טלטלה בשוק הקווי: משרד התקשורת כופה על בזק הורדה דרמטית בתמחור

על פי המשרד יוחל הסדר חדש במסגרתו החל מאוגוסט תחויב חברת התקשורת לספק שירות טלפוניה בתצורה סיטונאית

בזק

טלטלה בשוק התקשורת: משרד התקשורת הודיע לבזק כי הוחלט שלא להאריך את ההסדר הקיים למכירת שירותי טלפוניה קווית. במקום זאת, יוחל הסדר חדש במסגרתו החל מאוגוסט בזק תחויב לספק שירות טלפוניה בתצורה סיטונאית. המשמעות: על בזק ייכפה למכור למתחרות שלה שירותי טלפוניה קווית במחיר זול.

גורמים בשוק ציינו כי משמעות ההחלטה היא הוזלה משמעותית במחירים של הטלפון הקווי והיא מהווה פגיעה דרמטית בפעילות של בזק בשווי מוערך של עשרות עד מאות מיליוני שקלים בשנה.

הטבות ענק לכאורה לבזק בתמורה לסיקור אוהד

כזכור, באפריל 2018, שלמה פילבר, מנכ"ל משרד התקשורת,פוטר ממשרד התקשורת לאחר שהגיע להסכם על כך מול נציבות שירות המדינה. פילבר הושעה מהתפקיד לאחר פרוץ פרשת בזק (תיק 4,000) ביוני 2017 והוא משמש עד מדינה נגד ראש הממשלה, בנימין נתניהו בפרשה זו. הפרשה העלתה חשד להטבות שניתנו לכאורה לבזק תמורת סיקור אוהד באתר וואלה! במרכז הפרשה עומד החשד לפיו בהיותו גם שר התקשורת הורה נתניהו על מתן הטבות ענק לכאורה לבזק בתמורה לסיקור אוהד באתר, שכמו בזק, היה אז בשליטת שאול אלוביץ'.

בתקופת ההשעייה מילא את מקומו של פילבר מימון שמילה, ממלא מקום המנכ"ל, שתקופת המינוי הזמני שלו הסתיימה באפריל. בעקבות הלחץ שהפעיל שר התקשורת, איוב קרא, על נציבות שירות המדינה לאפשר לו למנות מנכ"ל חדש, הגיעה הנציבות להסכמה עם פילבר בקשר לסיום עבודתו. כך, נסללה הדרך בפני שר התקשורת לקדם את מינויו של מי ששימש עד באחרונה מספר שתיים באגף התקשוב של צה"ל, תא"ל נתי כהן.

פילבר מונה למנכ"ל על ידי נתניהו, שכיהן כשר התקשורת, לאחר הקמת הממשלה הנוכחית תוך שקודמו בתפקיד, אבי ברגר, פוטר בשיחת טלפון. ברגר הנהיג קו תקיף נגד בזק וסירובה ליישם את הרפורמה בשוק הטלפוניה הקווית (רפורמת השוק הסיטונאי), שבו היא מונופול, על אף ששתי עתירות בעניין של החברה לבג"ץ נדחו. פילבר הגיע עם בזק לפשרה שלפיה החברות המתחרות ישלמו לה עבור השימוש בקווים מחיר גבוה מכפי שהן היו אמורות לפי הרפורמה המקורית. כך, בזק הצליחה להעלות את מחיר הטלפוניה באופן שלמתחרות שלה לא יהיה כדאי למכור אותו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים