גרטנר: מכירות חנויות היישומים הסלולריים צפויות לגדול בכ-47% ב-2010
על פי דו"ח שפרסמה חברת המחקר, ב-2009 הסתכמו ההכנסות מהורדת יישומים סלולריים ב-4.2 מיליארד דולרים, ובשנה הקרובה הן צפויות להסתכם ב-6.2 מיליארד ● עד סוף 2013 עתידות ההכנסות להגיע ל-29.5 מיליארד דולרים ● סטפני בגדסריאן, מנהלת מחקר בגרטנר: "ככל שגוברת הפופולריות של הטלפונים החכמים, הופכות חנויות היישומים לחוליה מרכזית בשרשרת ההכנסות"
על פי תחזית שפרסמה חברת המחקר גרטנר (Gartner), ב-2010 יסתכמו הוצאות הצרכנים מרחבי העולם בחנויות היישומים הסלולריים בכ- 6.2 מיליארד דולרים – גידול צפוי של כ-47.6% לעומת 4.2 מיליארד ב-2009. בחברת האנליסטים העריכו, כי מספר עותקי היישומים שיורידו הצרכנים מהחנויות המקוונת ב-2010 יעלה על שמונה מיליארד, אם כי 82% מבין עותקים אלה יהיו של יישומים המוצעים בחינם. עוד צופה גרטנר, כי ב-2013 יהיה מספר עותקי היישומים שיורדו כ-21.6 מיליארד, ו-87% מביניהם יהיו של יישומים המוצעים בחינם.
עוד ציינה גרטנר, כי עד סוף 2013 עתידות הכנסותיהן של חנויות היישומים הסלולריים להגיע ל-29.5 מיליארד דולרים – נתון הכולל את התשלום תמורת היישומים עצמם ואת ההכנסות מפרסום ביישומים. להערכת גרטנר, ב-2013 יגיע שיעור ההכנסות מפרסום ביישומים לכ-25% מכלל ההכנסות.
"ככל שגוברת הפופולריות של הטלפונים החכמים, הופכות חנויות היישומים לחוליה מרכזית בשרשרת ההכנסות, ויותר צרכנים מתנסים בהורדה של יישומים", אמרה סטפני בגדסריאן, מנהלת מחקר בגרטנר. "המשחקים הם עדיין היישומים המובילים, אך גם הקטגוריות של קניות, רשתות חברתיות, כלי עזר וכלי עבודה מוסיפות לצמוח, להתפתח ולגרוף הכנסות".
ביחס ליישומים המוצעים בחינם, מציינת גרטנר, כי בחלק גדול מהמקרים מקווים המפתחים לחייב את הצרכנים תמורת שירותים אחרים, או תמורת רכישה של מוצרים פיזיים מתוך היישום עצמו. במקרים אחרים, מוצגות פרסומות למשתמשים ביישום – אם בדרך של באנרים ואם בדרך של דפי פרסום שלמים בין השלבים השונים של המשחק.
המשתמשים בטלפונים החכמים נחשבים כיום למאמצים מוקדמים של יישומים חדשים. הם נוטים לתת אמון במנגנוני החיוב, ומגלים נכונות לשלם תמורת יישומים שנותנים מענה לצרכיהם. עם זאת, כאשר המחירים של הטלפונים החכמים יורדים הם מגיעים גם לידיהם של משתמשים שפחות בקיאים בסוגיות טכניות, ומשתמשים כאלה אינם ממהרים לשלם תמורת יישומים". הגידול בהיקף מכירות הטלפונים החכמים אינו מבטיח שהמשתמשים יוציאו סכומי כסף גדולים יותר על יישומים, ומשום כך כדאי למפתחים לאמץ את מודל הפרסום", המליצה בגדסריאן.











תגובות
(0)