המרוץ ל-AI נמשך: סיילספורס קונה את אינפורמטיקה בשמונה מיליארד דולר

הרכישה נועדה להגביר את יכולות שקיפות הדאטה והמשילות של הפלטפורמה של סיילספורס, כדי לסייע לארגונים באימון סוכני AI ולאפשר לה להיות תחרותית בשוק הזה, שהולך ונהיה מוצף

רוכשת עוד חברה ישראלית. סיילספורס.

סיילספורס הודיעה היום (ג') כי היא רוכשת את ענקית התוכנה אינפורמטיקה תמורת סכום של שמונה מיליארד דולר. מדובר בעסקת מניות, שמבוצעת על פי מחיר של 25 דולר למניה – מחיר נמוך בהרבה מהסכום של מעל 30 דולר, שהוערך כשדווח באפריל אשתקד על משא ומתן שמתנהל בין שתי החברות. אינפורמטיקה מיוצגת בישראל מזה שנים על ידי קבוצת אמן.

סיילספורס רוצה ברכישה זו להגביר את יכולות שקיפות הדאטה והמשילות של הפלטפורמה שלה, באמצעות מה שאינפורמטיקה מציעה. כמו כן, היא מעוניינת להציע יותר מטה-דאטה, כדי לאפשר ללקוחותיה לאמן את סוכני ה-AI, ולאפשר לעצמה להיות תחרותית יותר בתחום, שהולך ונעשה צפוף, כאשר יותר ויותר חברות נכנסות אליו. אינפורמטיקה מביאה ל-"חתונה" הזאת כלי בינה מלאכותית מתקדמים, לטובת שיפור חוויות הלקוח.

מה האנליסטים אומרים?

ברנט ת'יל, אנליסט מג'פריס, אמר בהקשר זה כי "סיילספורס עומדת בפני ביקוש רב לאימוץ סוכני ה-AI שלה, Agentforce – דבר שאינפורמטיקה יכולה לסייע בו. בגלל זה, העסקה הזאת עושה שכל".

מומחה אחר, רישי ג'לוריה מ-RBC קפיטל, נימק את הרקע לעסקה בכך ש-"עם עליית הבינה המלאכותית היוצרת, חברות תוכנה רבות מבינות את החשיבות של הדאטה ושל הביזור שלה, במיוחד כשארגונים מעוניינים בשליטה רבה יותר על המידע שלהם".

יצוין כי ההערכה הרווחת בקרב האנליסטים היא שהרגולטורים יאשרו את העסקה.

סיילספורס ציינה בהודעה שהוציאה על הרכישה כי "השילוב בין קטלוג המוצרים של אינפורמטיקה בעולמות הדאטה, ושירותי אינטגרציית הנתונים, המשילות, האיכות והפרטיות, ניהול המטה-דאטה וה-MDM (ר"ת Master Data Management) שלה עם הפלטפורמה של סיילספורס ייצור ארכיטקטורה מאוחדת לסוכני AI, שתאפשר להם לפעול בבטיחות, באחריות ובסקייל, לאורך ולרוחב הארגון המודרני".

עמית וואליה, מנכ"ל אינפורמטיקה, צוטט בהודעת הרכישה כאומר ש-"שילוב הכוחות עם סיילספורס מסמל קפיצה משמעותית קדימה במסע שלנו להביא את הדאטה ואת הבינה המלאכותית לארגונים ולאפשר להם לחזק את עסקיהם באמצעות הכלי הקריטי ביותר שלהם – הנתונים. יש לנו ולסייפורס חזון משותף כיצד אנחנו יכולים לסייע לארגונים לממש את הערך המלא של הדאטה שלהם בעידן ה-AI".

הרכישה הגדולה ביותר של סיילספורס מאז שקנתה את סלאק

רכישת אינפורמטיקה היא הרכישה הגדולה ביותר שסיילספורס מבצעת מאז שהיא רכשה את סלאק ב-2020 תמורת 28 מיליארד דולר. ב-2019 היא קנתה את טבלאו תמורת 15.3 מיליארד דולר.

מנכ"ל סיילספורס, מארק בניוף, מדבר בפלוס מינוס שנה האחרונה לא מעט על בינה מלאכותית ועל סוכני AI. זה היה הנושא המרכזי בדברים שאמר בכנס Dreamforce השנתי הענק של החברה, שנערך בספטמבר האחרון בסן פרנסיסקו. הוא השיק באירוע את Agentforce ואמר כי "אנחנו מתרגשים כיום יותר מבעבר, בגלל מה שקורה בעולם ה-AI. אם בעבר דיברנו על AI והערכנו עד כמה היא תהיה קריטית בעולם העסקי, כיום אנחנו רואים את זה קורה. עולם הסוכנים ייקח את תחום ה-AI צעד חשוב נוסף קדימה. כולם הולכים להשתמש בזה, ו-Agentforce יהפוך למנוע העיקרי של סיילספורס".

בן פסטרנק, מנכ"ל קבוצת אמן, אמר כי "שילוב הכוחות הזה צפוי להעצים את יכולות ניהול הנתונים והבינה המלאכותית של שני הארגונים, ולהביא ערך מוסף ללקוחותינו בישראל. סיילספורס מכירה בערך האדיר של אינפורמטיקה בתחום ה-Agentic AI, ואנחנו מצפים להמשך שיתוף הפעולה הפורה ולהזדמנויות החדשות שייפתחו בעקבות הרכישה".

"עם זאת", הוסיף, "תהליכים מסוג זה צפויים להימשך זמן ממושך עד להשלמתם, שכן יש צורך באישוריהם של רגולטורים שונים במדינות שבהן פועלות החברות. אנחנו בטוחים שהשילוב יוביל לערך רב, ונמשיך ללוות את התהליך מקרוב".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים