יבמ מוכרת ל-HCL ההודית חלק נכבד מעסקי התוכנה ב-1.8 מיליארד דולר

העסקה נובעת מרצונה של יבמ להתמקד בטכנולוגיות חדשניות יותר כגון בינה מלאכותית, ענן ואבטחת מידע, ומאפשרת ל-HCL להרוויח מומחיות במגוון רחב של יכולות תוכנה

בית המשפט: "יבמ התייחסה וענתה לכל אחת מהתקלות המיוחסות לה". צילום אילוסטרציה: ג'וזף קובס, BigStock

יבמ הודיעה בימים אלו על מכירת חלק נכבד מתחום התוכנה שלה לחברה ההודית HCL Technologies, בעסקה בשווי 1.8 מיליארד דולר.

שבעת המוצרים שמהם תיפרד יבמ במסגרת העסקה כוללים בין השאר את פלטפורמת האבטחה לאפליקציות, AppScan, כמו גם את משפחת יישומי הדוא"ל והצ'אט המיועדים לעסקים, Notes and Domino, ומייצגת הזדמנות של 50 מיליארד דולר, לפי שתי החברות.

המוצרים האחרים כוללים את BigFix בעבור אבטחת התקנים, Connections, לשיתוף פעולה בצוותי עבודה, את Portal לבניית פורטלי אינטרנט פנימיים ואת תוכנת כלי המסחר Commerce.

"במהלך ארבע השנים האחרונות אנו מקדימים את ההשקעות שלנו לפיתוח יכולות משולבות בתחומים כגון בינה מלאכותית לעסקים, ענן היברידי, אבטחת סייבר, אנליזה, שרשרת אספקה ובלוקצ'יין", אמר סגן נשיא בכיר של יבמ לפתרונות קוגניטיביים ומחקר, ג'ון קלי.

תחומים ש-HCL מקדמת בשווקים המתפתחים

קלי הוא הוסיף שב-יבמ מאמינים שהזמן הנוכחי מתאים למכירת נכסי שיתוף הפעולה העסקי, השיווק והמסחר הנבחרים, אך הדגיש כי "יחד עם זאת, אנו מאמינים שמוצרים אלה מתאימים ליכולות האסטרטגית החזקה של HCL, וכי החברה ממוקמת היטב בכדי להוביל חדשנות וצמיחה בעבור הלקוחות שלה".

יבמ ו-HCL מנהלות ביניהן מערכת יחסים ארוכת שנים שכללה שותפות קניין רוחני בחמישה ממוצרים אלה, כשרק שניים מהמוצרים, Connections ו-Commerce, מתווספים כתוכנה חדשה לחלוטין במסגרת העסקים בין השתיים. לפני שלוש שנים הקימו שתי החברות מפעל חדשנות משותפת לתמיכה בתחום האינטרנט של הדברים אצל הלקוחות הארגוניים.

סי ויג'יקומאר, נשיא HCL ומנכ"לה, אמר "אנו ממשיכים לראות הזדמנויות גדולות בשוק כדי לשפר את הצעות Mode-3 שלנו (מוצרים פלטפורמות). המוצרים שאנו רוכשים הם בתחומי שוק מתפתחים כמו אבטחה, שיווק ומסחר שהם מגזרים אסטרטגיים בעבור HCL. פריסות בקנה מידה גדול של מוצרים אלה מספקות לנו הזדמנות מצוינת להגיע לשרת אלפי ארגונים גלובליים על פני מגוון רחב של תעשיות ושווקים", הבהיר ויג'יקומאר.

לפי הדיווחים, העסקה תושלם עד אמצע שנת 2019 בכפוף לאישור רגולטורי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים