ראזה מלקזדה, VMware: "ארגונים מבזבזים משאבים בדטה סנטרים; תשתית מבוססת ענן היא המענה"

מלקזדה השיק באירוע שערכה הבוקר (ב') REL, מפיצת פתרונות VMware בישראל, את VMware vSphere 4, מערכת הפעלה וירטואלית המבוססת על מיחשוב ענן ● הוא אמר, כי "הפלטפורמה החדשה תשנה את האופן שבו ארגונים יבנו דטה סנטרים ואת האופן שבו חברות המספקות שירותי IT תעשנה זאת"

"ארגונים נמצאים כיום במצב שבו הם נדרשים לצמצם הוצאות, אולם עלויות התפעול של מרכזי המיחשוב שלהם גדלות ללא הרף" – כך אמר ראזה מלקזדה, מנהל בכיר לשותפים ומכירות במטה VMware באירופה. לדבריו, "ארגונים מבזבזים יותר מדי משאבים בדטה סנטרים שלהם. תשתית מבוססת ענן היא המענה".

מלקזדה היה דובר המפתח באירוע שערכה REL, מפיצת פתרונות VMware בישראל, שנערך היום (ב') במלון הילטון בתל אביב. בכנס הושקה מערכת ההפעלה vSphere 4, שפותחה על ידי החברה. לדברי מלקזדה, המטרה בפיתוחה של המערכת הייתה להביא להפסקת השדרוג החוזר ונשנה של מערכי IT בארגונים. כך, הסביר, ארגונים בונים עננים פרטיים, באמצעותם הם מפשטים באופן משמעותי את הקצאת משאבי המיחשוב ועונים על הצורך הגובר לגמישות.

מלקזדה הוסיף, כי "המערכת מביאה את יתרונות מיחשוב הענן למרכז הנתונים ובכך מקצצת מיידית ומשמעותית את עלויות ה-IT ואף מסייעת להפוך את הארגון לספק שירותים פנימי. כך, המוצר מכיל את כל היתרונות המוכחים של כלי הווירטואליזציה של VMware ויכולות ניהול מתקדמות, ומציע מגוון רחב של יכולות מיחשוב ענן חדשניות, הכוללות שליטה רבה יותר במערכת ההפעלה, אפקטיביות משופרת גמישות ויכולות בחירה מגוונת". הוא הוסיף, כי "המערכת היא שלב משמעותי בדרך למימוש חזון דטה סנטר ארגוניים מבוססי ענן מיחשוב".

לדברי מלקזדה, ייחודה של פלטפורמה חדשה זו הוא בכך שהיא 'חותכת' את המורכבות הקיימת כיום במרכזי המיחשוב, ומספקת להם פישוט, יכולות ניהול ומיכון ואפשרויות לגידול. זאת, תוך קיצוץ משמעותי בעליות התפעול ובמשאבי האנרגיה הנדרשים לתחזוק חדרי המיחשוב. הוא ציין, כי "הפלטפורמה החדשה היא מהפכנית. היא תשנה את האופן שבו ארגונים יבנו דטה סנטרים ואת האופן שבו חברות המספקות שירותי IT תעשנה זאת. כמו כן, היא תעצים את יכולות מחלקות ה-IT, כך שתוכלנה לספק יותר שירותי מיחשוב לארגונים". מלקזדה סיכם את דבריו בציינו, כי "בעזרת הפלטפורמה החדשה, ארגונים יוכלו להשקיע יותר בחדשנות ולהתמקד בליבתם העסקית, ולא בהקצאת משאבים יקרה לתחזוקת מרכזי המיחשוב".

אופיר זמיר, ראש צוות מהנדסי מערכות ב-VMware ישראל וטורקיה, הסביר את ההיבטים הטכנולוגיים במערכת. לדבריו, מערכת ההפעלה יוצרת שכבה חדשה של תוכנה בתוך מרכזי המיחשוב. ככזו, היא מאגדת רכיבים שונים – יישומים, רכיבי חומרה ותוכנה – בדטה סנטר, מה שמביא לצמצום משמעותי בעלויות ה-IT ויוצרת עבורם נקודת מבט ושליטה מרכזית אחת. הוא הוסיף, כי "כך נוצר בעצם 'מחשב ענק' בתוך מרכז המיחשוב, עם מרכז שליטה ובקרה אחד". לדבריו, "מערכת ההפעלה היא מעין תוכנת תשתית חדשה, שמרכזת משאבים של חומרה, דוגמת שרתים, רכיבי אחסון, רשתות ויישומים, והיא יוצרת מעין סביבה מקומית היושבת על מיחשוב ענן".

"המערכת מציעה שמונה מעבדים וירטואליים למכונה, 255 ג'יגה-בייט זיכרון למכונה ו-8,900 טרנזקציות בשנייה. בנוסף, מציעה המערכת יכולות שליטה, אוטומציה ואיכות שירות משופרת בכלי הניהול לשכבות ה-IT השונות". אמר זמיר. הוא הוסיף, כי "אנו תומכים בכל חומרה, יישום, תוכנה או מערכות הפעלה שקיימים במערכי IT ארגוניים. הדגש הוא על צמצום משמעותי של עלויות התפעול של הדטה סנטרים". זמיר אמר, כי המערכת מספקת יעילות רבה יותר בכך ש-"שיעור הקונסולידציה גדל ב-30%, ועלות התחזוק של כל יישום מצטמצמת באופן משמעותי". בהיבט האיחסון, ציין זמיר, כי "הטמעת המערכת יכולה לחסוך עד מחצית מהעלויות בתחום, בשל שימוש בכלי החברה. בהיבט הירוק, המערכת מצמצמת ב-20% את עלויות החשמל והקירור".

רון דוידי, מנהל Presale ב-EMC ישראל, השיק בכנס את V-Max, מערכת איחסון חדשה. לדבריו, "המערכת בעלת ארכיטקטורת איחסון פורצת דרך שתשנה את הזירה הטכנולוגית הוירטואלית". הוא הסביר, כי "V-Max מאפשרת למערכות לגדול למאות אלפי טרה-בייט איחסון, לבצע מיליוני פעולות IO לשנייה ולתמוך במאות אלפי שרתים וירטואליים של VMware ואחרים – כל זאת בתשתית איחסון אחת מאוחדת". הוא הסביר, כי "הארכיטקטורה החדשה תוכננה לפרוץ את המחסומים הפיסיים של האיחסון במרכז הנתונים, והופכת את ניהול האחסון לאוטומטי, פשוט, גמיש וכדאי כלכלית". דוידי אף ציין, כי המערכת צפויה לכבוש את השוק הישראלי בשל שילוב יתרונותיה הטכנולוגיים עם העלויות המצומצמות יחסית.

כן נאמו בכנס קובי פז, סגן נשיא חטיבת הניהול בבזק, שהציג את רשת המיחשוב הווירטואלית של החברה; רפי שקולניק, מנהל פעילות אזורי בנט-אפ, שתיאר את שיתופי הפעולה עם החברה; ועמי בן עמרם, מומחה טכנולוגי בסיסקו, שתיאר את שילוב הפתרונות של החברה באלה של VMware.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים