"ביה"ס העתידי ישמש מקום מפגש – הלימודים יהיו בעיקר מהבית"

"מערכת החינוך חייבת לגלות פתיחות ונכונות להתחדשות בעידן המודרני, ולהבין כי שיטת ההוראה והלמידה המסורתית שהכרנו כל השנים אינה רלוונטית לעולם התעסוקה העתידי", כך לדברי רוית דום, מנכ"לית רשת עמל, שתהיה בין המרצים המרכזיים בכנס החינוך EduTech 2018

עו"ד רוית דום, מנכ"לית רשת עמל. צילום: איתמר רותם

"אני רואה את בית הספר העתידי מבוסס על מודל משולב של למידה מהבית ובשטח, במקומות שבהם מתרחשים הדברים האמיתיים, כשבית הספר יהווה בעצם מקום מפגש חברתי לשיח, התייעצויות ושיתוף חווייתי. תפקידם של המורים יהיה להנחות את התלמידים ולכוון אותם למשימות שיבוצעו על ידם בבית או במקומות אחרים", כך אמרה רוית דום, מנכ"לית  רשת עמל בראיון לאנשים ומחשבים לקראת כנס EduTech 2018. דום היא בין המרצים המרכזיים בכנס החינוך השנתי של קרן אתנה בשיתוף עם אנשים ומחשבים.

מה המסר המרכזי שלכם לבאי הכנס השנה?
"מערכת החינוך חייבת לגלות פתיחות ונכונות להתחדשות בעידן המודרני, וששיטת ההוראה והלמידה המסורתית שהכרנו כל השנים אינה רלוונטית לעולם התעסוקה העתידי".

"העולם הופך להיות יותר חברתי ושיתופי, ולכן גם מערכת החינוך צריכה להשתנות בהתאם ולהיות מבוססת על שיתופיות. בית הספר העתידי יוציא את התלמידים מהמסגרת המקובעת של ארבעת קירות הכיתה, ויסייע להם ליצור אינטראקציה חברתית עם כל הילדים בארץ וגם בעולם שמתעניינים בנושא מסוים. זוהי בעצם גלובליזציה של החינוך".

"במעבדת החדשנות הבינלאומית שהקמנו, המטרה היא ליצור שיתופי פעולה מרתקים ולמידה הדדית עם קבוצות מורים דומות מרחבי העולם: בתי ספר מדנמרק, פינלנד, נורבגיה, בולגריה, בריטניה ועוד".

"מורים פורצי דרך מבתי הספר שלנו, העוסקים בפיתוח מיזמים ושיתופי פעולה בינלאומיים, נסעו לאחרונה ללמוד מהמורים בבתי הספר השותפים ואירחו אצלנו את המורים שהגיעו משם. אנחנו מפעילים מעבדת חדשנות. במקביל מקפידים לשים דגש על פתיחות  לטכנולוגיות חדישות, כמו למשל שימוש ב-Google Classroom, שימוש במכשירי iPad, ב-Video Conference ועוד".

מה הם הדגשים כיום בחינוך הטכנולוגי ברשת עמל?
"אנחנו מכניסים הרבה מאוד מיומנויות טכנולוגיות ומיומנויות רכות (Soft Skills) כדי להכשיר את התלמידים שלנו למגוון רחב של תחומים טכנולוגיים בעולם טכנולוגי משתנה. הם מקבלים מיומנויות בתחומים של הבנה כלכלית, יכולת עמידה מול קהל, Elevator Pitch, שליטה באנגלית מעשית ושימושית ועוד".

יש לנו חיבור חזק מאוד לתעשייה ולמשק, והדוגמה הכי מוחשית לכך היא הפיתוחים הטכנולוגיים במרכזי היזמות שלנו – שם התלמידים מפתחים מיזמים שעונים על צרכים אמיתיים, בעבודה משותפת עם מנטורים מהתעשייה המודרנית".

"חשוב לציין שרשת עמל נבחרה על ידי משרד החינוך לפתח את חומרי הלמידה לחמש מגמות טכנולוגיות, כאשר הדגשים של חדשנות, חינוך ליזמות ושימוש בטכנולוגיות מתקדמות, מהווים את העוגן המרכזי בפיתוח חומרי למידה לחינוך הטכנולוגי בכלל מדינת ישראל".

השנה השתתפתם בתערוכת וכנס החינוך הבינלאומי Bett בלונדון. מה היה שם?
"היינו רשת החינוך הראשונה בישראל שמציגה בכנס החינוך הבינלאומי היוקרתי ביותר. הצגנו את החדשנות שלנו, וזכינו להתעניינות רבה, בעיקר מהפעילות של מרכזי היזמות שלנו, שפיתחו מתודלוגיה סדורה לחינוך ליזמות".

"בכנס הוצגו הטכנולוגיות החדשניות ביותר בתחום החינוך, ואנשי חינוך רבים מהעולם בדקו מה אפשר לשלב במערכות החינוך שלהם".

"כמו כן הצגנו מודל של למידה במרחבי החיים המהווה בשורה של שבירת קירות הכיתה ולמידה מחוצה לה במגוון רחב מאוד של מקצועות תוך שימוש בטכנולוגיה ניידת כמו QR Code, צילום והסרטה במכשירי iPad וכו'".

"במסגרת כנס Bett נערך טקס הענקת תעודות לזוכים בתחרות השנתית Edumission שמובילה "ערי חינוך", ורשת עמל זכתה בתעודת הוקרה כרשת חינוך המובילה חדשנות פדגוגית יוצאת דופן. בין השופטים היו אושיות חינוך בינלאומיות כמו קן רובינסון, סוגטה מיטרה והלנה זינגר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים