STKI: ה-IT המקומי יצמח השנה ביותר מ-4% – ל-7.1 מיליארד דולר

על פי חברת המחקר הישראלית, מטריקס היא האינטגרטורית המובילה, ואחריה: חילן-נס, מלם-תים, One1 וטלדור ● ד''ר ג'ימי שוורצקוף: "מנמ''ר שלא ישנה את מיצובו ממנהל משאבי מחשוב לסמנכ''ל טכנולוגיות - יפוטר"

עוד שנה של גיוסים. אילוסטרציה: BigStock

שוק ה-IT המקומי צפוי לחוות השנה גידול של 4.07% ולעמוד על 7.083 מיליארד דולר, כך על פי STKI.

התחזית השנתית של חברת המחקר הישראלית הוצגה היום (ב') על ידי ד"ר ג'ימי שוורצקוף, מנכ"ל STKI, בכנס השנתי שלה, שנערך בחוות רונית.

בפילוח פנימי של המחשוב, תחום החומרה המקומי עמד בשנה החולפת על 1.688 מיליארד דולר, וצפוי לגדול השנה ב-1.31% ולהגיע ל-1.710 מיליארד. תחום התוכנה עמד ב-2017 על 1.732 מיליארד דולר, ויגיע השנה ל-1.798 מיליארד, נתון המשקף גידול של 3.8%. עולם השירותים (אינטגרציה) עמד ב-2017 על 3.385 מיליארד דולר, וצפוי לגדול השנה ב-5.59% ולהגיע ל-3.574 מיליארד דולר.

שוק ה-IT הישראלי. עיצוב: STKI

שוק ה-IT הישראלי. עיצוב: STKI

בחלוקה למגזרי תעשייה, תקציב המחשוב הממשלתי הוא הגדול ביותר, ויעמוד השנה על 1.630 מיליארד דולרים. לאחריו: הבנקאות (920 מיליון דולר), הייצור (875 מיליון), היי-טק (842 מיליון), ביטחון (525 מיליון), עסקים קטנים ובינוניים (410 מיליון דולר), ביטוח (405 מיליון), בריאות (350 מיליון) ותחבורה (340 מיליון דולר).

"ספקיות בעלות ערך מוסף"

מטריקס היא הגדולה בין חברות האינטגרציה, "ספקיות שירותי ערך מוסף", שם התחרות בין החברות בשוק גדולה במיוחד. למקום השני בין חברות האינטגרציה הגיעה חילן, שכוללת את נס, ווי אנקור ו-Qlikview ישראל. כמו בשלוש השנים האחרונות, כך גם השנה: חילן – לאחר רכישת נס – דחפה את מלם-תים, שניצבה שנייה משך שנים רבות, למקום השלישי.

לאחריהן מדורגות החברות בסדר הבא: One1 – שהיא הבעלים של כלנית ושל אוטומציה החדשהטלדור, בינת, קבוצת אמן, יבמ (IBM) ישראל וקבוצת יעל.

בפילוח פנימי לפי תחומים של ספקיות ערך מוסף, את הייעוץ לתחום הטרנספורמציה הדיגיטלית מובילה דלויט (Deloitte), ולאחריה – מטריקס, יבמ ישראל, KPMG, אקסנצ'ר (Accenture) ומקינזי (McKinsey). את תחום הייעוץ לאסטרטגיית IT לארגונים מובילה HMS, ולאחריה: דלויט, מטריקס, מקינזי, KPMG ואקסנצ'ר. בייעוץ להגנת הסייבר מובילה BDO, ולאחריה – 2BSecure מקבוצת מטריקס, אמת, ipv-security, קומסק, סיטאדל, ויבמ. בתחום הטמעת מוצרי אבטחת מידע מובילה בינת, ולאחריה – מטריקס, מלם-תים, יבמ, אמת, טלדור וסקיורנט מקבוצת אמן.

מטריקס BI מובילה בייעוץ לתחום ה-Big Data, ולאחריה: טלדור, אטרניטי מקבוצת אמן, יעל, KPMG, דלויט ויבמ. בהטמעת פרויקטי DevOps מטריקס מובילה, ולאחריה, יעל, Automate IT ובינת.

מי האינטגרטור המוביל? עיצוב: STKI

מי האינטגרטור המוביל? עיצוב: STKI

בהטמעת פרויקטי ERP, ברישוי מסורתי ובענן, מובילה One1, ולאחריה: חילן-נס, מידעטק, יונטאסק ויבמ. בהטמעת PaaS ו-SaaS, מובילה AllCloud ולאחריה – מטריקס, DoIT ויעל. בעיצוב UX מובילה מטריקס ולאחריה: קבוצת אמן, NGSoft, טלדור, אלעד ו-UI. בהטמעת מערכות לניהול משאבי אנוש, ניהול כישרונות ותשלום שכר, מובילה AKT, ולאחריה מטריקס, חילן, יבמ ואקסנצ'ר. בפרויקטים בתחום מיכון השיווק מובילה Be2See, ולאחריה – NessPRO ויעל.

בעולם פרויקטי SaaS בישראל, מובילה Salesforce, ולאחריה אורקל (Oracle), מיקרוסופט (Microsoft) ו-ServiceNow. את עולם ה-PaaS מובילה AWS, ולאחריה מיקרוסופט וגוגל (Google).

בראש המצעד של STKI שמדרג את החברות הפועלות בשוק החומרה ניצבת מלם-תים ואחריה בינת. לאחר מכן מדורגות One1, אמת מחשוב, מטריקס, בזק בינלאומי, טלדור, סלקום, קבוצת יעל וחילן – הבעלים של ווי אנקור.

הראשונה בין ספקיות החומרה שפועלות בישראל היא סיסקו (Cisco), ולאחריה – דל (Dell), שכוללת את EMC. שלישית מדורגת לנובו (Lenovo), ואחריה HP ו-HPE. י.א. מיטווך ששית, ולאחריה: נט-אפ (NetApp), יבמ,  ואורקל.

בראש ספקיות התוכנה ניצבת, כצפוי, מיקרוסופט, ואחריה סאפ (SAP), אורקל, יבמ, VMware, פריוריטי (Priority), Dell-EMC, ServiceNow ורד-האט (Red Hat). החברה המקומית המספקת או מטמיעה תוכנה שעומדת במקום הראשון היא חילן, ובעקבותיה מטריקס, מלם תים, בינת, קבוצת אמן, One1, אמת מחשוב, ו-י.א. מיטווך.

את תחום שירותים עסקיים כשירות, BSaaS, מובילה חילן, ולאחריה: מלם-תים, One1, ו-Nipendo. בתחום השירותים המנוהלים ושירותי מיקור-חוץ יש שתי שחקניות דומיננטיות, חילן-נס ראשונה ולאחריה מלם-תים. גם את תחום הבדיקות מובילה חילן-נס, ולאחריה – מטריקס, One1 וקוואליטסט.

"2017 הייתה שנה קשה"

"2017 הייתה שנה קשה לכולם", אמר שוורצקוף בראיון לאנשים ומחשבים, "ארגונים נדרשו ליישם ענן, ואלה פרויקטים שמוקצים להם פחות משאבים, בכסף ובכוח אדם. גם הלקוחות וגם האינטרגטורים נדרשים להסתגל למצב החדש".

"המסע לעולם הדיגיטלי משנה את פני השוק", ציין ד"ר שוורצקוף. "השוק פונה 90 מעלות. לפני שנתיים דיברנו על ERP ו-CRM, והיום אנו דנים על דברים שונים לחלוטין, ובראשם – מיכון השיווק. יש 'בום' לתחום, רק שאין בו מספיק אנשים".

שוק האינטגרציה המקומי. עיצוב: STKI

שוק האינטגרציה המקומי. עיצוב: STKI

"עולם הגנת הסייבר ממשיך לתפוס תאוצה", ציין. "ארגונים יצטרכו ליישם את תקנות הגנת הפרטיות, הישראלית והאירופית – GDPR. בנוסף, הם יידרשו לממשל סייבר, לנהל: מה קורה כשיש התקפה, מי עושה מה, מה קורה אחרי, מה עושים אם מערכת נופלת. החוסן בסייבר מתחיל לצמוח. כלים להגנה – יש, הבעיה היא ניהולם".

"אם 2017 הייתה שנת הלקוח", אמר. "הרי ש-2018 היא שנת החדשנות. כולם, כולל המנהלים, מדברים על כך. ארגונים נדרשים להמציא את עצמם מחדש, ומנמ"ר שלא יעשה זאת ולא ישנה את מיצובו ממנהל משאבי מחשוב לעבור להיות סמנכ"ל טכנולוגיות – יפוטר. המנמ"רים צריכים להיות שותפים בעשייה ובחדשנות של העסק".

"אחת לכמה שנים שוק המחשוב חווה תפנית משמעותית", סיכם ד"ר שוורצקופ, "התפנית הנוכחית החלה ב-2017 והשנה וב-2019 נראה את השינוי הגדול. תהיה פחות השקעה בתשתיות – ויותר הליכה לענן".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים