רשות המסים הקימה מערכת לטיפול מהיר בנפגעי המלחמה עם איראן

הטיפול, במסלול עוקף שמאי, יוכל לענות ליותר משליש מהנפגעים ● אריה רימיני, מנהל שע"מ: "למיזם הצטרפו אנשי היי-טק מהחברות המובילות בארץ; ביחד עם מערך הדיגיטל, הבאנו את התוצרים ביומיים"

אריה רימיני, מנהל שע''מ, זרוע המחשוב של רשות המסים, וחבר הנהלת הרשות.

"המאמץ כיום ברשות המיסים הוא לקחת את עולם התוכן שבו היא פועלת ולהכניס לו כמה שיותר נתונים לעבודה השוטפת, כדי לענות לצרכי האזרחים. בשגרה, אנחנו גובים מסים. לצד הגבייה, שחייבת להימשך, אנחנו פועלים בנדבך מרכזי בימים אלה, של הענקת תשלומי פיצויים לאזרחים שנפגעו, כחלק מהמלחמה על החוסן הלאומי. בתוך שבוע מפרוץ המלחמה כבר נפתחו 43 אלף תיקים – והיד עוד נטויה. להערכתי, הנתון יגיע ל-50 אלף בתוך זמן קצר. אלה סדרי גודל שלא התמודדנו עימם – במהלך המלחמה שהחלה ב-7 באוקטובר פתחנו כ-75 אלף תיקים. בסיוע עובדי ועובדות IT מהענף, שהתגייסו לעזור לרשות, הקמנו בתוך ימים מערכת IT, ופתחנו מסלול דיווח על נזקים ותביעה לפיצויים – ללא שמאי. כך, נטפל בזריזות ב-35%-45% מהתיקים, בדרישת פיצויים בגובה של עד 30 אלף שקלים", כך אמר אריה רימיני, מנהל שע"מ, זרוע המחשוב של רשות המסים, וחבר הנהלת הרשות.

רימיני דיבר בתחילת וובינר שנערך היום (ה'), ביוזמת אנשים ומחשבים, ונושאו היה "המשכיות תפקודית ושרידות במגזר הממשלתי ציבורי". את הוובינר פתחו נטלי גבאי, סמנכ"לית השיווק והאירועים של אנשים ומחשבים, וד"ר נחמן אורון, יועץ בכיר למערך הדיגיטל הלאומי. יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה, הנחה את המפגש הווירטואלי.

לדברי רימיני, "הקצב במלחמה עם איראן הואץ לעומת המלחמה עם החמאס. היקף הנזקים הישירים בחרבות ברזל עמד על 2-3 מיליארדי שקלים, ואילו במלחמת 12 הימים הוא עומד על 6-8 מיליארד. ביום שיא, במלחמה עם החמאס נפתחו 1,527 תיקים, ואילו במלחמה עם איראן – 9,704. בהתאמה, כוח האדם ברשות שטיפל בנפגעי חרבות ברזל עמד על 300-350, ובאחרונה הסטנו לטיפול בנפגעי הטילים מאיראן עוד עובדים, ומספרם עומד על 600. עלינו מנתון של 50-80 צוותים בשטח – ל-150. הכול על מנת לתת שירות ולהעניק תחושה שיש מי שמטפל בניזוקים ובנזקים, ונותן כסף לתפקוד מהיר. כך, המערכות עברו 'הסבה' – ממיקוד בגביית מסים לטיפול באזרח ובעסק, תוך דגש על ממד המהירות, שכן הזמן הוא קריטי".

"תוך כדי לימוד השינויים בין שתי המלחמות" אמר, "הבנו שאנחנו חייבים להעניק פתרון אחר: לתת אפשרות לנפגעים עד סכום מסוים, שכרגע עומד על נזק של עד 30 אלף שקלים, לדווח מיידית על חלון, דלת או נזק שנפגעו. כך, הניזוק.ה מתקשרים בעצמם, ומקבלים את הכסף שהם זכאים לו ישירות".

מסלול מהיר להגשת תביעות

"פתחנו את האפשרות להגשת תביעות לפיצויים בגין נזק ישיר במסלול מהיר", ציין רימיני. "במסלול זה ניתן לקבל אישור על תביעה ללא המתנה לשמאי, עד שבעה ימים מיום הגשתה. המסלול מחייב הזדהות בשירותים הדיגיטליים של רשות המסים והגשת הצהרות ומסמכים (תמונות – י"ה) על נכונותם. הגשה במסלול המהיר באה במקום הגשה במסלול הרגיל, והיא מוגבלת להגשת תביעה אחת בלבד לכל תא משפחתי ואחת בלבד לכל אירוע. לצד המסלול המהיר נפתח גם מסלול 'רגיל', שבו ניתן להגיש תביעה לאחר הזדהות לשירותים הדיגיטליים של רשות המסים. ההזדהות תאפשר לניזוקים לעקוב אחר התקדמות הטיפול בתביעה, דרך האזור האישי, ללא צורך ביצירת קשר עם המוקד, ולהעלות מסמכים גם לאחר שהתביעה הוגשה".

"הצלחנו להקים את המערכת המהווה תשתית למסלול החדש שיצרנו, ועשינו זאת מהר מאוד", אמר. "לשמחתי, למיזם הצטרפו מנהלים ואנשי תוכנה ממיטב חברות ההיי-טק המובילות בארץ. יחד עם אנשי מערך הדיגיטל הלאומי, הבאנו את התוצרים בלוח זמנים בלתי אפשרי – בתוך יומיים".

"בשל הפיתוח הזריז, אנחנו מתקרבים לטיפול בכמחצית מהנזקים – אלה כבר אושרו ומטופלים. ההיבט החשוב לנו הוא האמון של האזרחים.יות והידיעה שאנחנו תומכים בהם.ן. האמון גדל באופן מדהים, וזה סוד ההצלחה. לטווח הארוך – ניקח את מה שכבר פותח ונבנה מערכת פנימית שתעשה זאת באופן מלא. המיזם הקפיץ את היכולות שלנו בסדרי גודל, בין היתר בזכות אנשי וחברות היי-טק שהתגייסו אליו. ה-'מתגייסים' לא פחדו 'ללכלך' ידיים ולהתממשק למערכות IT ממשלתיות, והביאו פתרונות בתוך רגע. למדנו את כוחו של הביחד", סיכם רימיני.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים