20 שנה לפיוניר: מבט לאחור – ולעתיד
אדם כהן, מנהל הצמיחה הראשי של פיוניר, סיפר בכנס הפינטק וה-AI של Lynx מבית אנשים ומחשבים את הסיפור של החברה, על התהליך שהיא עברה ועל הפנים שלה לעתיד
פיוניר היא אחת החברות הוותיקות והצומחות בעולם הפינטק. היא נוסדה ב-2005 על ידי יובל טל ובן יניב צ'צ'יק, ומאז הייתה לאחת החברות הישראליות הבולטות בתחום.
אדם כהן, מנהל הצמיחה הראשי של פיוניר, סיפר את הסיפור של החברה, על התהליך שהיא עברה מראשיתה ועד היום ועל הפנים שלה לעתיד – בדברים שאמר בכנס הפינטק וה-AI של Lynx מבית אנשים ומחשבים, שנערך לפני ימים אחדים במלון הילטון תל אביב. הרצאתו נשאה את הכותרת "שיעורים מ-20 שנה של צמיחה בעולם הפינטק".
בראשיתה, פיוניר שימשה בעיקר כפתרון לפרילאנסרים וכמרקטפלייס בתחום, ולאורך השנים היא חתמה על שותפויות אסטרטגיות עם חברות שונות. ב-2014 הפכה פיוניר לפלטפורמת תשלומים B2B (מעסק לעסק) חוצת גבולות. ב-2021 היא החלה להיסחר בנאסד"ק. החזון שלה לשנים הקרובות הוא להפוך לחברה שתציע פתרון כולל לעסקי SMB.
מספר העובדים של פיוניר עומד על 2,400, ב-44 מדינות – רבים מהם במרכז הפיתוח שלה בפתח תקווה. החברה פעילה במעל 190 מדינות וטריטוריות, כאשר יש לה נוכחות פיזית ביותר מ-35 מדינות, והיא תומכת ביותר מ-70 מטבעות. יש לה שני מיליון לקוחות אקטיביים והיא מעסיקה מעל 100 מנהלי הצלחת לקוח ביותר מ-20 שפות.
מאז ההנפקה ב-2021 ועד לשנה החולפת, ההכנסות שלה זינקו ביותר מפי שניים וכבר מגרדות את קו מיליארד הדולרים – הן עומדות על 978 מיליון. ה-EBIDTA (הרווח לפני פחת ומסים) שלה רשם עלייה של כמעט פי 10 – ל-271 מיליון דולר.
כדי למקסם את ההצלחה, פיוניר מתמקדת בעשרות אלפי מתוך שני מיליון הלקוחות שלה – ארגונים גדולים, שמניבים לה יותר מ-50% מההכנסות.
"תעשיית הפינטק כיום – אחרת לגמרי מאשר ב-2005"
כהן הביא דוגמה לארגון שהוא לקוח טיפוסי של פיוניר: ספק שירותים בפיליפינים, שמספק שירותי מכירות והצלחת לקוח. "אנחנו רואים שארגוני SMB כמו הארגון הזה צריכים לקבל ולהחזיק תשלומים, לשלם ולקבל נגישות פיננסית. הלקוחות האלה מאוד גלובליים. הם פותחים עסקים במדינות אחרות מסיבות שונות, ופיוניר מאפשרת להם לפתוח חשבון בנק בקליק במקומות שבהם הם בוחרים לפעול", ציין.
"פיוניר התחילה משירותי איסוף תשלומים. לאחר מכן היא פיתחה מוצר בילינג, כולל סליקה, חשבוניות ועוד. אחר כך היא פיתחה מוצר עבור מי שמשלם לאותם ארגונים, כולל כלי תוכנה. בהמשך היא פיתחה מוצר לניהול כוח העבודה", אמר כהן.
"תעשיית הפינטק של היום היא אחרת לגמרי מזו שהייתה כשפיוניר נוסדה", הוסיף. "יש הרבה חדשנות בעולם הפינטק גם בלי AI, ופתחנו מרקטפלייס שמאגד את החדשנות הזאת. אנחנו קוראים לזה 'חדשנות עם מטרה'. היא מאפשרת ללקוחות שלנו לבצע טרנזאקציות ללא גבולות, לפעול בצורה יעילה יותר ולהרחיב את הצמיחה הפיננסית שלהם".
הוא אמר כי "בעשור הבא, הפינטק יהיה זרז, ולא רק בעל תועלת. זה מה שאנחנו רוצים לעשות בפיוניר. זה חזון מאוד אמביציוזי, שדורש הרבה שינויים בליבת הפעילות של החברה והרבה מאוד פתיחות לחדשנות מבחוץ".
עוד הוא אמר כי "יש המון שימושים פנימיים ב-AI בעולם הפינטק – להצלחת לקוח, להגעה מהירה יותר ואפקטיבית יותר לשוק, ולהכנסתה למוצר, לטובת שיפור משמעותי של החוויה. זה כמו מנהל הצלחת לקוח שיושב איתך ועוזר לך בכל רגע נתון".
"היבט נוסף של החדשנות בעולם הפינטק הוא הרגולציה. ארגון צריך לשאול את עצמו איך הוא מנהל את הרגולציה, שנהיית יותר הדוקה, לצד שאיפתו להתרחב, כולל גיאוגרפית. נדרשת ארכיטקטורה אחרת של רגולציה חכמה", סיים כהן.











תגובות
(0)