תוכן שיווקי
לקראת אירוע - Red Hat Forum Israel 2016, יום ד' 16 בנובמבר, LAGO

שיקולים בעת תכנון השקעה בפרויקט האינטרנט של הדברים

26/10/2016 15:59
קארי מקגיליווריי, סגנית נשיא האינטרנט של הדברים וניידות, IDC

מאת: קארי מקגיליווריי, סגנית נשיא האינטרנט של הדברים וניידות, IDC

ביצוע הצעד של השקעה באסטרטגיית האינטרנט של הדברים והבטחת הטמעתה, עשוי להיות חלק חשוב בטרנספורמציה דיגיטלית של ארגון.

ישנם הרבה דברים אותם יש לקחת בחשבון בתהליך שכזה, החל מבחירת ספק, דרך בחינה אם התשתית הקיימת יכולה לתמוך בפרויקט אינטרנט של הדברים, עד להכנת תכניות להתמודדות עם המידע שנוצר על ידי "דברים" מקושרים אלה.

במהלך השנים הבאות נהיה עדים להרבה רעש שיגיע מקרב קהילת הספקים. חשוב שארגון שנכנס למהלך כזה, יחבור עם ספק או ספקים שמסוגלים להוביל את התהליך – החל מגיבוש הרעיון, דרך הטמעה ועד לתחזוקה.

עם זאת, בעת הערכת ספקים, אחד הקריטריונים לשיקול הוא תמיכתם ו/או פעילות הדדית עם סטנדרטים פתוחים. זה יכול להיות מקודם על ידי אידיאולוגיית קוד פתוח או גישה של פלטפורמה נייטרלית, שעשויה להועיל עם התרחבות תכניות האינטרנט של הדברים של ארגון כדי לכלול פרויקטים אחרים החוצים קווים עסקיים. כמו כן יש לקחת בחשבון ספקים שרוצים להגן על תהליכים עסקיים קיימים ולשמר את שלמות תשתית ה-IT.

זה מוביל לדרך חשיבה חדשה, שבמסגרתה יש לשקול את הנתונים הנאספים מנקודות קצה אלו בהקשר של התשתית הקיימת, כמו גם כל יכולות נוספות נדרשות. האם התשתית הנוכחית מסוגלת לטפל בעומסים הגדלים ובדרישות העיבוד? IDC ממליצה לבחון תשתית IT נוכחית כדי להבין עבור מה ניתן לשנות יעוד או לתגבר, כדי לעזור לתמוך ביוזמות אינטרנט של הדברים .

המשמעות של אינטרנט של הדברים אינה בהכרח השמדה מוחלטת והחלפה של ציוד ויכולות IT. עם זאת, האינטרנט של הדברים דורש סביבה סקלאבילית, חזקה ומאובטחת יותר כדי לאפשר כדאיות לטווח ארוך.

נמצאים על הרדאר

חשוב גם שהארגון יבין לא רק את הרווחים אותם יפיק בטווח הקצר מהשקעתו באינטרנט של הדברים, אלא גם את ההשלכות לטווח רחוק יותר, בנוגע למידע אותו ייצרו "הדברים" המקושרים. האם זה יעזור לשפר חוויית לקוח? האם זה יעזור לקבוצת המו"פ בארגון להבין התנהגות מוצר בשטח? האם זה ישפר מהימנות מוצר וביצועיו?

פרויקטים רבים של האינטרנט של הדברים מתמקדים בתחילה בהנעת שינוי פנימי או תפעולי. עם זאת, בטווח הארוך עשויים שינויים אלה להתחיל להשפיע על גורמים חיצוניים. אותם ארגונים להם יש החזון להבין השלכות ארוכות טווח אלה, עשויים להפיק את התועלת משיפורים אלה מוקדם יותר מאחרים, מפני שהם נמצאים על הרדאר שלהם.

לבסוף, כדי לעזור להבטיח הצלחה מהשקעה באינטרנט של הדברים, יש לחפש דרכים ליצירת אחריות משותפת לקידום שיתוף פעולה בין בעלי העניין בתחום העסקי וגוף ה-IT. כאשר העסק וה-IT עובדים יחד, ויש להם ספק שותף המודע ליחסים החשובים הללו, ניתן להשיג הצלחה. האינטרנט של הדברים עשוי להיות גורם שינוי עבור עסק. עם זאת, כדי לגלגל את הכדור, יש צורך באחריות ושיתוף פעולה פנימיים, תשתית מוצקה וסקלאבילית, כמו גם  עבודה משותפת עם הספק או הספקים.

ה-InfoBrief של החברה – Internet of Things: State of the Market, בחסות רד-האט (Red Hat), כולל את נקודת המבט הנוכחית של ארגונים המאמצים אינטרנט של הדברים, ההזדמנויות אותן האינטרנט של הדברים מציג, כמו גם שיקולי תקציב, נתונים ואבטחה, כאשר הם מתכננים השקעות באינטרנט של הדברים – תחום שיוצג גם בכנס השנתי הגדול Red Hat Forum שיתקיים במרכז האירועים לאגו בראשל"צ ב-16 בנובמבר.

אירועים קרובים