גרטנר: עד סוף 2013 יאומתו 90% מהעסקות בסלולר באמצעות מידע על מיקום ופרופיל המשתמש
עוד חוזה חברת המחקר, כי בתוך שלוש שנים, 12.5% מעסקות המסחר המקוון יתבצעו באמצעות הטלפון הסלולרי ● לדבריה, מגמת האימוץ המהיר של טלפונים חכמים על ידי הצרכנים כופה על בנקים, רשתות חברתיות וספקי שירותי סחר מקוון להטמיע במערכות ה-IT שלהם תכונות לאיתור הונאות, שהפכו לחלק בלתי נפרד מהמסחר המקוון
עד סוף שנת 2013 ישמשו מידע על מיקום ופרופיל משתמש מטלפונים סלולריים לאימות 90% מהעסקות שיתבצעו באמצעות הסלולר – כך עולה מדו"ח חדש שפרסמה גרטנר (Gartner).
חברת המחקר ציינה, כי מגמת האימוץ המהיר של טלפונים חכמים על ידי הצרכנים כופה על בנקים, רשתות חברתיות וספקי שירותי סחר מקוון להטמיע במערכות ה-IT שלהם תכונות לאיתור הונאות, שכן אלה הפכו כבר לחלק בלתי נפרד מהמסחר המקוון.
"אנחנו מעריכים שעד סוף 2013, 12.5% מעסקאות המסחר המקוון יתבצעו באמצעות הטלפון הסלולרי", אמר וויליאם קלארק, סגן נשיא למחקר בגרטנר. "הסיבות לכך הן השיפור בחוויית המשתמש בעת הגלישה וביצוע העסקאות באמצעות דפדפני הטלפונים החכמים – מגמה שצפויה להוסיף ולהשתפר".
גרטנר אף מעריכה, כי 70% מ-20 מנפיקות כרטיסי האשראי בעולם – שאחראיות לאישור יותר מ-50% מכלל עסקות התשלום בכרטיסים – תאמצנה בהדרגה שימוש במידע סלולרי תלוי-הקשר, על מנת לזהות עסקאות הונאה מקוונות באמצעות מחשבים נייחים. עוד צופים האנליסטים של גרטנר, כי עד 2015 יאומתו יותר מ-15% מכלל עסקות התשלום בכרטיסי אשראי באמצעות שימוש במידע מודע-הקשר מפרופיל המשתמש.
לדברי חברת המחקר, קיימות כמה שיטות למניעת ההונאות הקיימות, המותאמות ליישומים ניידים. האחת היא זיהוי המכשיר הנייד – טכנולוגיה המופעלת על ידי ג'אווה-סקריפט (JavaScript) על גבי השרת שאליו מחובר המשתמש, ומשם מושך מידע אודות הדפדפן או היישום והטלפון שבשימוש. המידע הזה כולל זיהוי ייחודי של הדפדפן והמכשיר של המשתמש, מספר הייצור הסדרתי של המכשיר ומספר כרטיס הרשת. שיטה נוספת היא איתור מיקומו של המכשיר. זו מבוססת על מידע מיקום המכשיר ואינה מצריכה לפתוח את הדפדפן, אלא רק שהמכשיר עצמו יהיה פעיל. עבור טלפונים ניידים, קיימות שתי צורות ארכיטקטורה המאפשרות משיכת מידע מיקומי: אחת באמצעות GPS ומידע אודות מיקום המכשיר והשנייה עושה שימוש בממשקי API המגיעים מספקי תקשורת ואינם מצריכים הפעלה על ידי המשתמש.
השיטה השלישית היא התאמת דירוג סיכון המשתמש לניידים בקרב ספקי טכנולוגיות איתור הונאות מקוונות. אנשי גרטנר ציינו, כי מדובר בתחום חדש מאוד, כאשר חלק מהספקים מנסים לפתח מודלים שבודקים את המכשיר עצמו, מיקומו והתנהגות המשתמש בתוך יישומים בעת ביצוע העסקה בטלפון. בשלב זה, ציינו האנליסטים, קשה לפתח את המודלים הללו, כיוון שחסר הניסיון שניתן לבסס את המודלים עליו.
לדברי קלארק, "השימוש בטלפונים חכמים מתרחב באופן אקספוננציאלי, ומשמש זרז למסחר מקוון בניידים. על כן, ארגונים המעוניינים להמשיך להיות תחרותיים בסביבת המסחר האלקטרוני בחמש השנים הקרובות צריכים לבדוק עד סוף 2011 הטמעה של יישומים מודעי-הקשר לצרכי איתור הונאות, רישום לקוחות ופעילויות שימור לקוחות על ידי שיווק אישי ומידע פרסומי".











תגובות
(0)