כנס VMware השנתי – היום הראשון: איש ה-IT כסוג של סופר-גיבור

ההכרזה החשובה ביותר הייתה הודעת החברה על התפתחויות של פורטפוליו המוצרים והשירותים של VMware Tanzu, המיועדים לשנות את האופן בו ארגונים בונים, מפעילים ומנהלים תוכנה בקוברנטס

מימין: ג'ו ביידה, מהנדס ראשי ב-VMware העולמית יחד עם פט גלסינגר המנכ"ל על הבמה המרכזית ביום הראשון לכנס. צילום: ג'ק מורטון

14,000 משתתפים התכנסו בברצלונה היפה כבכל שנה, למהדורה האירופאית השנתית של VMworld, הכנס השנתי של VMware, וכבר בסרטון שהתחיל את היום הראשון של האירוע, הם תיארו את איש ה-IT כסוג של סופר-גיבור, שאף אחד לא מעריך, אבל תמיד מגיעים אליו כדי שיפתור את הבעיות (הם אפילו אזכרו בתיאור שלו את מורפיוס, הדמות המיתולוגית מטרילוגיית "המטריקס", אותה גילם לורנס פישבורן).

פט גלסינגר, מנכ"ל VMware העולמית על הבמה המרכזית ביום הראשון לכנס. צילום: ג'ק מורטון

פט גלסינגר, מנכ"ל VMware העולמית על הבמה המרכזית ביום הראשון לכנס. צילום: ג'ק מורטון

וההכרזה החשובה ביותר – בהמשך לתערוכת VMworld בצפון אמריקה שנערכה באוגוסט השנה, אז הודיעה VMware על רכישת פיבוטל, תהליך שנכון לכתיבת שורות אלה עדיין נמשך וצפוי להסתיים בתחילת 2020 – הייתה ההודעה של החברה על התפתחויות של פורטפוליו המוצרים והשירותים של VMware Tanzu, המיועדים לשנות את האופן בו ארגונים בונים, מפעילים ומנהלים תוכנה ב-Kubernetes. בין המוצרים, ניתן למנות תכנית בטא, הן עבור Project Pacific והן בעבור VMware Tanzu Mission Control.

Project Pacific, שיהיה באריזות חדשות כאשר יהיה זמין לקהל הרחב, יאחד בין vSphere וקוברנטס. הדבר ישמש למנהלי vSphere לפרוס ולנהל קוברנטס ותשתיות קונטיינרים – תוך שימוש בכלים שהם כבר מכירים –  בכל מקום בו פועלת vSphere, בין אם ב-On Premises, בהייפר סקייל או בענן ההיברידי. אבל החלק המעניין בדבר הזה הוא שלא מדובר בבשורה רק לאנשי ה-IT, כי אם גם למפתחים – שכן אלה יוכלו לנהל בקלות גם את שירותי האפליקציה שלהם וגם את הפריסה שלהם, באמצעות אותם כלי קוברנטס מוכרים.

"קוברנטס הוא כמו אלתור ג'אז", ג'ו ביידה, VMware. צילום: עופר פרוסנר

"קוברנטס הוא כמו אלתור ג'אז", ג'ו ביידה, VMware. צילום: עופר פרוסנר

"קוברנטס הוא כמו אלתור ג'אז"

במהלך ההכרזה, הסביר ג'ו ביידה, אחד מייסדי קוברנטס – שנמצא כיום ב-VMware אחרי שהחברה שייסד, Hetpio, נרכשה על ידי החברה שבניהולו של פט גלסינגר בסוף השנה שעברה – שקוברנטס היא השכבה שמאחדת את אנשי ה-IT ואת המפתחים. בדימוי ציורי שהופיע על המסך הגדול, צוטט ביידה שאמר שקוברנטס הוא כמו אלתור ג'אז – כל ה"נגנים" משנים ומגיבים, אבל זה תמיד נשמע טוב בסופו של דבר.

בין שאר ההכרזות ששווה להתעכב עליהן, שירותי VMware Cloud Native Master Services, שיאפשרו לשותפים הנוכחיים והעתידיים תכנון של ארכיטקטורת פלטפורמה מבוססת-Kubernetes, הנתמכת על ידי טכנולוגיות משלימות מהאקוסיסטם ה-Cloud native לצורך אספקה רציפה (Continuous delivery) של יישומים.

חוץ מפרויקט טאנזו, דבר נוסף ששמו עליו משקל בהכרזות היום הראשון היה האבטחה המהותית (Intrinsic security). החברה הודיעה על הכוונות שלה בנוגע לרכישה האחרונה שלה, חברת קרבון בלאק: היא תשים אותה במרכז חבילת פתרונות האבטחה החדשים שלה, תחת הכותרת אבטחה מהותית (intrinsic security).

סאנג'יי פונן, סמנכ"ל התפעול של VMware, הסביר שהאבטחה הפכה להיות מסובכת מדי עבור עצמה (Too complex for its own good), ולכן היא צריכה להיות יותר מהותית, כשהוא מאמין שענקית מיחשוב הענן יכולה לתת את הפתרון הזה. "החברה תציע חבילת שירותי אבטחה מקיפים, שיכללו את כל הנקודות הקריטיות בתחום: הרשת, משתמשי הקצה, עומסי עבודה, זהות משתמשים, ענן ואנליטיקס", אמר. יש לציין שאת חבילת הפתרונות תציע VMware תחת שלוש קטגוריות שונות: Carbon black endpoint standard, advanced ו-Enterprise. בעבור vSphere יש תוסף שמיועד לאבטחת עומסי עבודה בענן.

Make your Mark

לפני שנסיים את סיכום ה-Keynote הראשון, אציין שיפה מאוד לראות את החשיבות ששמים ב-VMware על נושאים חברתיים כמו הכללה (Diversity) ו-Good engineering. כנסים מהסוג הזה עמוסים מאוד, וכל חברה רוצה לנצל כמה שיותר מהזמן שלה "להשוויץ" בהכרזות הטכנולוגיות ולהראות איפה היא עומדת לעומת ה"יריבות" שלה. יפה היה לראות שגלסינגר דאג להנכיח שני מאמצים שונים של החברה, שמראים את המחויבות שלה לנושאים האלה: הראשון – העבודה שהיא עושה באפריקה, עם דגש על מכון טכנולוגיות המידע שממוקם ממש לידנו, בקהיר, והשני המחויבות של החברה להשתמש בפלטפורמות וביכולות שלה כדי להבטיח כמה שאפשר שהטכנולוגיה שהיא מייצרת תשמש לטוב.

לא בכדי הסיסמא של הכנס השנה היא Make your Mark – והסרטון אותו הזכרתי בפסקה הראשונה של הכתבה הזו מראה את זה – העניין הוא לא הטכנולוגיה, אלא מה שהאנשים עושים איתה. נתראה ביום השני! 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים