הבכירים מסכמים את השנה; והפעם: מוטי גוטמן, מנכ"ל מטריקס

לרגל סיום 2016 ותחילת 2017, מספרים בכירים בענף על השנה שעברה עליהם ועל הענף וחוזים מה עומד לקרות בשנה הקרובה

מוטי גוטמן, מנכ"ל מטריקס. צילום: עידן גרוס

סכם את פעילות החברה בשנה האחרונה.
"מטריקס ממשיכה להוביל את שוק המחשוב ופתרונות התוכנה והתשתיות ללקוחות ההיי-טק וה-IT בישראל. דירוגי מטריקס על ידי האנליסטים מדברים בעד עצמם: החברה זוכה להערכה ולאותות הצטיינות על הובלת שוק שירותי ה-IT כבר 11 שנים ברציפות בדירוג שנערך על ידי STKI ותשע שנים ברציפות בדירוג של IDC. מטריקס מדורגת כחברה שהכי טוב לעבוד בה בענף שירותי ה-IT על פי דירוג BDI וזוכה כבר שנים לדירוג Aa3 עם אופק יציב על ידי מידרוג – הדירוג הגבוה ביותר בענף.

אנחנו צומחים בישראל ובחו"ל, ורשמנו תוצאות שיא בשנה האחרונה. השוק המקומי מספק לנו, לצד התחומים המסורתיים, אפיקי צמיחה משמעותיים, כגון אנליטיקה ו-Big Data, סייבר, מחשוב ענן, דיגיטל ומובייל, רגולציה ותאימות – תחומים המהווים כיום חלק חשוב מאסטרטגיית הצמיחה שלנו.

מה שמאפיין את מטריקס מאז הקמתה הוא יכולתה לזהות טרנדים המתהווים בזמן הנכון ולהיכנס לתחומים אלה, בין אם זה בהקמת פעילות חדשה ובין אם באמצעות רכישות ומיזוגים. היינו אלה שזיהו ראשונים בישראל את עידן המובייל, הדיגיטל והרב ערוציות, הקמנו ורכשנו חברות בתחום זה וכיום מטריקס דיגיטל נחשבת לשחקן הגדול בענף זה. זיהינו כבר בתחילת הדרך את תחום הענן וכיום אנחנו מובילים את השוק הזה בארץ עם פתרונות AWS, באמצעות CloudZone, יחידת הענן שלנו. באחרונה חתמה CloudZone על הסכמים לייצוג פתרונות הענן של גוגל (Google) ו-Microsoft azure.

בתחום הסייבר, שהולך והופך קריטי בארגונים, אנחנו מציעים פתרונות מתקדמים: מוצרים, שירותי ייעוץ, ביצוע פרויקטים, SOC ומודיעין סייבר.

תחום האנליטיקה וה-Big Data זוכה אצלנו לתשומת לב מרבית, עם הפעילות של מטריקס BI.

בעולם ההכשרה אנחנו מחזיקים שני ראשי חץ – ג'ון ברייס הדרכה, מותג הדרכת המחשבים מזה יותר מ-20 שנה, ואינפיניטי לאבס, שמכשירה אקדמאים בעלי נתונים גבוהים במסלול מזורז ואינטנסיבי, שבסופו הם יכולים להשתלב בחברות היי-טק עם ניסיון אמיתי שהם רוכשים במהלך ההכשרה.

אנחנו מלווים מקרוב את השוק הפיננסי בישראל מאז הקמת החברה. מטריקס מהווה שותפה מלאה של המגזר הפיננסי בישראל, המתמודד כיום עם רגולציות חדשות ועם אתגר המעבר לעידן הדיגיטל.

בארצות הברית פועלת החברה הבת שלנו, Matrix-IFS, שמתמחה בפתרונות GRC ומניעת הונאות.

בתחום שירותי ה-NearShore וה-Offshore זכתה מטריקס במספר עסקות משמעותיות בישראל ובמזרח אירופה.

לשוק הסטארט-אפים הצומח, שב-2016 השקענו בו סכום של חמישה מיליארד דולר, התחלנו לספק פתרונות המותאמים לצרכים שלהם. אנחנו עושים זאת באמצעות יחידה 8300, שהקמנו לפני כשנה וחצי וזוכה לעניין אמיתי בקרב חברות אלה, שמבינות את הערך ש-8300 מספקת להם".

מהם האתגרים שלכם לשנה הקרובה?
"השוק בישראל מתעתע. מחד, שיעורי הצמיחה המתפרסמים מעודדים, אבל מאידך, מרבית הצמיחה נובעת מהצריכה הפרטית. לצד הפרסומים שקטר ההיי-טק מצוי בבלימה, אלה נתונים לא ממש מעודדים. כניסתן של שחקניות מהודו לשוק הישראלי תוך העברת עיקר העבודה להודו צפויה לפגוע אף היא בשוק המקומי".

מהו התחום העיקרי שבו תשקיעו ב-2017?
"מטריקס משקיעה באופן רצוף במנועי צמיחה חדשים. במהלך השנים השקנו את תלפיות, שמעסיקה כ-1,000 נשים חרדיות; את 8300, לעבודה מול הסטארט-אפים ותעשיית ההיי-טק; את אינפיניטי לאבס, להכשרת מהנדסים לעולם ההיי-טק; את מטריקס BI, לעולם ה-Big Data והאנליטיקה; את CloudZone, לעולם הענן; ועוד ועוד.

במקביל, רוכשת מטריקס מדי שנה מספר חברות, כדי לבצע קפיצת מדרגה בתחומים שבהם אנחנו מייצרים מובילות מהיום הראשון. דוגמאות בולטות מהשנים האחרונות הן OnOApps בתחום המובייל, פרוגרמה בתחום שרשרת האספקה והלוגיסטיקה ו-2BSecure בעולם הסייבר האזרחי.
בנוסף, יש באמתחתנו מספר הפתעות ל-2017, שנבשר עליהן במועד המתאים".

כמה עובדים יש בארגון? כמה תגייסו בשנה הבאה?
"נכון לסוף 2016, מועסקים במטריקס כ-8,000 עובדים. המספר הזה צומח באופן עקבי לאורך שנות פעילותה של מטריקס. בכל נקודת זמן אנחנו מגייסים ומכשירים מאות עובדים ברחבי החברה, ליותר מ-100 תחומי עיסוק".

עם מי אתם משתפים פעולה?
"מטריקס משתפת פעולה עם עמותת הבוגרים של 8200 ומשמשת כשותף הטכנולוגי היחיד שלה. החיבור בין 8200 לפעילות מטריקס וזרוע הסטארט-אפים שלה, 8300, מתקיים מעל לשנה וכולל מגוון רחב של פעילויות, בהם פורום CTO, מיט-אפים טכנולוגיים ועוד".

שאלון בנימה אישית

מי אני? "מוטי גוטמן. תושב גני תקווה. נשוי ואב לשלושה".

שירות צבאי? "שירתי בממר"מ. עברתי קורס תכנות. סיימתי כראש מדור תקשורת ומיני מחשבים במענ"א".

מסלול לימודים? "MBA מהאוניברסיטה העברית".

אני מכהן בתפקיד החל מ…? "ינואר 2001".

מה עשיתי קודם לכן? "מנכ"ל לירז מערכות בין 1994 ל-2000, עד למכירתה ל-EDS".

מה זכור לי מהתפקיד הראשון שלי בתעשייה? "כמשוחרר מקבע, בתפקידי הראשון באזרחות, כמנהל פרויקט מחשוב בלירז עבור דלתא גליל, חוויתי את 'הלם שלושת המימדים' של איש צבא שמגיע לאזרחות: היקף תחום האחריות והתקציבים שעליהם אתה מופקד קטן יותר בהשוואה לתפקיד מקביל בצבא. בנוסף, נמדדים על רווחיות ומניעים אנשים על ידי מנהיגות ולא על ידי פיקוד".

לפניך מספר נושאים חמים בתעשייה. דרג את חשיבותם לפי דעתך, מהגבוה לנמוך.
"חמשת הראשונים הם סייבר, מוביליטי, תוכנה כשירות (SaaS), אנליטיקה ודיגיטל. בנוסף, היחסים בין המנכ"ל למנמ"ר – תמיד חשובים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים