדל לאבטחת המידע, תחת התפיסה של הגנה מאפשרת, משקיעה בשיפור היעילות התפעולית (רובוטים), תפיסה ממוקדת לקוח (במקום ממוקדת פוליסה) שמתבטאת בהטמעת סיילספורס ופיתוחים נוספים בענן. קול מובילה חדשנות עסקית מבוססת טכנולוגיה".

תמי אוחנה-קול, מנהלת חטיבת הטכנולוגיות במגדל. צילום: באדיבות מגדל

תמי אוחנה-קול, מנהלת חטיבת הטכנולוגיות במגדל. צילום: באדיבות מגדל צילום: יח"צ

שחר מרקוביץ', סמנכ"ל הדיגיטל והמחשוב של אל על
"הוא משמש בתפקיד שנה וחצי, עם רקע אנליטי עשיר (10 שנים במק'ינזי) והובלת הדיגיטל בבנק הפועלים. מרקוביץ' מתמודד עם האתגר המונומנטלי של האינטגרציה בין המערכות המסורתיות של אל על עם עולם הדיגיטל – הטרנספורמציה הדיגיטלית. האתגר מצריך ייצור קפיצת מדרגה במספר חזיתות במקביל. הוא ארגן את החטיבה (כ-300 עובדים) מחדש והטמיע שינוי תוך חיבור העובדים לתפיסה החדשה, שכוללת שינוי מבנה ארגוני, ארכיטקטורה, הטמעה של טכנולוגיות וכלי פיתוח חדשים.

מרקוביץ' הוביל את השינוי תוך גיוס עובדים ותיקים לשינוי. בעל גישה ניהולית מושכלת, הנשענת על ניהול פרויקטים יוצא דופן בתחכומו, שהתבטא גם באומץ להפסיק פרויקטים שנראה שאין להם סיכוי הצלחה. הוא מנסה להפוך את אל על לחברה חכמה ובעל ראייה עסקית לשדרוג דרך המערכות".

שחר מרקוביץ', סמנכ"ל הדיגיטל והמחשוב של אל על. צילום: יח"צ

שחר מרקוביץ', סמנכ"ל הדיגיטל והמחשוב של אל על. צילום: יח"צ

איריס שיפרין, מנמ"רית סונול
"מובילה טכנולוגית כחברת הנהלה ומובילה יוזמות בארגון. מנחה את ההבנה לחשיבות הטכנולוגיה לפעילות והאסטרטגיה העסקית, ולשילוב הלקוחות בעבודה, כחלק מתרבות ארגונית. כתוצאה מכך, הפן הטכנולוגי שותף בפן העסקי ושיתוף הלקוחות ניכר בהכנסת השירותים הדיגיטליים לארגון.

שיפרין מובילה שינוי מתמיד ומטריציוני: גם יעילות תפעולית מתמשכת וגם יציאה מעבר לגבולות מערכות המידע ובניית שיתופי פעולה עם סטארט-אפים לבחינה של רעיונות חדשים".

איריס שיפרין, מנמ"רית סונול. צילום: יח"צ

איריס שיפרין, מנמ"רית סונול. צילום: יח"צ צילום: יח"צ

יהוד מרסיאנו, מנמ"ר עיריית באר שבע
"מוביל את השינוי בתודעת הנהלת העירייה ביחס למשמעות האסטרטגית של הטכנולוגיה, כולל הקמת אגף לתכנון אסטרטגי ארוך טווח. הבנת ההנהלה על תרומת הטכנולוגיה לעיר נשענת גם על שימוש בטכנולוגיות מידע כבסיס לקבלת החלטות בעירייה ושילוב החדשנות בכלל פעילות העירייה.

בתחום ניהול מערכות המידע, הוא עומד בראש יחידה עם 23 עובדים, ומקדם חיסכון וחשיבה על ארכיטקטורה לטווח ארוך, שכבר התבטאה בהקמת דטה סנטר, אתר גיבוי, מעבר לענן, הטמעת CRM ואבטחת נתונים – תוך איחוד תשתיות. הוא אחראי על תחום החדשנות בעירייה – לאו דווקא זו הטכנולוגית, ומקדם שני אפיקים בולטים של פתיחות מחשבתית: הנגשת מידע באמצעות פורטל Open data ושיתופי פעולה – עבודה עם סטארט-אפים ועם גורמים מחוץ לעירייה".

יהוד מרסיאנו, מנמ"ר עיריית באר שבע. צילום: ניב קנטור

יהוד מרסיאנו, מנמ"ר עיריית באר שבע. צילום: ניב קנטור

ענת שלומוביץ', מנמ"רית עיריית פתח תקווה
"מובילה טכנולוגית בצורה אסטרטגית על פי תכנית רב שנתית, בפרט בכל הפיתוחים של נושאים דיגיטליים. בעלת חשיבה קדימה של צרכי העירייה. מתמודדת בעיר הטרוגנית וצומחת עם אתגר הנגשת שירותים שיתאימו למגוון האוכלוסיות שגרות בה. בעלת חשיבה מודרכת שירות לתושב והצורך להגיע לכל אחד מהם.

עיר חכמה, מעבר לנושא הביטחון לתושבים, מצריכה התמקדות בשירות לאזרח. הביטויים בעיריית פתח תקווה הם, למשל, זימון וניהול תורים באופן דיגיטלי, הטמעת מערך CRM חדשני וניהול אקטיבי של משימות באמצעותה, כולל תיעדוף שירות, וניהול דינמי וגמיש של עומסי שירות. כל זאת בעירייה של 5,000 עובדים וכ-50 עובדים באגף שמשלב יזמות ומערכות מידע".

ענת שלומוביץ', מנמ"רית עיריית פתח תקווה. צילום: יח"צ

ענת שלומוביץ', מנמ"רית עיריית פתח תקווה. צילום: יח"צ

מאיר רכטר, סמנכ"ל מחשוב בהנהלת בתי המשפט
"מביא ערך מוסף עסקי קריטי להתפתחות בתי המשפט – ארגון שמרן, באמצעות הכנסת דיגיטציה לשיפור יכולות קבלת החלטות ונגישות המידע. דחף לפיתוחים ייחודיים, שמבדלים את המשרד ובולטים גם מול חו"ל. במשך ארבע שנים בתפקיד הוביל ארגון עתיר מסמכים במסע שלו למצב שבו 80% מהפעילויות (ארבעה מיליון טרנזקציות) מבוצעים באופן דיגיטלי. הוא מטפל בהיקף של 900 אלף תיקים ומיליון דיונים בשנה, עם עשרות אלפי מסמכים ביום. הדיגיטציה לוותה בהגדרת מדדים לפעילויות, מחשוב הפרוטוקולים, תמלול אוטומטי ותמצות תיקים, מערכות לחיפוש בתיקים, הכנסת BI בניהול התיקים ותמיכה בהחלטות שיפוטיות.

170 העובדים שביחידה נותנים פתרונות – בחלקם חדשניים – למצוקות הארגון, תוך איתור צרכים ותיעדוף פרויקטים, לשיפור מתמיד".

מאיר רכטר, סמנכ''ל מחשוב בהנהלת בתי המשפט. צילום: דוברות הנהלת בתי המשפט

מאיר רכטר, סמנכ"ל מחשוב בהנהלת בתי המשפט. צילום: דוברות הנהלת בתי המשפט

רויטל ויצמן, מנהלת אגף מערכות המידע בנציבות שירות המדינה
"מפגינה חשיבה אסטרטגית והבנה עמוקה של מטרות הארגון, שמופקד על גיוס וניהול של 80 אלף עובדים. מדגישה הובלה ולא היגררות. בעלת יכולת ניתוח עמוקה, וקידמה יעילות תהליכית לצד פיתוח כלים לאנליטיקה וניהול ובקרה על תקינה ומצבת עובדים. ויצמן בנתה פלטפורמה דיגיטלית למערכת BI והביאה להנגשה דיגיטלית של כלים לניהול למשרדים השונים, מה שמביא לשילוב כל המשרדים במערכת מרכזית ולקידום אמת תעסוקתית אחת ברחבי הממשלה.

היא מצליחה לקדם פיתוח ושינוי בקצב מהיר יחסית בתוך המערכת הממשלתית. משקיעה תכנון ואנרגיה רבה לקידום בתוך המגבלות שמאפיינות ארגון 'כבד', אבל, אחרי 15 שנים בנציבות, עדיין מאמינה בהון אנושי ובכוח של אנרגיות חיוביות. אחרי מהפכה ניהולית, היא מנהלת 33 עובדים עם יכולות גבוהות".

רויטל ויצמן, מנהלת אגף מערכות המידע בנציבות שירות המדינה. צילום: ניב קנטור

רויטל ויצמן, מנהלת אגף מערכות המידע בנציבות שירות המדינה. צילום: ניב קנטור

בראש ועדת השופטים עמד פרופ' גדי אריאב מהפקולטה לניהול על שם קולר באוניברסיטת תל אביב. חברי הוועדה היו: אודליה לבנון, מנכ"לית מחב"א, איריס נחשוני, סמנכ"לית מערכות מידע גלובלית באורמת, דן תל ניר, לשעבר מנמ"ר הקריה למחקר גרעיני נחל שורק, ליאורה שכטר, מנמ"רית עיריית תל אביב-יפו, שמעונה נוה, מנמ"רית קבוצת לובינסקי, ויהודה קונפורטס, העורך הראשי של אנשים ומחשבים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים