תובעים את חברות הסלולר: גם פרטנר תאלץ להתמודד מול תביעה ייצוגית בהיקף מאות מיליונים

על פי התביעה, שטרם אושרה כייצוגית, טוענת לקוחה אחת שהובטח על ידי פרטנר שדרוג בחינם, אם לא כך היה הדבר ● תובע שני טוען נגד החברה, כי נאסר עליו לקרוא את החוזה עליו חתם בחתימה אלקטרונית לפני שמסר את פרטי כרטיס האשראי שלו לפרטנר ● גם סלקום תתייצב בקרוב בבית המשפט כדי להגן על רצונה לגבות תשלום תמורת שירות פירוט שיחות

הפרקטיקה של חברות הסלולר בישראל תעמוד בקרוב לבחינת בתי משפט – כך עולה משתי תביעות ייצוגיות שהוגשו בימים האחרונים כנגד שתי מפעילות, סלקום ופרטנר. נגד זו השניה הוגשה לפני ימים אחדים תביעה ייצוגית בהיקף 980 מיליון שקלים. שני תובעים שונים טענו, כי פרטנר אינה מציגה את מלוא ההגבלות והתנאים על חבילות ההתקשרות עמה במטרה לכבול את לקוחותיה. יצוין, כי התביעה טרם הגיעה לעיונו של שופט ועל כן טרם אושרה.

אחת התובעות טוענת כנגד פרטנר, באמצעות עו"ד לירן הופשטיין, כי התפתתה לבוא ולקבל שדרוג בחינם, אך להפתעתה הדבר לא היה כמובטח, בהודעה שהושארה במשיבון שלה. התובע השני טוען, כי ביקש להצטרף כלקוח לפרטנר, אך ויתר כשנאסר עליו לקרוא את החוזה עליו חתם בחתימה אלקטרונית לפני שמסר את פרטי כרטיס האשראי שלו. לטענתו, יש לאפשר זמן סביר לקרוא את החוזה לפני החתימה עליו.

כזכור, גם סלקום מתמודדת בימים אלה מול תביעה ייצוגית. בשבוע שעבר טענו נגדה תובעים, המיוצגים על ידי עו"ד גיל רון ועו"ד ביינהורן, כי לאחר שבמשך תקופה ארוכה לא נהגה החברה לחייב את לקוחותיה בגין פירוט שיחותיהם, היא הודיעה, כי תחל לגבות תשלום עבור השירות. בתביעה נטען, כי גביית תשלום בגין פירוט השיחות עומדת בניגוד לתנאי הרשיון של סלקום – שאינם מאפשרים הטלת חיוב חדש, אלא רק עדכון תעריף של חיובים קיימים. בכך, לטענתם, הפרה סלקום הוראה חקוקה והטעתה את לקוחותיה. השופטת אסתר שטמר מבית המשפט השלום בפתח תקווה אישרה להגיש את התביעה כייצוגית, והיקפה עומד על 440 מיליון שקלים.

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מ ב

    קטיצ'ילה מתגובה שתים - איך יוצרים איתך קשר? השאר פרטים בבקשה.

  2. katichilla

    שלום הייתי רוצה לאגד קבוצה שתחבור אלי ע"מ להגיש תביעות ייצוגיות בעניין חב' הנותנות שירותיים כגון,הסלולר, כבלים ונותני שירותיים נוספים אשר מנצלים את כוחם המונפולי ע"מ להשוק את האזרחים בתכסיסים ובדרכים בבירוקרטיות,אשר לא משארים לאזרח להתמודד עם הרמאויות שלהן. החסרות הרסן. יש לי הצעה לגבור על מערכות חסינות אלה ע"י איגוד גדול של אזרחים שאיכפת להם ו/או נמאס להם לשלם אגרות בכדי שיקאו בהם בכספם.

  3. מאיר

    איזה יופי. שחברות גנבות אלה (בעיקר זו שאינה מופיעה כאן) יתחילו להזיע ולתת שירות ולא גניבה מלקוחות,כדי להגדיל את רוחיהן.

אירועים קרובים