עשור לטוויטר: מה הגולשים הכי אהבו?

איזה ציוץ חוזר הוא הפופולרי ביותר ב-10 שנותיה של הרשת החברתית? מהו התג המשומש ביותר? ואיזה סלבריטי גרף את מספר העוקבים הרב ביותר? לכבוד יום ההולדת מפרסמת טוויטר נתונים מעניינים

האמוג'ים מגיעים גם על מסכות

הפרצוף עם דמעות השמחה הוא האמוג'י הפופולרי ביותר בטוויטר (Twitter) – כך עולה מנתונים שפרסמה הרשת החברתית לרגל יום ההולדת העשירי שלה, שחל היום (ב'). עד כה צייצו אותו 14.5 מיליארד פעמים.

עוד עולה מהנתונים כי הציוץ החוזר הפופולרי ביותר הוא הסלפי של אלן דג'נרס מטקס האוסקר של לפני שנתיים, עם 3.3 מיליון ריטוויטים עד כה.

FF# (קיצור של Follow Friday) הוא התג המשומש ביותר ברשת החברתית החוגגת, עם 539 מיליון אזכורים.

הסלבריטאים הפופולריים ביותר בטוויטר הם קייטי פרי, עם כמעט 85 מיליון עוקבים, וג'סטין ביבר, שהוא הבן אדם עם מספר האזכורים הרב ביותר – קרוב ל-77 מיליון.
מי שזכתה למיליון עוקבים בזמן המהיר ביותר היא כוכבת הריאליטי קתלין ג'נר, לאחר ששינתה את מינה ויצאה מהארון.

הסלפי של אלן דג'נרס מהאוסקר. מזהים את השחקנים?

הסלפי של אלן דג'נרס מהאוסקר. מזהים את השחקנים?

העיר המתוירת ביותר, לפחות לפי מספר ציוני המיקום בטוויטר, היא סאו פאולו שבברזיל, עם 638 מיליון תיוגים.

מספר הלייקים/פייבוריטים באתר עומד בסך הכול על רבע טריליון (!), או 250 מיליארד. ככלל, האהבה שורה בטוויטר: מספר הפעמים שאוזכרה המילה Love ברשת החברתית מאז היווסדה עומד על 34.8 מיליארד.

האירוע שגרף את מספר הציוצים הרב ביותר בדקה אחת הוא גמר גביע העולם בכדורגל שאירע ב-2014, בו ניצחה גרמניה את ארגנטינה 1-0. במהלך המשחק נרשם ממוצע של 618,725 ציוצים בדקה.

קייטי פרי. צילום: עמוד הטוויטר שלה

קייטי פרי. צילום: עמוד הטוויטר שלה

טוויטר נוסדה ב-21 במרץ 2006 וצברה מאז כ-350 מיליון משתמשים – מספר גדול למדי, אבל קטן הרבה יותר מזה של המתחרה שלה, פייסבוק (Facebook), שעומד על כ-1.4 מיליארד. את הציוץ הראשון פרסם מייסד ומנכ"ל החברה, ג'ק דורסי, שכתב: "just setting up my twttr". מאז בלטו בה סלבריטאים, פוליטיקאים ואנשי ציבור רבים. למשל, נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, פתח חשבון בטוויטר הרבה לפני שפתח חשבון בפייסבוק. בישראל היה אתר הציוצים למעוזם של אנשי תקשורת.

הדבר בו נודעה טוויטר ביותר הוא מגבלת ה-140 תווים לפרסום כל פוסט. במשך השנים גולשים רבים התמרמרו ודרשו לבטל אותה, ובמיוחד לקראת יום ההולדת העשירי, אבל החברה נשארה ועודנה נשארת בשלה: דורסי אמר בסוף השבוע האחרון כי המגבלה לא תבוטל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים