אילו חברות טכנולוגיה ישראליות הן הכי קוליות?

האתר Business Insider ערך רשימה שמדרגת את החברות הכי בולטות ומסקרנות באומת הסטארט-אפ ● יש שם מחברות מוכרות פחות ועד לכאלה שאפילו לא ישראלים שלא מתעניינים בטכנולוגיה יודעים את שמותיהן

האם קול לעבוד בחברות הקוליות? צילום אילוסטרציה: Milkos. BigStock

אומת הסטארט-אפ מוזכרת לעתים קרובות בהקשר של חדשנות, טכנולוגיות מעניינות ויעילות, וכמובן – המוח הישראלי. האתר Business Insider פרסם באחרונה רשימה קצת אחרת – כזו שמדרגת חברות ישראליות לפי מידת הקוליות שלהן.

באתר לא מציינים לפי אילו קריטריונים הם דירגו את החברות, אבל יודעים לספר ש-"ישראל ממשיכה לספק מספר מרשים של חברות היי-טק מצליחות מאוד, עבור מדינה בת תשעה מיליון תושבים בלבד". עוד הם מציינים בהקשר זה את תל אביב ואת העובדה שחברות רב לאומיות רבות, כמו גוגל (Google), אפל (Apple), פייסבוק (Facebook) ומיקרוסופט (Microsoft) הקימו בארץ סניפים ומרכזי מו"פ. אלא שלדבריהם, "כמה מהחברות המקומיות מעניינות יותר, כשרבות מהן מתמחות ברחפנים, אבטחת סייבר וטכנולוגיה לרכבים אטונומיים".

עורכי האתר הזכירו בהקשר זה את עסקת מובילאיי (Mobileye), שאינטל (Intel) רכשה אותה לא מכבר תמורת 15.3 מיליארד דולר.

ובמקום הראשון…

אז – אילו חברות נכללות ברשימה של Business Insider? במקום הראשון בחרו עורכי האתר את StoreDot של דורון מאיירסדורף, שמייצרת מטען שיכול לטעון את הסמארטפון בדקה אחת בלבד. המטען, שמשתמש בחומצות אמינו במקום בליתיום, צפוי לצאת באופן מסחרי עוד השנה.

מובילאיי, באופן מפתיע, הגיעה רק למקום השני. החברה הירושלמית, בראשות פרופ' אמנון שעשוע וזיו אבירם, מציעה מערכת חכמה שמסייעת לנהג להימנע מתאונות. הרכישה שלה על ידי אינטל היא אחד מאקזיטים הגדולים בעולם.

למקום השלישי הגיעה קורטיקה, שנוסדה ב-2007 על ידי קבוצה של חוקרים מהטכניון ומעסיקה כיום יותר מ-100 איש. כמו מובילאיי, גם היא חברה בינלאומית, ומלבד סניף בארץ יש לה סניפים בניו-יורק ובסין. הטכנולוגיה שלה משתמשת בהנדוס לאחור של קליפת המוח שלנו, על מנת לזהות עצמים ואנשים בתמונות. היא יכולה לתייג ולאנדקס תמונות בזמן אמת, ובכך מאפשרת למשתמשים, מפרסמים ומוציאים לאור להבין אותנו טוב יותר.

רביעית נמצאת Gett. אפליקציית המוניות, הידועה גם בעולם, פועלת בעיקר בבריטניה, רוסיה, ארצות הברית וכמובן – ארץ המוצא שלה, ישראל. היא מתחרה מול אפליקציות תחבורה שיתופית כמו Lyft, אובר (Uber) ובארץ גם ריידר (Ryder). החברה מוזכרת במיקום גבוה ברשימה בין היתר עקב העובדה שפולקסוואגן (VolksWagen) החליטה להשקיע בה 300 מיליון דולר.

את החמישייה הראשונה סוגרת עוד חברה ישראלית מוכרת מאוד בעולם – Waze. אפליקציית הניווט תוצרת הארץ נוסדה ב-2007 על ידי אהוד שבתאי, אמיר שנער ואורי לוין. היא נמכרה לגוגל (Google) ביוני 2013 תמורת 1.1 מיליארד דולר וממשיכה לעשות חיל. בהמשך היא נכנסה לתחום התחבורה השיתופית, ועורכת בארץ ניסוי שמאפשר לנהגים פרטיים להסיע נוסעים תמורת החזר הוצאות נסיעה. היא אוזכרה בהקשר זה כחברה שנמצאת "על הכוונת" של משרד התחבורה, שהגיש באחרונה כתב אישום נגד אובר (Uber) והמנכ"ל שלה. עם זאת, לפחות בינתיים לא נמצא נגד Waze דבר.

בחמישייה השנייה נמצאות, לפי הסדר, מיינדספייס (Mindspace), שמציעה מרחבי עבודה משותפים; Flytrex, שהשירות שלה מאפשר משלוחים באמצעות רחפנים; אפליקציית השיחות האינטרנטיות וייבר (Viber), שגם היא עשתה אקזיט ענק ונמכרה לרקוטן (Rakuten) היפנית תמורת 900 מיליון דולר; חברת הרחפנים Airobotics; וחברת התחבורה השיתופית ויה (Via).

חברות בולטות שנמצאות בהמשך הרשימה הן Wix במקום ה-11, נקסר (Nexar), שמציעה אפליקציית בטיחות לרכב, ב-16; מקום אחד אחריה ממוקמת Arbe Robotics, שאחד ממייסדיה הוא איש התקשורת לשעבר קובי מרנקו; Argus Cyber Security במקום ה-19, שמשלבת שני תחומים שהחדשנות הישראלית מתמחה בהם – טכנולוגיה לרכבים ואבטחת מידע; חברת הטכנולוגיה לתחום המשלוחים Windward, שסוגרת את העשירייה השנייה, ומציעה מערכת שיכולה החל מלעקוב אחרי משלוח בודד ועד לניתוח של מגמות עולמיות בתחום הזה; MyHeritage במקום ה-22, שמציעה את האפשרות הטובה והזמינה ביותר לבניית עץ משפחתי ולהתחקות אחרי השורשים שלנו; פלטפורמת מימון ההמונים OurCrowd במקום ה-23; חברת Mobli של משה חוגג מיד אחריה; והסוגרת את הרשימה – זברה (Zebra), שפיתחה אלגוריתם לזיהוי מוקדם של סרטן השד והוקמה בעידודו של מארק בניוף, מנכ"ל Salesforce.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים