"ארגונים נדרשים לפשט את ה-IT ולעבוד בתצורת ענן חכם"

"כיום, בעידן הבינה המלאכותית, כל ארגון חייב שיהיו לו מיקרו-שירותים", אמר ירון כהן, מנהל הנדסה אזורי בנוטניקס

ירון כהן, מנהל הנדסה אזורי בנוטניקס.

"ארגונים נדרשים לפשט את מערכות ה-IT שלהם בשלושה רבדים: ברמת המיקרו-שירותים, ברמת הבינה המלאכותית, כולל זו היוצרת, וכן לאפשר לעבוד בתצורת ענן חכם – משמע, היברידי", כך אמר ירון כהן, מנהל הנדסה אזורי בנוטניקס.

כהן דיבר בכנס שערך היום (ג') הסניף הישראלי של החברה, בהפקת אנשים ומחשבים. האירוע, NEXT on tour., התקיים באולם האירועים והכנסים לאגו בראשון לציון, בהשתתפות נציגי לקוחות נוטניקס ושותפיה העסקיים.

לדבריו, "אנחנו יודעים לתת מענה לארגונים, עם יכולת לפישוט של המיקרו-שירותים, תוך אינטגרציה ל-GenAI, ולאפשר לארגונים להריץ את שני סוגי הפתרונות בתצורה היברידית ושקופה, על גבי שלוש ספקיות הענן הציבורי הגדולות".

כמה ארגונים מריצים שירותים בתצורת מיקרו-שירותים?

כהן ציטט מחקר שערכה החברה, מדד הענן לארגוני אנטרפרייז (Enterprise Cloud Index), שלפיו 90% ממקבלי ההחלטות ב-IT דיווחו שהארגון שלהם מריץ, במידה זו או אחרת, חלק מהשירותים שלו בתצורת מיקרו-שירותים. "מדובר ביכולת להריץ עומס מחשוב ספציפי בתצורה יעילה יותר, שהיא גם אגנוסטית לתשתית", אמר. "כיוון שהעולם הולך להטמעה מסיבית של רכיבי AI ו-GenAI, ואלה צורכים מיקרו-שירותים, ארגונים נדרשים ליכולת לטיפול וניהול של אותם מיקרו-שירותים, ויכולת הרחבה של היקף השירותים הללו. כיום, בעידן הבינה המלאכותית, כל ארגון חייב שיהיו לו מיקרו-שירותים".

"ארגונים", ציין כהן, "שואפים ליישם בעתיד הקרוב פתרונות בינה מלאכותית יוצרת לעומסי עבודה של אבטחת מידע והגנת סייבר. יישום שכזה יאתגר את הנורמות המסורתיות לאבטחת נתונים ופרטיות, משום ש-95% מהארגונים מבינים שה-GenAI משנה את סדר העדיפויות שלהם, ואבטחת המידע והגנת הפרטיות יהפכו להיות הדאגה העיקרית. האתגר פה הוא בצמצום פערי האבטחה: 95% מהארגונים מאמינים שהם יכולים לעשות יותר כדי לאבטח את המודלים והיישומים של הבינה המלאכותית היוצרת".

"יש לוודא שהארגון מוכן לקליטת עומסי AI שרצים במיקרו-שירותים"

לדבריו, "הפעלת יישומי ענן דורשת תשתית שתתמוך בדרישות לאבטחה, לשלמות הנתונים ולחוסן הסייבר. האתגר פה, בעת הרחבת עומסי העבודה של ה-GenAI – מפיתוח לייצור, הוא אינטגרציה עם תשתית IT קיימת, ושם יהיה מרב ההשקעה. כל ארגון צריך לוודא שיש לו את המוכנות, מבחינת תשתית ויכולות מחשוב, לקליטת עומסי AI שרצים במיקרו-שירותים. אלה היו קיימים עוד לפני הופעת הבינה המלאכותית היוצרת, והם נולדו בעיקר מהרצון לנצל באופן יעיל את התשתית, לצד יכולת להיות אגנוסטי לה".

"מזה כשנה, אנחנו רואים עניין בקרב ארגונים למציאת חלופות ל-VMware, לצד הטמעה של מערכות שלנו. לפי חברות המחקר, נוטניקס מהווה החלופה המועדפת, כי היא מספקת יעילות, בשילוב פישוט ובעלויות סבירות", אמר. "ואמנם, ביצענו מיגרציה של 160 אלף מערכות לסביבת נוטניקס. בנוסף, 2,654 לקוחות חדשים הצטרפו בשנה האחרונה למערך הלקוחות של החברה".

כהן ציין כי "בכנס הלקוחות השנתי שהחברה ערכה באחרונה בוושינגטון היו הכרזות רבות, יותר מאשר בשנים עברו, לצד השקת שותפויות טכנולוגיות נוספות". הוא נתן כדוגמאות לכך הסכם שחתמה נוטניקס עם אומניסה לטובת כניסה לתחום חדש, של מחשוב וירטואלי של תחנות קצה; הרחבת שיתוף הפעולה והתמיכה עם סיסקו; והיכולת להתחבר לאחסון חיצוני, של דל ושל פיור סטורג', למטרת שימור ההשקעות בעולם האחסון, עם אינטגרציה חכמה מול מערכות אלה. "להערכתי, נגדיל את היקף פעילותנו באזור, בשל הרחבת ההיצע שלנו", סיים כהן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים