ורינט חוותה מתקפת סייבר מסוג כופרה

על פי גורמים בחברה, המתקפה זוהתה כבר בתחילתה; היא הגיבה בהתאם והמתקפה סוכלה

דן בודנר, מנכ"ל ונשיא ורינט

הסניף הישראלי של ורינט חווה אתמול (ד') מתקפת סייבר מסוג כופרה. על פי גורמים בחברה, המתקפה זוהתה כבר בתחילתה, והיא הגיבה בהתאם והמתקפה סוכלה.

מקור המתקפה שפגעה ב-ורינט לא זוהה. ייחודה של המתקפה הוא כפול. האחד, מתקפות כופרה מופעלות בדרך כלל כלפי קורבנות מהמגזר הפרטי ולא זה הארגוני. השני, המדובר בחברת סייבר ישראלית.

בדואר הפנימי של החברה הופצה אתמול הודעה לעובדים, בה נמסר כי "יש כרגע תופעה קריטית, המשפיעה על מערכות הדואר הארגוני ועל השירותים של האזור הירוק (של תחנות הקצה הווירטואליות, VDI, י.ה.)".

אילוסטרציה: Taborsky/BigStock

אילוסטרציה: Taborsky/BigStock

באחרונה נדמה היה שהדיווחים על כופרות נמוגו מהכותרות, אבל דו"ח חדש שחיברה Sophos קבע כי בפועל – האיומים הללו מתגברים בהתמדה. "קורבנות רבים של כופרות אינם מדווחים על כך לרשויות, דבר שגורם להיראות כאילו מגמת הכופרות נמצאת בירידה," אמר פיטר מקנזי, מנהל הסלמת נוזקות גלובלי, Sophos. "אנחנו אומרים שההפך הוא הנכון. הכופרות הופכות ליותר מתוחכמות, יותר ממוקדות ויותר הרסניות לאנשים בהם הן פוגעות". על פי חברת אבטחת המידע הבריטית, כופרות ממוקדות יכולות לסחוט מאדם אחד יותר כסף מאשר כל כופרות WannaCry יחד.

ביולי האחרון דווח כי המגעים לגיבושה של עסקה בשווי של כמיליארד דולרים, למיזוג בין ורינט לחברת הסייבר והביון הישראלית במקור NSO הופסקו, מבלי להגיע להסכם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים