סקר TIM: בישראל 4.4 מיליון גולשי אינטרנט

על פי הסקר, שנערך במהלך דצמבר 2009, במהלך השנה החולפת הצטרפו למניין הגולשים כ-200 אלף גולשים חדשים ● עוד עולה מהסקר, כי 80% מבתי האב היהודיים מחוברים לאינטרנט. לעומת 44% ב-2001 ● השימושים המרכזיים של הגולשים באינטרנט: חיפוש מידע (95.2%), קריאת חדשות (86.7%) וצפייה בקטעי וידיאו (79.8%) ● 68% מהגולשים הינם בעלי פרופיל אישי ברשת חברתית אחת לפחות

בישראל ישנם כיום כ-4.4 מיליון משתמשי אינטרנט בגילאי 13 ומעלה לעומת 4.2 מיליון גולשים בדצמבר 2008 – כך עולה מסקר TIM, סקר האינטרנט של TNS טלסקר, שנערך במהלך חודש דצמבר 2009 וממצאיו פורסמו היום (ד'). הסקר נערך בקרב 1,251 משתמשי אינטרנט בגילאי 13 ומעלה, בפיזור ארצי ומייצג של האוכלוסייה היהודית בישראל.

עוד עולה מהסקר, כי 80% מבתי האב היהודיים מחוברים לאינטרנט לעומת כ-44% בשנת 2001. שיעור הגולשים באינטרנט בקרב האוכלוסיה היהודית הבוגרת (גילאי 18 ומעלה) עמד ב-2001 על 40% ואילו כיום הוא מגיע ל-73%. שיעור הגולשים בקרב גילאי 13 ומעלה מגיע ל-75%.

מבחינת הפרופיל הדמוגרפי של הגולש הישראלי באוכלוסייה היהודית עולה, כי השימוש באינטרנט בקרב שכבות הגיל הצעירות וגילאי הביניים (18-49) גבוה ומגיע לכדי 83%. ככל שעולה הגיל שיעור השימוש יורד עד לכדי 41% בקרב גילאי 65 ומעלה. בנוסף, כיום כבר לא ניתן להצביע על פער משמעותי בין גברים ונשים באשר לשיעור השימוש באינטרנט. עוד עלה מהסקר, כי חדירת האינטרנט גבוהה במיוחד בקרב בעלי השכלה על תיכונית ואקדמית ועומדת על כ-82% לעומת 73% בכלל האוכלוסייה הבוגרת.

באשר למקומות הגלישה מצא סקר TIM, כי הגולשים הישראלים נוהגים לגלוש באינטרנט ממגוון מקומות. כמעט כל הגולשים הישראלים (96%) נוהגים לגלוש מביתם. בנוסף עולה, כי כמחצית (51%) מהגולשים הבוגרים נוהגים לגלוש באינטרנט ממקום עבודתם. שיעור הגולשים ממקום העבודה בולט במיוחד בקרב גילאי 30-49 ומגיע ל-66%. בני נוער נוהגים לגלוש עם חברים – 49% גולשים מבתי חבריהם ו-52% גולשים מבית הספר.  בסך הכל כ-63% מכלל הגולשים, גולשים גם מחוץ לבית.

מדיווחי הגולשים עולה, כי מספר שעות הגלישה ביום ממוצע הוא כ-3.4 שעות לגולש בקרב אהוכלוסיה היהודית. 30% מהגולשים מבלים מעל 3 שעות ביום בגלישה באינטרנט. עוד עלה מהסקר, כי 90% גולשים ממחשב נייח, 37% גולשים ממחשב נייד. 17% גולשים כיום ממכשיר טלפון סלולרי, בהשוואה ל-12% לפני שנה.

השימושים המרכזיים של הגולשים באינטרנט הם חיפוש מידע או נתונים בתחומים שונים (95.2%), קריאת חדשות, עיתון או מגזין המופיע באינטרנט (86.7%), צפייה בקטעי וידיאו באינטרנט (79.8%), הורדת תוכנות או קבצים (71%), ביצוע פעולות בנקאיות או פיננסיות (64.8%), קנייה או הזמנת מוצרים ושירותים (57.5%), משחקים (56.3%), והתכתבות בתוכנות מסרים מידיים (53.4%).

68% מכלל משתמשי האינטרנט הינם בעלי פרופיל אישי בלפחות רשת חברתית אחת לעומת כ-50% לפני שנה. בני נוער וצעירים מדווחים על שיעורים גבוהים מאוד של חברות ברשת חברתית – 86% מכלל בני 13-29 המשתמשים באינטרנט הינם בעלי פרופיל אישי בלפחות רשת חברתית אחת.

למרות זאת, טוויטר (Twitter) זוכה לשיעורי עניין נמוכים. בעוד שהמודעות לטוויטר גדלה בשמונת החודשים האחרונים מ-18% ל-69%, הרי ששיעור המשתמשים בו עומד על 6.9% בלבד מהגולשים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים